  • Data: 2010-10-25 14:46:58
    Temat: Re: Napęd dyskietek 5,25"
    Od: "User" <U...@U...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > A testuj raczej przy podłączonej tylko jednej stacji.

    Wiem, ale to chodziło tylko o samą taśmę, a przyczyna poprzedniego błędu
    była bardzo prawdopodobna i się potwierdziła.

    > A wyłączyłeś tylko samą stację dyskietek, czy cały kontroler FDD?
    > Bo tu jest analogicznie jak z twardymi dyskami. Jak sie wyłączy rozpoznawanie HDD w
    biosie, to Windows sam sobie znajdzie dysk,
    > ale jak sie wyłączy w biosie cały kontroler HDD, to windows oczywiście już nie
    znajdzie dysku.

    Tylko stację dyskietek - jako disabled

    > Zdaje się że jeśli to standardowe dyskietki 5,25" (bez tego zwiększania pojemności
    o którym pisał sTav), to wystarczy ustawić
    > tylko f::faktor na "1" (czyli 1.2 MB). Wtedy program, wiedząc że to stacja 5.25",
    załaduje standardowe wartości heads, sectors i
    > tracks. Ale być może program nie robi tego automatycznie i trzeba mu będzie jednak
    podać te 3 parametry.

    Tak, te 3 wielkości mają same się ustawić przy podanym f, ale gdyby nie zadziałało
    Ponadto nie wiem jak ustawić żeby były akceptowane oba rodzaje dyskietek 5,25",
    te sformatowane jako 360 KB i te 1,2 MB. Być może trzeba będzie je podzielić
    na 2 grupy i dla każdej ustawić parametr f inaczej.

    Dziękuję i pozdrawiam
    User