eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaNapięcie akumulatora wyłączające UPS / jakie nowe akumulatory do UPS?Re: Napięcie akumulatora wyłączające UPS / jakie nowe akumulatory do UPS?
  • Data: 2024-07-05 17:20:10
    Temat: Re: Napięcie akumulatora wyłączające UPS / jakie nowe akumulatory do UPS?
    Od: Krystek <s...@k...art.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2024-07-04 12:50, J.F wrote:

    > Jak widać - równolegle.
    > Zwarcie jednoczesne w dwóch połączonych szeregowo mniej prawdopodobne,
    > ale jak UPS nie zauważy, to może tak rok pracować, i drugi aku też się
    > dorobi zwarcia.
    >
    > Zwarcie jednoczesne w dwóch połączonych równolegle też mało
    > prawdopodobne, więc możliwe, ze jeden ma zwartą celę i stłamsił
    > napięcie ładowania - a drugi sprawny.
    >
    > No chyba, ze, podobnie - jeden się zwarl, UPS nie zauważył,
    > popracował jeszcze długo, i drugi się zwarł.

    Zastanawiam się, hipotetycznie, co się stało: mogło być tak, że gdy mnie
    nie było przez jakiś czas tam, gdzie znajduje się UPS to padło zasilanie
    w lokalu, akumulatory wyładowały się do końca i UPS samoczynnie się
    wyłączył. Po przywróceniu prądu UPS powinie je ładować, ale widocznie
    były już w takim stanie, że dogłębne rozładowanie je dobiło.

    Druga hipoteza to że zwarła się cela (ogniwo) w akumulatorze, zaczął się
    grzać, może UPS zmierzył jego oporność, czy próbował ładować
    dopuszczalnym prądem i nie mógł ładować albo też zmierzył jego
    temperaturę (wszystko było nagrzane) i wyłączył.

    Jak wspomniałem - UPS pracuje w trybie buforowym - zaniki prądu takie,
    że by się akumulatory rozładowały do końca są niespotykane. UPS ma
    generalnie chronić przed przepięciami, skokami napięcia i zakłóceniami z
    sieci, a podtrzymanie ma być w bonusie - na wszelki wypadek.

    =

    To teraz kolejne pytanie związane z tematem (szczególnie dla tych,
    którzy mają fotowoltaikę i/lub instalacje off-grid albo podtrzymanie
    zasilania pracy kotłów c.o. / c.w.u.): warto do zasilania awaryjnego w
    pracy buforowej zainstalować takie urządzenia? -

    <https://www.kalibrujemy.pl/przetwornice-napiecia/77
    9-zasilanie-awaryjne-pieca-inwerton-ups-sinus-1000-d
    c12v.html>

    <https://www.smd-led.pl/inwerter-zasilacz-z-funkcja-
    ups-ips300-sin-wm-34025>

    <https://www.smd-led.pl/zasilacz-awaryjny-ups-co-sin
    usups-400w-wm-40382>

    lub też taki -

    <https://volton.pl/pl/p/Zasilacz-awaryjny-UPS-do-pod
    laczenia-zewnetrznych-akumulatorow-ProSinus2000-BIAL
    Y-/466>
    (tu jest dodatkowo tabelka z informacją jaki akumulator ile czasu
    utrzyma obciążenie urządzeniem konkretnej mocy - z opisu 100 W
    obciążenia = 10 A poboru z akumulatora).

    Jest napięcie sinus, jest możliwość podpięcia zewnętrznego akumulatora -
    można podpiąć AGM, żel lub samochodowy (automatyczny prąd ładowania).

    Do tego jakiś akumulator - może być np. samochodowy, bezobsługowy. Do
    pracy buforowej chyba byłby taki zestaw OK? Co sądzicie? Nie to, żebym
    teraz zaraz kupował, ale przyszłościowo - w co warto zainwestować jako
    zewnętrzne źródło podtrzymania podłączonych urządzeń.

    K.

    --
    Adresy e-mail w domenie krystek.art.pl oraz sama domena nie są już aktywne