  • 31. Data: 2010-09-20 11:52:53
    Temat: Re: Nareszcie...
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    (...)

    > A który z wyciętych przeze mnie fragmentów nadaje właściwy kontekst?

    Całość - artykuł o zachowaniach kierowców.

    > Krótko: info typu:
    >
    > "Somalijscy piraci bestialsko napadli na masowiec norweskiego armatora.
    > Takie wypadki to niestety codzienność na Morzu Południowochińskim.
    > <fot. Dar Pomorza - "statek">."
    >
    > to NIE jest rzetelne dziennikarstwo. Niezależnie od tego czy ma
    > "właściwy" wydźwięk, i czy nieścisłości są istotone, czy nie.

    A jaki ma to związek z omawianym tematem? Artykuł był o zachowaniach
    kierowców, opisano kilka wypadków jako przykłady, uzupełniono
    przykładowym zdjęciem z obwodnicy. Oczywiście jeden śledczy grupowy
    już stwierdził, że zdjęcie jest niezgodne z omawianym wypadkiem
    (a którym?), a drugi teraz na podstawie fałszywych wniosków pierwszego
    będzie udowadniał, że to nie jest rzetelne dziennikarstwo itd.

    Tak szczerze, to kupy się nie trzymają Wasze zarzuty, a nie artykuł...

  • 32. Data: 2010-09-20 14:04:07
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2010-09-20 11:52, Artur 'futrzak' Maśląg pisze:

> [...]
    > (a którym?), a drugi teraz na podstawie fałszywych wniosków pierwszego
    > będzie udowadniał, że to nie jest rzetelne dziennikarstwo itd.

    Ale róznica między Wisniewskiego a wrzuconą od czapy Obwodnicą jest chyba bezsporna.

    > Tak szczerze, to kupy się nie trzymają Wasze zarzuty, a nie artykuł...

    Artykuły w których fakty zgadzają się tylko "mniej-więcej", robione na zasadzie
    "a kogo obchodzą szczegóły, ważny przekaz" drażnią mnie po prostu. W moim pojęciu
    to jest złe rzemiosło i brak szacunku dla czytelnika.
    Ale spoko, możesz to położyć na karb mojej dziwacznej staromodności.

  • 33. Data: 2010-09-20 14:35:51
    Od: Artur 'futrzak' Maśląg <f...@p...com>

    > Ale róznica między Wisniewskiego a wrzuconą od czapy Obwodnicą jest
    > chyba bezsporna.

    Najpierw się czepiałeś, że to nie jest zdjęcie CC z wypadku
    na obwodnicy, teraz zaczynasz męczyć kota i już czepiasz się, że
    nie tyczy opisywanego wypadku w Gdyni? Skąd wniosek, że zdjęcie
    w ogóle miałoby mieć związek z konkretnymi wypadkami, a nie
    opisywanym problemem?

    <cite>
    Taki zachowanie kierowców to niestety codzienność na trójmiejskiej
    obwodnicy. Gdy dochodzi do wypadku na jej jednej jezdni, od razu tworzy
    się korek na drugiej, mimo że nie ma na niej żadnych utrudnień.
    Często policjanci muszą ponaglać kierowców, którzy zwalniają albo robią
    zdjęcia telefonami komórkowymi..
    </cite>

    > Artykuły w których fakty zgadzają się tylko "mniej-więcej", robione na
    > zasadzie "a kogo obchodzą szczegóły, ważny przekaz" drażnią mnie po prostu.

    Aha, dorabianie ideologii. Artykuł mówi dość ogólnie o zachowaniach
    kierowców i jako przykłady podaje konkretne zdarzenia.

    > W moim pojęciu to jest złe rzemiosło i brak szacunku dla czytelnika.

    Najpierw stworzyłeś sobie dziwaczną teorię, że zdjęcie musi pochodzić
    z opisywanych przykładowych wypadków (być może nawet takim jest), teraz
    już na tej podstawie wysnułeś wnioski i złym rzemiośle i braku
    szacunku.

    > Ale spoko, możesz to położyć na karb mojej dziwacznej staromodności.

    To co tutaj tworzysz nie ma związku ze staromodnością. Artykuł tyczy
    zachowań kierowców w czasie zdarzeń drogowych (gapienie się, robienie
    zdjęć itd.) i problemów z tego płynących. Wypadek jest czymś takim
    - na dowolnej ulicy i w dowolnym samochodzie...

  • 34. Data: 2010-09-20 19:37:43
    Od: jacek2v <j...@g...com>

    On 19 Wrz, 15:32, z <z...@g...pl> wrote:

    > A gdzie konsekwencja i zasady. To jest druciarstwo o ingerencji w
    > wolności obywatelskie nie wspominając.
    > A może lepsze by było proste i egzekwowane do końca.
    > Jesteś dorosły zdrowy psychicznie i fizycznie, przeszedłeś szkolenie i
    > zdałeś bardzo szczegółowy egzamin. Możesz jeździć. Nabroisz to
    > dostaniesz po kieszeni - pójdziesz siedzieć.
    > Strach przed nieuchronnością konsekwencji jest lepszy niż mnożenie
    > głupich zakazów które są wyśmiewane i traktowane jak ucisk aparatu
    > państwa w celu dojenia kasy.

    Tak w ogóle to się zgadam z Tobą, ale kontekstu nie pojąłem :)

    Pzdr.