eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaNapięcie w gniazdku na wszystkich żyłach po wyłączeniu bezpieczników - zgłaszać do elektrowni?Re: Napięcie w gniazdku na wszystkich żyłach po wyłączeniu bezpieczników - zgłaszać do elektrowni?
    From: Krystek <s...@k...art.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Napięcie w gniazdku na wszystkich żyłach po wyłączeniu
    bezpieczników - zgłaszać do elektrowni?
    Date: Sun, 8 Sep 2024 18:20:10 +0200

    On 2024-09-05 11:22, jedrek wrote:
> [...]
    250-v-z-dioda-yt-2862.html

> [...]
    > Podpinasz poczciwy analogowy miernik wskazówkowy z Rwew 10 kOhm/V i nie
    > ma śladu po niebezpiecznym napięciu.
    >
    > Dotykasz tą samą podejrzaną żyłę poczciwą "neonówką" i nic nie świeci.
    > bo nie ma ona rezystacji idącej w dziesiątki MOhm-ów (w starych polskich
    > neonówkach przeważnie szeregowy opór 470k), gdzie byle jakie indukowane
    > w linii śmieci tworzą mityczną linię pod napięciem, mimo że wisi w
    > powietrzu.
    >
    > W najbardziej podbramkowych sytuacjach neonówka będzie dawała jakieś
    > mikroprzebłyski, od tych tamtejszych pojedynczych uA z upływu przez

    Tester z neonówką również mam, więc sprawdzę. Na razie nie chce mi się
    wszystkiego rozłączać.

    > Stąd jak wcześniej miałeś wskazane potwierdzenie co na danej żyle
    > słychać robić na zwykłej żarówce (w dodatku dobrze jak to historyczna
    > linia 2-żyłowa, bez różnicówek, test  poszczególnych żył zrobić żarówką,
    > ale względem sprawdzonego "zewnętrznego" uziemienia spoza testowanej
    > linii, by wykluczyć w teście na występowanie niezbezpiecznego napięcia,
    > na danej żyle, potencjalne niedomaganie żyły neutralnej, która marnie
    > zamyka w teście obwód żarówki - gdyby było coś z nią nie halo i dawała
    > fałszywy brak świecenia żarówki).

    Nie mam akurat 15W tradycyjnej żarówki, ale mam taką LED-ową 6W pod
    napięcie 230V (JCDR MR16 GX 5,3) -
    <https://allegro.pl/oferta/zarowka-led-jdc-jcdr-mr16
    -g5-3-230v-7w-neutralna-12794145940>
    wystarczy taka do sprawdzenia?

    K.

    --
    Adresy e-mail w domenie krystek.art.pl oraz sama domena nie są już aktywne