-
1. Data: 2010-09-17 23:34:08
Temat: juz sie mendom nie podoba...
Od: "P_ablo" <o...@o...pl>
http://moto.onet.pl/1625814,1,sprowadze-audi-bez-akc
yzy-8230,artykul.html?node=13
Najciekawsza jest ta czesc:
"Proceder ten spotkał się z ostrym sprzeciwem Związku Dealerów Samochodów,
który wystosował list otwarty do ministra finansów Jacka Rostowskiego w
sprawie nasilającego się zjawiska sprowadzania do Polski samochodów
osobowych, rejestrowanych za granicą jako auta ciężarowe, i unikania w ten
sposób płacenia akcyzy."
No bo w koncu nalezy kupic nowego DUSTERa zamiast uzywanego TOUAREGa. Do
tego nalezy obowiazkowo jezdzic do serwisu aby nie stracic "gwarancji" i dac
sobie wgrac odpowiedni soft aby turbiny nie zepsuc... A w razie padnietych
wtryskiwaczy, przyjac z pokora decyzje o odrzuceniu roszczen z powodu
kiepskiego paliwa sprzedawanego na "polskich" stacjach!
--
Picasso
-
2. Data: 2010-09-18 07:32:44
Temat: Re: juz sie mendom nie podoba...
Od: "Jurand" <j...@i...pl>
Użytkownik "P_ablo" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
news:4c93ded6$0$22815$65785112@news.neostrada.pl...
> http://moto.onet.pl/1625814,1,sprowadze-audi-bez-akc
yzy-8230,artykul.html?node=13
>
> Najciekawsza jest ta czesc:
>
> "Proceder ten spotkał się z ostrym sprzeciwem Związku Dealerów Samochodów,
> który wystosował list otwarty do ministra finansów Jacka Rostowskiego w
> sprawie nasilającego się zjawiska sprowadzania do Polski samochodów
> osobowych, rejestrowanych za granicą jako auta ciężarowe, i unikania w ten
> sposób płacenia akcyzy."
>
> No bo w koncu nalezy kupic nowego DUSTERa zamiast uzywanego TOUAREGa. Do
> tego nalezy obowiazkowo jezdzic do serwisu aby nie stracic "gwarancji" i
> dac sobie wgrac odpowiedni soft aby turbiny nie zepsuc... A w razie
> padnietych wtryskiwaczy, przyjac z pokora decyzje o odrzuceniu roszczen z
> powodu kiepskiego paliwa sprzedawanego na "polskich" stacjach!
A widziałeś kiedys, jak w praktyce wygląda przerobienie takiego pojazdu na
ciężarówkę?
Masz świadomość, jakie wymogi dotyczą pojazdu ciężarowego, żebyś mógł nie
płacić akcyzy i żeby NIGDY NIKT się do tego nie doczepił? Ch... Ci po
ciężarówce, przerobionej "na sztukę", jak po roku Urząd Celny zweryfikuje
ten zakup i klient końcowy zapłaci większą akcyzę, VAT + odsetki + karę.
Jurand.
-
3. Data: 2010-09-18 10:19:03
Temat: Re: juz sie mendom nie podoba...
Od: J.F. <j...@p...onet.pl>
On Sat, 18 Sep 2010 07:32:44 +0200, Jurand wrote:
>> http://moto.onet.pl/1625814,1,sprowadze-audi-bez-akc
yzy-8230,artykul.html?node=13
>A widziałeś kiedys, jak w praktyce wygląda przerobienie takiego pojazdu na
>ciężarówkę?
>Masz świadomość, jakie wymogi dotyczą pojazdu ciężarowego, żebyś mógł nie
>płacić akcyzy i żeby NIGDY NIKT się do tego nie doczepił? Ch... Ci po
>ciężarówce, przerobionej "na sztukę", jak po roku Urząd Celny zweryfikuje
>ten zakup i klient końcowy zapłaci większą akcyzę, VAT + odsetki + karę.
Czekaj czekaj .. jestes pewien ze delikwent nie wygra w koncu w
sadzie, bo skoro upowazniony przez producenta Audihandel Goerlitz
napisal ze to jest ciezarowka o ladownosci 505kg, to w calej Unii to
obowiazuje.
I jeszcze bym sie wczytal uwaznie w ustawy .. bo chyba akcyzie
samochody ciezarowe nie podlegaja wcale, a nie tylko te ktore maja
ladownosc, rozmiar itp.
J.
-
4. Data: 2010-09-18 10:22:51
Temat: Re: juz sie mendom nie podoba...
Od: Andrzej 'The Undefined' Dopierała <u...@p...org>
Dnia 18.09.2010 Jurand <j...@i...pl> napisał/a:
> Masz świadomość, jakie wymogi dotyczą pojazdu ciężarowego, żebyś mógł nie
> płacić akcyzy i żeby NIGDY NIKT się do tego nie doczepił? Ch... Ci po
> ciężarówce, przerobionej "na sztukę", jak po roku Urząd Celny zweryfikuje
> ten zakup i klient końcowy zapłaci większą akcyzę, VAT + odsetki + karę.
po roku to mozna bezpiecznie przerobic na osobowy (przynajmniej jezeli chodzi o
vat, odnosnie akcyzy nie znam przepisow).
--
Andrzej 'The Undefined' Dopierała
HomePage: http://andrzej.dopierala.name/
Reprezentuję siebie i wyrażam tylko moje zdanie!
-
5. Data: 2010-09-18 10:38:05
Temat: Re: juz sie mendom nie podoba...
Od: "P_ablo" <o...@o...pl>
Użytkownik "Jurand" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
news:i71ito$udr$1@news.onet.pl...
>
> A widziałeś kiedys, jak w praktyce wygląda przerobienie takiego pojazdu
> na ciężarówkę?
> Masz świadomość, jakie wymogi dotyczą pojazdu ciężarowego, żebyś mógł nie
> płacić akcyzy i żeby NIGDY NIKT się do tego nie doczepił? Ch... Ci po
> ciężarówce, przerobionej "na sztukę", jak po roku Urząd Celny zweryfikuje
> ten zakup i klient końcowy zapłaci większą akcyzę, VAT + odsetki + karę.
>
Od czasu zmiany sposobu naliczania akcyzy sprowadzilem w ten sposob 4
samochody jako ciezarowe, w tym jeden mam caly czas na stanie. Gdyby bylo
tak jak piszesz, to bym nigdy sie na to nie zdecydowal. Doskonale wiem jak
bola tego typu podliczenia "do tylu", z tym, ze ja sprowadzalem SUVy ktore
na terenie PL sa sprzedawane z powodzeniem jako ciezarowki. Na temat
osobowek nic nie wiem, ale jesli ladownosc jest taka jak w przepisach i jest
kratka to gowno moga zrobic. Do tego jesli nawet tej kratki nie ma, to w
razie wezwania do US/UC jestes ja w stanie zamontowac w ciagu jednego dnia.
Moja zona jezdzi bez kratki co czasami na kontrolach konczy sie glupimi
tekstami ale ogolnie uchodzi plazem...
Wiec jak jest?!
Jako nowe ma prawo byc ciezarowka a juz jako uzywka juz nie?
Troszeczke sprzedaz spadla i juz zaczynaja sie podchody jak by tu ograniczyc
indywidualny import!
--
Picasso
-
6. Data: 2010-09-18 11:58:29
Temat: Re: juz sie mendom nie podoba...
Od: "Jurand" <j...@i...pl>
Użytkownik "P_ablo" <o...@o...pl> napisał w wiadomości
news:4c947a70$0$22800$65785112@news.neostrada.pl...
> Użytkownik "Jurand" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
> news:i71ito$udr$1@news.onet.pl...
>>
>> A widziałeś kiedys, jak w praktyce wygląda przerobienie takiego pojazdu
>> na ciężarówkę?
>> Masz świadomość, jakie wymogi dotyczą pojazdu ciężarowego, żebyś mógł nie
>> płacić akcyzy i żeby NIGDY NIKT się do tego nie doczepił? Ch... Ci po
>> ciężarówce, przerobionej "na sztukę", jak po roku Urząd Celny zweryfikuje
>> ten zakup i klient końcowy zapłaci większą akcyzę, VAT + odsetki + karę.
>>
>
> Od czasu zmiany sposobu naliczania akcyzy sprowadzilem w ten sposob 4
> samochody jako ciezarowe, w tym jeden mam caly czas na stanie. Gdyby bylo
> tak jak piszesz, to bym nigdy sie na to nie zdecydowal. Doskonale wiem jak
> bola tego typu podliczenia "do tylu", z tym, ze ja sprowadzalem SUVy ktore
> na terenie PL sa sprzedawane z powodzeniem jako ciezarowki. Na temat
> osobowek nic nie wiem, ale jesli ladownosc jest taka jak w przepisach i
> jest kratka to gowno moga zrobic. Do tego jesli nawet tej kratki nie ma,
> to w razie wezwania do US/UC jestes ja w stanie zamontowac w ciagu jednego
> dnia. Moja zona jezdzi bez kratki co czasami na kontrolach konczy sie
> glupimi tekstami ale ogolnie uchodzi plazem...
Jeżeli kupiłeś za granicą CIĘŻARÓWKĘ, która wyjechała z salonu jako auto
ciężarowe i ma stosowną na to homologację - nie ma problemu.
Jeśli kupiłeś auto, które wyjechało z salonu z homologacją na osobowy, a
potem ktoś przerobił to na ciężarowe i wypchnął do Polski - jest podstawa,
żeby naliczyć normalną akcyzę. Wszystko znajduje się w oryginalnych
dokumentach homologacyjnych auta.
Jurand.
-
7. Data: 2010-09-19 10:29:40
Temat: Re: juz sie mendom nie podoba...
Od: "P_ablo" <o...@o...pl>
Użytkownik "Jurand" <j...@i...pl> napisał w wiadomości
news:i722ea$u9d$1@news.onet.pl...
>
> Jeżeli kupiłeś za granicą CIĘŻARÓWKĘ, która wyjechała z salonu jako auto
> ciężarowe i ma stosowną na to homologację - nie ma problemu.
> Jeśli kupiłeś auto, które wyjechało z salonu z homologacją na osobowy, a
> potem ktoś przerobił to na ciężarowe i wypchnął do Polski - jest
> podstawa, żeby naliczyć normalną akcyzę. Wszystko znajduje się w
> oryginalnych dokumentach homologacyjnych auta.
>
Gdyby bylo to takie proste, to juz zrobiliby z tym porzadek.
jak niby urzedy maja dotrzec do homologacji kazdego samochodu osobno ?
Uwazasz, ze fabryka nie ma lepszych rzeczy do roboty jak wysylac oryginalna
homologacje na zadanie jakiegos pazernego polskiego urzedu? Ponadto w
dokumentach (przynajmniej w tych z DE) nie ma nigdzie napisane kto dokonal
zmiany a w samochodach ze stanow wystarczy zapis na fakturze zakupu "truck"
i oclenie samochodu w Hamburgu lub w NL. Do tego musza udowodnic, ze
samochod nie jest wykorzystywany jako ciezarowy, oczywiscie w tym moga pomoc
policjanci zatrzymujac samochod bez kratki lub z 5 osobami na pokladzie...
Zreszta - od jednego handlarza slyszalem, ze proceder ma byc ukrocony
odpowiednimi przepisami z koncem tego roku. Ciekawe tylko czy z inicjatywy
dealerow czy samych urzedow...
--
Picasso