    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.comp.pecet,pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Napęd floppa 1.44 pod USB i kwestia MS-DOS
    Date: Sun, 7 Dec 2014 13:09:19 -0600

    "Marek Wodzinski" <m...@O...mamy.to> wrote in message
    news:m622gg$kmq$1@pyro.tvk.wroc.pl...

> [...]
    > router).
    > Na samym pxe to się dało zrobić, ale z tego co pamiętam, to trzeba było za
    > każdym razem obraz takiego fdd jeszcze 'opakować' jakimś softem (wszystko
    > było w pakiecie Etherboot). Gpxe wymaga więcej magii w dhcp, ale z drugiej
    > strony jest w stanie zabootować się ze wszystkiego, nawet ściągnąć obraz
    > po http :-) No i w gpxe można właśnie podać czysty image fdd.
    > Generalnie poszukaj o pxe i zobacz stronę http://etherboot.org/wiki/howtos
    > Jabyś był mocniej zainteresowany, to mogę podesłać konfigi dhcpd, pxe i

    Dzięki, ale chyba się zniechęciłem :-)
    Jako routerów używamy w labie dedykowanych mydelniczek netgeara
    lub asusa i tam jest dhcp i nat - nie planuję stawiać linuxa do tego celu
    :-)

> [...]
    > itp. Brak problemów z bootloaderem i partycjami, bo każdy system widzi
    > tylko swój dysk. Na jednym pc mogę mieć kilka systemów i nie bać się, że
    > jeden zaora mi jakiś inny.
    > Nie wspominając o bezpieczeństwie danych. Używam tego już parę lat i nie
    > widzę sensu wracania do instalowania windowsów na dysku lokalnym i całego
    > horroru z tym związanego.
    > Z XP trzeba było odstawić trochę magii, żeby bootował się po iscsi, ale od
    > Visty można już instalować bezpośrednio na dysk sieciowy, działa to od
    > ręki i od instalacji na hdd w zasadzie nie różni się niczym.

    Fajnie to sobie poinstalowałeś i poukładałeś...
    Ale dla moich celów to jednak strzał z armaty do komara :-)

    > Oczywiśćie do laptopa nie jest do dobre wyjście, ale do zwykłego
    > stacjonarnego pc wg. mnie jest idealne.

    Zwłaszcza jak dobrze wszystko przemyślisz i dostosujesz do swoich