eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaNapięcie w gniazdku na wszystkich żyłach po wyłączeniu bezpieczników - zgłaszać do elektrowni?Re: Napięcie w gniazdku na wszystkich żyłach po wyłączeniu bezpieczników - zgłaszać do elektrowni?
  • Data: 2024-09-04 21:49:30
    Temat: Re: Napięcie w gniazdku na wszystkich żyłach po wyłączeniu bezpieczników - zgłaszać do elektrowni?
    Od: PiteR <e...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    in <news:b7069f43-81be-4e0e-9c0f-8693dd8d3077@hootervil
    le.invalid>
    user Arnold Ziffel pisze tak:

    > Uwaga, prywatna opinia, do tego pewnie niepopularna. Ja się boję
    > zerowania. Stary blok, to i przewody stare. Niech się PEN gdzieś
    > po drodze upali albo ma niepewny styk, wystarczy że aluminium
    > zacznie płynąć. Jak masz zerowanie, to masz automatycznie fazę na
    > lodówce.

    Też się boję i dlatego 10 lat temu przestałem łazić po blokach i
    naprawiać.

    > U kogoś bym się nie dotykał w ogóle, ale u siebie, dopóki nie
    > zmienią instalacji na trójprzewodową (jest planowany remont WLZ,
    > ale nie wiadomo kiedy) używam gniazdek bez bolca, nie uziemiam
    > nic. Stwierdziłem że jest większa szansa, że się zero upali w
    > starej, sparszywiałej instalacji, niż że mi np. zasilacz laptopa
    > nagle przebicia dostanie.

    Tak samo. Jeśli pan chce nowe gniazdko to tylko bez belca panu założę

    > Nie wiem czy pogotowie cokolwiek zrobi. Pogotowie energetyczne
    > raczej nie jest od instalacji w domu.

    Oczywiście. To nie są żadni bogowie prądu. Oni nie są od tego i tego
    nie lubią. Mówią weź sobie pan zadzwoń umów się z elektrykiem.

    --
    Piter

    # kradno ale sie dzielo