  • Data: 2014-12-07 20:58:55
    Temat: Re: Napęd floppa 1.44 pod USB i kwestia MS-DOS
    Od: "JoteR" <u...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora

    "Pszemol" napisał:

    > A może da się zrobić na HDD dual boot Win7/8 i obok MS-DOS?
    > Ktoś wie jak to zrobić?

    Mam w swoim laboratorium identyczną sytuację - czasami trzeba odpalić na
    komputerze sytem "real time", czego nie zapewni ani maszyna wirtualna, ani
    żaden Dropbox - musi być czysty MS-DOS (lub odpowiednik) z dostępem do
    fizycznych adresów i przerwań portów I/O. Do tego celu używam XOSL - z
    sentymentu, bo są pewnie i inne narzędzia. Działa z mnie zarówno w tandemie
    DOS/Windows XP jak i DOS/Windows 7. W tym pierwszym przypadku robi się taki
    ożenek łatwo, szybko i przyjemnie, pamiętając tylko o zduplikowaniu wpisów w
    boot.ini, w tym drugim należy sadzać systemy w określonej kolejności na
    przygotowanych uprzednio partycjach, aby nie dopuścić do utworzenia tej
    100-megabajtowej partycji, na której lądują pliki rozruchowe.

    JoteR