eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaNapięcie akumulatora wyłączające UPS / jakie nowe akumulatory do UPS?Re: Napięcie akumulatora wyłączające UPS / jakie nowe akumulatory do UPS?
  • Data: 2024-08-22 21:31:35
    Temat: Re: Napięcie akumulatora wyłączające UPS / jakie nowe akumulatory do UPS?
    Od: Pixel(R)?? <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 22.08.2024 o 18:10, Krystek pisze:
    [...]
    > Rozkręciłem UPS-a, by sprawdzić stan uszkodzeń po awarii i wygląda na
    > to, że nie jest aż tak tragicznie, jak podejrzewałem. Baterie chyba
    > przeżyły - stan naładowania akumulatorów AGM około 13V.

    Nowe aku może załtwić jedynie bezpośrednie zwarcie o maksymalnym
    prądzie, lub długie, głębokie rozładowanie.

    > Zastanawiam się, czy go naprawiać, bo jeśli padły przekaźniki to koszt
    > naprawy może znacznie wzrosnąć :-/

    Przekaźniki są tanie ale naprawa UPSa, szczególnie kilkuletniego, jaki
    masz, mija się z celem. Lepiej kupić nowy.

    > Dlatego szukam tych solidniej wykonanych - gniotsa nie łamiotsa, w
    > metalowych obudowach z blachy. Bo plastikowa obudowa wcale nie musi
    > spłonąć, czy raczej stopić się w pożarze. Może równie dobrze pęknąć.

    Sądząc z tego co piszesz, w sensie wykorzystania, proponowałbym coś z Volta:
    https://voltpolska.pl/zasilanie-awaryjne/

    Lub wersja z osobnym akumulatorem 100Ah

    Może tanie nie są ale to solidna firma.
    --