    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.pregierz
    Date: Sat, 29 Sep 2012 01:19:49 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Najszybszy kurier w mieście
    <k3i4h0$e94$1@node2.news.atman.pl> <k3iav7$kkh$1@node2.news.atman.pl>
    <505cb479$0$1310$65785112@news.neostrada.pl>
    <k3icrc$mng$1@node2.news.atman.pl>
    <505cc787$0$1308$65785112@news.neostrada.pl>
    <k3ijp4$cp3$1@node1.news.atman.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1209220037370.3608@quad>
    <c...@4...com>

    On Wed, 26 Sep 2012, Jarek Andrzejewski wrote:

    > hmmm, pytasz, czy jadąc po poboczu jedziemy po poboczu? Hmmm,
    > zaryzykuję odpowiedź: tak.

    :) - to mi wystarcza.

    > myślę, że nie, bo jednak po jezdni też się poruszał i nie przestał
    > "być w ruchu".

    O tę wątpliwość idzie.
    Ściślej o pytanie "i co z tego" :)
    Kryterium włączania do ruchu zupełnie pomija fakt bycia w ruchu.
    Literalnie: pojazd który włączył się do ruchu może ponownie
    włączyć się do ruchu, a co najmniej żaden przepis nie wskazuje
    aby tak nie mogło się stać.
    Jakby to absurdalnie nie brzmiało, nie musi zaistnieć wyłączenie
    z ruchu, aby zaszło włączenie do ruchu, zaś warunkiem wystarczającym
    jest "na jezdnię z pobocza" (jako jednym spośród wystarczających
    z całkiem długiej listy).
    Logice nic do tego :), goła litera przepisu.

    > Niby jechał prosto, a gość skręcał, ale policja uznała, że zjeżdżając
    > z części jezdni wyłączonej z ruchu włączał się doń.

    Tak mi wychodzi, tyle że również przy jeździe "okrakiem" po linii
    wyznaczającej pobocze.

    pzdr, Gotfryd