  • Data: 2010-10-25 15:04:43
    Temat: Re: Napęd dyskietek 5,25"
    Od: "maX" <a...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "maX" <a...@i...pl> napisał w wiadomości
    news:ia443f$jmp$1@atena.e-wro.net...

    > A wyłączyłeś tylko samą stację dyskietek, czy cały kontroler FDD?
    > Bo tu jest analogicznie jak z twardymi dyskami. Jak sie wyłączy
    > rozpoznawanie HDD w biosie, to Windows sam sobie znajdzie dysk, ale jak
    > sie wyłączy w biosie cały kontroler HDD, to windows oczywiście już nie
    > znajdzie dysku.

    To przestestuj jeszcze na stacji 3.5"". Bo jesli na 3.5" się nie uda, to na
    5.25" napewno sie nie uda.

    > Zdaje się że jeśli to standardowe dyskietki 5,25" (bez tego zwiększania
    > pojemności o którym pisał sTav), to wystarczy ustawić tylko f::faktor na
    > "1" (czyli 1.2 MB). Wtedy program, wiedząc że to stacja 5.25", załaduje
    > standardowe wartości heads, sectors i tracks. Ale być może program nie
    > robi tego automatycznie i trzeba mu będzie jednak podać te 3 parametry.

    Tu jeszcze uwaga, skoro masz dyskietki zarówno 360KB jak i 1.2MB, to
    będziesz je musiał oddzielnie odczytywać, raz z f:factor ustawionym na "0"
    (360KB), a raz na "1" (1.2MB). Bo choć stacja hardwarowo odczytuje oba
    formaty automatycznie, to tutaj będziesz to robił za pośrednictwem programu
    drivparm, a on jak mu wpiszesz rozpoznanie 1.2MB, to pewnie tylko takie
    dyskietki będzie widział, do odczytu 360KB trzeba będzie wpisać f:factor 0.