eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyjuz sie mendom nie podoba...
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 7

  • 1. Data: 2010-09-17 23:34:08
    Temat: juz sie mendom nie podoba...
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    http://moto.onet.pl/1625814,1,sprowadze-audi-bez-akc
    yzy-8230,artykul.html?node=13

    Najciekawsza jest ta czesc:

    "Proceder ten spotkał się z ostrym sprzeciwem Związku Dealerów Samochodów,
    który wystosował list otwarty do ministra finansów Jacka Rostowskiego w
    sprawie nasilającego się zjawiska sprowadzania do Polski samochodów
    osobowych, rejestrowanych za granicą jako auta ciężarowe, i unikania w ten
    sposób płacenia akcyzy."

    No bo w koncu nalezy kupic nowego DUSTERa zamiast uzywanego TOUAREGa. Do
    tego nalezy obowiazkowo jezdzic do serwisu aby nie stracic "gwarancji" i dac
    sobie wgrac odpowiedni soft aby turbiny nie zepsuc... A w razie padnietych
    wtryskiwaczy, przyjac z pokora decyzje o odrzuceniu roszczen z powodu
    kiepskiego paliwa sprzedawanego na "polskich" stacjach!

    --
    Picasso



  • 2. Data: 2010-09-18 07:32:44
    Temat: Re: juz sie mendom nie podoba...
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>


    Użytkownik "P_ablo" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:4c93ded6$0$22815$65785112@news.neostrada.pl...
    > http://moto.onet.pl/1625814,1,sprowadze-audi-bez-akc
    yzy-8230,artykul.html?node=13
    >
    > Najciekawsza jest ta czesc:
    >
    > "Proceder ten spotkał się z ostrym sprzeciwem Związku Dealerów Samochodów,
    > który wystosował list otwarty do ministra finansów Jacka Rostowskiego w
    > sprawie nasilającego się zjawiska sprowadzania do Polski samochodów
    > osobowych, rejestrowanych za granicą jako auta ciężarowe, i unikania w ten
    > sposób płacenia akcyzy."
    >
    > No bo w koncu nalezy kupic nowego DUSTERa zamiast uzywanego TOUAREGa. Do
    > tego nalezy obowiazkowo jezdzic do serwisu aby nie stracic "gwarancji" i
    > dac sobie wgrac odpowiedni soft aby turbiny nie zepsuc... A w razie
    > padnietych wtryskiwaczy, przyjac z pokora decyzje o odrzuceniu roszczen z
    > powodu kiepskiego paliwa sprzedawanego na "polskich" stacjach!

    A widziałeś kiedys, jak w praktyce wygląda przerobienie takiego pojazdu na
    ciężarówkę?
    Masz świadomość, jakie wymogi dotyczą pojazdu ciężarowego, żebyś mógł nie
    płacić akcyzy i żeby NIGDY NIKT się do tego nie doczepił? Ch... Ci po
    ciężarówce, przerobionej "na sztukę", jak po roku Urząd Celny zweryfikuje
    ten zakup i klient końcowy zapłaci większą akcyzę, VAT + odsetki + karę.

    Jurand.



  • 3. Data: 2010-09-18 10:19:03
    Temat: Re: juz sie mendom nie podoba...
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 18 Sep 2010 07:32:44 +0200, Jurand wrote:
    >> http://moto.onet.pl/1625814,1,sprowadze-audi-bez-akc
    yzy-8230,artykul.html?node=13
    >A widziałeś kiedys, jak w praktyce wygląda przerobienie takiego pojazdu na
    >ciężarówkę?
    >Masz świadomość, jakie wymogi dotyczą pojazdu ciężarowego, żebyś mógł nie
    >płacić akcyzy i żeby NIGDY NIKT się do tego nie doczepił? Ch... Ci po
    >ciężarówce, przerobionej "na sztukę", jak po roku Urząd Celny zweryfikuje
    >ten zakup i klient końcowy zapłaci większą akcyzę, VAT + odsetki + karę.

    Czekaj czekaj .. jestes pewien ze delikwent nie wygra w koncu w
    sadzie, bo skoro upowazniony przez producenta Audihandel Goerlitz
    napisal ze to jest ciezarowka o ladownosci 505kg, to w calej Unii to
    obowiazuje.

    I jeszcze bym sie wczytal uwaznie w ustawy .. bo chyba akcyzie
    samochody ciezarowe nie podlegaja wcale, a nie tylko te ktore maja
    ladownosc, rozmiar itp.

    J.


  • 4. Data: 2010-09-18 10:22:51
    Temat: Re: juz sie mendom nie podoba...
    Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>

    Dnia 18.09.2010 Jurand <j...@i...pl> napisał/a:
    > Masz świadomość, jakie wymogi dotyczą pojazdu ciężarowego, żebyś mógł nie
    > płacić akcyzy i żeby NIGDY NIKT się do tego nie doczepił? Ch... Ci po
    > ciężarówce, przerobionej "na sztukę", jak po roku Urząd Celny zweryfikuje
    > ten zakup i klient końcowy zapłaci większą akcyzę, VAT + odsetki + karę.
    po roku to mozna bezpiecznie przerobic na osobowy (przynajmniej jezeli chodzi o
    vat, odnosnie akcyzy nie znam przepisow).

    --
    Andrzej 'The Undefined' Dopierała
    HomePage: http://andrzej.dopierala.name/
    Reprezentuję siebie i wyrażam tylko moje zdanie!


  • 5. Data: 2010-09-18 10:38:05
    Temat: Re: juz sie mendom nie podoba...
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Jurand" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:i71ito$udr$1@news.onet.pl...
    >
    > A widziałeś kiedys, jak w praktyce wygląda przerobienie takiego pojazdu
    > na ciężarówkę?
    > Masz świadomość, jakie wymogi dotyczą pojazdu ciężarowego, żebyś mógł nie
    > płacić akcyzy i żeby NIGDY NIKT się do tego nie doczepił? Ch... Ci po
    > ciężarówce, przerobionej "na sztukę", jak po roku Urząd Celny zweryfikuje
    > ten zakup i klient końcowy zapłaci większą akcyzę, VAT + odsetki + karę.
    >

    Od czasu zmiany sposobu naliczania akcyzy sprowadzilem w ten sposob 4
    samochody jako ciezarowe, w tym jeden mam caly czas na stanie. Gdyby bylo
    tak jak piszesz, to bym nigdy sie na to nie zdecydowal. Doskonale wiem jak
    bola tego typu podliczenia "do tylu", z tym, ze ja sprowadzalem SUVy ktore
    na terenie PL sa sprzedawane z powodzeniem jako ciezarowki. Na temat
    osobowek nic nie wiem, ale jesli ladownosc jest taka jak w przepisach i jest
    kratka to gowno moga zrobic. Do tego jesli nawet tej kratki nie ma, to w
    razie wezwania do US/UC jestes ja w stanie zamontowac w ciagu jednego dnia.
    Moja zona jezdzi bez kratki co czasami na kontrolach konczy sie glupimi
    tekstami ale ogolnie uchodzi plazem...

    Wiec jak jest?!
    Jako nowe ma prawo byc ciezarowka a juz jako uzywka juz nie?
    Troszeczke sprzedaz spadla i juz zaczynaja sie podchody jak by tu ograniczyc
    indywidualny import!

    --
    Picasso





  • 6. Data: 2010-09-18 11:58:29
    Temat: Re: juz sie mendom nie podoba...
    Od: "Jurand" <j...@i...pl>


    Użytkownik "P_ablo" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:4c947a70$0$22800$65785112@news.neostrada.pl...
    > Użytkownik "Jurand" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    > news:i71ito$udr$1@news.onet.pl...
    >>
    >> A widziałeś kiedys, jak w praktyce wygląda przerobienie takiego pojazdu
    >> na ciężarówkę?
    >> Masz świadomość, jakie wymogi dotyczą pojazdu ciężarowego, żebyś mógł nie
    >> płacić akcyzy i żeby NIGDY NIKT się do tego nie doczepił? Ch... Ci po
    >> ciężarówce, przerobionej "na sztukę", jak po roku Urząd Celny zweryfikuje
    >> ten zakup i klient końcowy zapłaci większą akcyzę, VAT + odsetki + karę.
    >>
    >
    > Od czasu zmiany sposobu naliczania akcyzy sprowadzilem w ten sposob 4
    > samochody jako ciezarowe, w tym jeden mam caly czas na stanie. Gdyby bylo
    > tak jak piszesz, to bym nigdy sie na to nie zdecydowal. Doskonale wiem jak
    > bola tego typu podliczenia "do tylu", z tym, ze ja sprowadzalem SUVy ktore
    > na terenie PL sa sprzedawane z powodzeniem jako ciezarowki. Na temat
    > osobowek nic nie wiem, ale jesli ladownosc jest taka jak w przepisach i
    > jest kratka to gowno moga zrobic. Do tego jesli nawet tej kratki nie ma,
    > to w razie wezwania do US/UC jestes ja w stanie zamontowac w ciagu jednego
    > dnia. Moja zona jezdzi bez kratki co czasami na kontrolach konczy sie
    > glupimi tekstami ale ogolnie uchodzi plazem...

    Jeżeli kupiłeś za granicą CIĘŻARÓWKĘ, która wyjechała z salonu jako auto
    ciężarowe i ma stosowną na to homologację - nie ma problemu.
    Jeśli kupiłeś auto, które wyjechało z salonu z homologacją na osobowy, a
    potem ktoś przerobił to na ciężarowe i wypchnął do Polski - jest podstawa,
    żeby naliczyć normalną akcyzę. Wszystko znajduje się w oryginalnych
    dokumentach homologacyjnych auta.

    Jurand.


  • 7. Data: 2010-09-19 10:29:40
    Temat: Re: juz sie mendom nie podoba...
    Od: "P_ablo" <o...@o...pl>

    Użytkownik "Jurand" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:i722ea$u9d$1@news.onet.pl...
    >
    > Jeżeli kupiłeś za granicą CIĘŻARÓWKĘ, która wyjechała z salonu jako auto
    > ciężarowe i ma stosowną na to homologację - nie ma problemu.
    > Jeśli kupiłeś auto, które wyjechało z salonu z homologacją na osobowy, a
    > potem ktoś przerobił to na ciężarowe i wypchnął do Polski - jest
    > podstawa, żeby naliczyć normalną akcyzę. Wszystko znajduje się w
    > oryginalnych dokumentach homologacyjnych auta.
    >

    Gdyby bylo to takie proste, to juz zrobiliby z tym porzadek.
    jak niby urzedy maja dotrzec do homologacji kazdego samochodu osobno ?
    Uwazasz, ze fabryka nie ma lepszych rzeczy do roboty jak wysylac oryginalna
    homologacje na zadanie jakiegos pazernego polskiego urzedu? Ponadto w
    dokumentach (przynajmniej w tych z DE) nie ma nigdzie napisane kto dokonal
    zmiany a w samochodach ze stanow wystarczy zapis na fakturze zakupu "truck"
    i oclenie samochodu w Hamburgu lub w NL. Do tego musza udowodnic, ze
    samochod nie jest wykorzystywany jako ciezarowy, oczywiscie w tym moga pomoc
    policjanci zatrzymujac samochod bez kratki lub z 5 osobami na pokladzie...

    Zreszta - od jednego handlarza slyszalem, ze proceder ma byc ukrocony
    odpowiednimi przepisami z koncem tego roku. Ciekawe tylko czy z inicjatywy
    dealerow czy samych urzedow...

    --
    Picasso




strony : [ 1 ]


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: