  • Data: 2010-10-26 12:07:43
    Temat: Re: Napęd dyskietek 5,25"
    Od: "User" <U...@U...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    w biosie, to Windows sam sobie znajdzie dysk,
    znajdzie dysku.

    > Możesz spróbować jeszcze jednej metody. FDD nie jest Plug&Play, więc Windows
    automatycznie może jej nie wykryć. W Panelu
    > Sterowania jest wizard "Dodaj nowy sprzet", uruchom go. Powinien zapytać czy ma sam
    znaleźć czy ręcznie wskażesz urzadzenie.
    > Najpierw daj wyszukiwanie automatyczne, a dopiero jak nie znajdzie z automatu, to
    ręcznie wskaż stację dyskietek.

    Niestety, nie posunęło to sprawy do przodu.

    Automatycznie nic nie znalazło, a po wybraniu "Kontrolery IDE ATA/ATAPI"

    (nic innego nie pasowało) zażądało sterownika z dysku. Na płytce z WinXP Pro

    sterownika nie znalazło ("w podanej lokalizacji nie ma informacji o używanym
    sprzęcie"),

    co mnie specjalnie nie zdziwiło. Nie wiem jakiego sterownika szukać ewentualnie

    w Internecie.

    Metoda z DOSem też nie zakończyła się sukcesem. Okazało się, że na tym komputerze

    nie ma kontrolera dysków IDE, tylko SATA. Zatem próba z HDD IDE 20GB okazała

    się niemożliwa.

    Na komputerze tym są 2 dyski fizyczne SATA. Jedyne co było możliwe to założenie

    na 2-gim dysku partycji 2 GB i sformatowanie jej jako FAT (pod Win XP Pro),

    a następnie odpięcie dysku dotychczas bootowalnego i podpięcie w to miejsce tego
    dysku

    dotychczas 2-go. Po ściągnięciu DOSa z dyskietki startowej Win98 poszło a: format
    c:/s.

    W wyniku tego formatowania na partycji 2 GB zostały zapisane pliki IO.SYS, MSDOS.SYS

    (sprawdzone przez Attrib *.*) oraz COMMAND.COM.

    Pomimo prawidłowych ustawień w BIOSie bootowanie z dysku 2 GB z DOSem się nie udało.

    Nie poszło także bootowanie po wybraniu tego dysku do bootowania po naciśnięciu F8

    zaraz po starcie komputera.

    W obu przypadkach pojawiał się komunikat: "Reboot and Select proper Boot Device

    or Insert Boot Media in selected Boot Device and press a key".

    Nie lubię się poddawać, ale coraz bardziej skłaniam się do zastosowania jednak
    jakiegoś

    starego komputera. Będzie to z pewnością najprostsze od strony informatycznej,
    natomiast

    nie od strony organizacyjnej. Najlepiej byłoby gdyby prace "normalne" i to
    przepisywanie

    można było robić na tym samym komputerze.No ale trudno.

    Jednak nie żałuję tych prób, było to dla mnie ciekawe doświadczenie i za pomoc
    serdecznie

    dziękuję.

    Pozdrawiam

    User