    From: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody,pl.pregierz
    Subject: Re: Najszybszy kurier w mieście
    Date: Wed, 26 Sep 2012 16:24:11 +0200
    <k3i4h0$e94$1@node2.news.atman.pl> <k3iav7$kkh$1@node2.news.atman.pl>
    <505cb479$0$1310$65785112@news.neostrada.pl>
    <k3icrc$mng$1@node2.news.atman.pl>
    <505cc787$0$1308$65785112@news.neostrada.pl>
    <k3ijp4$cp3$1@node1.news.atman.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1209220037370.3608@quad>

    On Sat, 22 Sep 2012 00:46:17 +0200, Gotfryd Smolik news
    <s...@s...com.pl> wrote:

    > W kwestii formalnej, jest nie do końca wyjaśniona w PoRD sprawa jazdy
    >częściowo po poboczu. Idzie o to, czy w takim przypadku mamy do
    >czynienia z jazdą po poboczu :> i dalej włączeniem się do ruchu

    hmmm, pytasz, czy jadąc po poboczu jedziemy po poboczu? Hmmm,
    zaryzykuję odpowiedź: tak.

    >przy zjeżdżaniu (z pobocza).

    myślę, że nie, bo jednak po jezdni też się poruszał i nie przestał
    "być w ruchu".

    > Do wymienionych przez Ciebie racji dorzucić wypada więc fakt, że
    >po zjeździe na pobocze sytuacja zjeżdżającego jest co najmniej
    >wątpliwa (jeśli nie "przegrana" w tym sensie, że ma oczywisty
    >obowiązek zatrzymania się i poczekania aż ktoś go wpuści).

    IMHO tak.
    Tutaj: http://goo.gl/maps/pZUOr
    Pewnego razu jeden gostek nadjechał z "prawej-góry" (Legionów) prawym
    pasem (przeznaczonym wyłącznie do skrętu w prawo), ominął rządek
    stojących (albo i jadących) na lewym pasie przeznaczonym do jazdy
    prosto i w lewo i przydzwonił w skręcającego w lewo z "lewo-dół"
    (Konstantynowskiej) w "lewo-góra" (Unii).
    Niby jechał prosto, a gość skręcał, ale policja uznała, że zjeżdżając
    z części jezdni wyłączonej z ruchu włączał się doń. O ile wiem, to
    sprawa zakończyła się mandatem za spowodowanie kolizji dla
    "cwaniaczka".