  • Data: 2020-04-14 12:51:20
    Temat: Re: Napęd pneumatyczny posuwisto zwrotny
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Pan J.F. napisał:

    > Takich jest IMO niewiele.
    > wlasnie te pompki ?

    Własnie pompki. I ich odwrotności, jak wspomniany gazomierz.

    > Maja tez zawor rozdzielajacy ...

    I na ogół są wykonane z metalu -- pociągnę dalej tę genialną myśl.

    > I sie sprawa komplikuje.

    Albo upraszcza (z tym że to dla umiejących czytać).

    > Tzn - nie stanie w polowie suwu, bo jest jest ten popychac
    > na koncu tloczyska, ale wyobraz sobie ze cisnienie spadlo,
    > albo opory duze, tlok sie powolutku zbliza do konca,
    > powolutku przekreca zawor ... przekreci do polowy, odetnie
    > zasilanie, i wiecej sie nie ruszy.

    Gdy opisywałem podstatawy działania układów bistabilnych,
    wyobrażałem sobie, że umiejętność analizy krótkich tekstów
    popularyzujących wybrane idde, na których opiera się technika,
    stoi na wyższym poziomie.

    Jarek

    --
    Nikt nic nie czyta, a jeśli czyta, to nic nie rozumie,
    a jeśli nawet rozumie, to nic nie pamięta.