eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaNapięcie w gniazdku na wszystkich żyłach po wyłączeniu bezpieczników - zgłaszać do elektrowni?Re: Napięcie w gniazdku na wszystkich żyłach po wyłączeniu bezpieczników - zgłaszać do elektrowni?
    From: a...@h...invalid (Arnold Ziffel)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Napięcie w gniazdku na wszystkich żyłach po wyłączeniu
    bezpieczników - zgłaszać do elektrowni?
    Date: Mon, 9 Sep 2024 10:55:46 -0000 (UTC)

    Krystek <s...@k...art.pl> wrote:

    > Tester z neonówką również mam, więc sprawdzę. Na razie nie chce mi się
    > wszystkiego rozłączać.

    To trzeba obciążyć, choćby trochę. Neonówka obciąża minimalnie.

    Zrób eksperyment. Podłącz laptopa do gniazdka bez uziemienia, dotknij
    portu USB neonówką. Świeci?

    Potem dotknij portu USB ręką. Kopie? Nie kopie, a neonówka świeci...

    > Nie mam akurat 15W tradycyjnej żarówki, ale mam taką LED-ową 6W pod
    > napięcie 230V (JCDR MR16 GX 5,3) -
    > <https://allegro.pl/oferta/zarowka-led-jdc-jcdr-mr16
    -g5-3-230v-7w-neutralna-12794145940>
    > wystarczy taka do sprawdzenia?

    Nie. LEDowa potrafiła mi błyskać w wyłączonym żyrandolu, bo się
    kondensator w niej ładował przez neonówkę w wyłączniku. Komuś innemu
    błyskała, bo się ładował przez pojemność kabla. Jedna żarówka LED świeciła
    mi na stałe, bardzo słabo ale jednak, gdy wyłącznik był w zerze (a lampa
    na stałe na fazie).

    Potrzebujesz żarówki tradycyjnej, wolframowej, która obciąży trochę ten
    badany obwód.

    --
    -Dlaczego Ameykanie nie wysyłają blondynek w kosmos?
    -Bo jak jedną blondynkę wystrzelono w kosmos, to gdy zobaczyła nadlatujący