  • 131. Data: 2019-01-04 21:27:03
    Temat: Re: [OT] Re: Najsilniejsze źródlo światła o rozmiarze żarówki w sensownej cenie
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Jarosław Sokołowski napisał(a) :

    > Dzwonkowy z żołędnym i krajcowym -- to są króle. Karol, Harald
    > i Gustaw -- królowie. Podobie Kacper Melchior i Baltazar. Tyle że
    > w przypadku tych ostatnich mamy Trzech Króli, a w każdym innym
    > -- trzech królów. Chociaż może być też inaczej, a tylko nieuczonym
    > wydaje się to proste.
    >
    > Jarek

    Mówi się też trzy króle. Miałem na działce, to wiem ;-)

    Zbyszek
    PGP key: 0xDCEF4E65

  • 132. Data: 2019-01-04 23:19:36
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello Andrzej,

    Wszelki duch... ;)

    Swoją drogą, że po tylu latach jeszcze Ci się chce?

    [...]

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 133. Data: 2019-01-04 23:21:07
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello J.F.,

    Friday, January 4, 2019, 12:35:37 AM, you wrote:

    > Nie ma ? To napisz propozycje, zeby dopisali.
    > A jak nazywales myszke przy komputerze, zanim dopisali ?

    Manipulator stołokulotoczny. Którym wykonywał dwumlask (gimbaza nie
    zrozumie).

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 134. Data: 2019-01-04 23:47:36
    Od: b...@g...com

    W dniu sobota, 29 grudnia 2018 17:32:28 UTC+1 użytkownik Sebastian Biały napisał:
    > Cześć.
    >
    > Muszę mocniej doświetlić pokój dziecięcy. Mam rózne możliwości ale jedna
    > z nich to wkręcenie jak najsilniejszych źrodeł światła w istniejący
    > żyrandol. Gwinty to E27.
    >
    > Rozglądam się za LEDami przypominającymi kształtem żarówki. Widuje takie
    > z >2000lm i mocy około 20W. Interesowala by mnie w zasadzie moc świetlna
    > porównywalna z żarówką 200W.
    Setka tradycyjna wg. googla ma jakieś 700 lumenów

    A ta halogenowa:
    https://www.lampy.pl/lampa-halogenowa-e27-77w-ciepla
    -biel-przezrocz.html
    prawie 2 więcej.

    Dziwne bo 70 tka już po 2plny
    https://elektryk.pl/sklep/kanlux/120618-glh-cl-70w-e
    27-zarowka-halogenowa-kanlux-elektryk

  • 135. Data: 2019-01-05 08:56:26
    Od: Dariusz Dorochowicz <_...@w...com>

    W dniu 2019-01-04 o 23:47, b...@g...com pisze:

    > Setka tradycyjna wg. googla ma jakieś 700 lumenów

    Nie wiem gdzie żeś to znalazł. Ja wszędzie widzę okolice 1500. I
    porównanie "naoczne" też wskazuje że źródła mające ok 1500 lumenów
    (Philips i Osram, żeby nie było że to chińskie lumeny) świecą podobnie
    jak żarówka 100W.

    Pozdrawiam

    DD

  • 136. Data: 2019-01-05 15:56:46
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 5 Jan 2019 08:56:26 +0100, Dariusz Dorochowicz napisał(a):

    > Nie wiem gdzie żeś to znalazł. Ja wszędzie widzę okolice 1500. I

    Halogen czy amerykanskie ?

    Zarowki na 230V troche mniej, powiedzmy 1300lm, ale ciagle nie 700.

    > porównanie "naoczne" też wskazuje że źródła mające ok 1500 lumenów
    > (Philips i Osram, żeby nie było że to chińskie lumeny) świecą podobnie
    > jak żarówka 100W.

    Cos mi chodzi po glowie, ze w unijnej dyrektywie byl wzor jak
    przeliczac lumeny na W "zwyklej zarowki", i tam od LED wymagano nieco
    wiecej lumenow.
    Jakies slabe te ledowe lumeny :-)

    J.

  • 137. Data: 2019-01-05 18:18:48
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Thu, 3 Jan 2019 20:30:44 +0100, "zhbick" <n...@s...pl> wrote:

    A nie mówiłem;)
    To jest typ encyklopedysty-definioszowinisty dla którego definicja
    jest ważniejsza niż chwilowe znaczenie.

    Zresztą Akram jest dla mnie przykładem całkiem często spotykanej
    postawy: co zastałem w momencie: urodzenia/opuszczenia szkoły/dowolnie
    zdefiniowanego momentu nie ma prawa się zmienić; taka sztywność
    umysłowa (ale nie jest to ocena; raczej wskazanie niechęci do zmian).
    Taki ktoś nie zauważa/chce zauważyć że żywy byt (jak język) się
    zmienia. Chciałby aby język był jak łacina - martwy, ale używany; tak
    aby dane słowo 500 lat temu znaczyło to samo; jest w tym bliski
    zwolennikom używania łaciny w kościele gdzie stosowano ją z tego
    samego powodu.

    --
    Grzegorz Krukowski

  • 138. Data: 2019-01-05 20:10:01
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    wiadomości news:4726867953$20190104232109@squadack.com...

    > Manipulator stołokulotoczny. Którym wykonywał dwumlask (gimbaza nie
    > zrozumie).

    Z dawnych czasów... Bodajże w Bajtku - "terminator terminologiczny".
    Czytałem list jednego faceta, którego cisnęło, aby zamiast "drukarka" było
    "printer", bo...
    KRÓCEJ

    Klik, jak bardzo obcym słowem jest, to jednak naśladuje dźwięk i pewnie
    dlatego się przyjął. Zaś ja, jakoś próbowałem usłyszeć "mlaskanie" przy
    duszeniu przycisków mychy, ale słyszałem tylko klik... Albo nic, jak się
    przy przełączniku pokombinowało (co nie przeszkadzało, jak ktoś umiał, aby
    nadal on działał).
    Mysz/myszka, w sumie i po polsku przypomina to sympatyczne, acz
    niekoniecznie pożyteczne, malutkie zwierzątko (nie zapominajmy jednak, że
    jest to żywe stworzenie, które m.in. odczuwa zmysły fizyczne, oraz
    psychiczne i umysłowe szczegóły swojej egzystencji, czyli cierpi, jak mu
    źle). Więc znów nie widzę powodu, aby w sklepie kupować małsa, czy majsa
    (mouse/mice). W ogóle kombinowanie NA SIŁĘ, aby wyrazy obce zastępować
    (zwłaszcza wymyślanymi na kolanie) rodzimymi, jest działaniem na szkodę
    języka. Naturalne jest od wielu wieków, że języki się przenikają, mieszają,
    nawet powstają nowe wyrazy, wchodzą do innych języków (jak choćby nasz
    ogórek w niemieckim... to polonizm, chyba, że prof. Miodek się myli).
    A tak w ogóle, to maj majs nie jest stołokulotoczny, tylko
    światłoimpulsoświecąco... a, dobra, fotoelektryczny, czy jak mu tam... A w
    lapie jest gładzik.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.

  • 139. Data: 2019-01-05 20:15:32
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    Użytkownik "Grzegorz Krukowski" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > aby dane słowo 500 lat temu znaczyło to samo; jest w tym bliski
    > zwolennikom używania łaciny w kościele gdzie stosowano ją z tego

    Martwy, bo martwy... Ale instrumentum computatorium wcisnęli do słownika...
    Język się zmienia. Niestety, często też ulega zachwaszczeniu. Hiperyzmami
    także.

  • 140. Data: 2019-01-05 21:03:14
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello HF5BS,

    Saturday, January 5, 2019, 8:10:01 PM, you wrote:

> [...]
    > przy przełączniku pokombinowało (co nie przeszkadzało, jak ktoś umiał, aby

    Dwumlask to był pomysł niejakiego Jana B., masowo produkującego
    ,,książki" składające się z wydruku plików dołączanych do
    kompilatorów i bardzo małej ilości treści własnej.
    Powszechnie znany z używania w przykładach "I am Jan B.".

> [...]
    > A tak w ogóle, to maj majs nie jest stołokulotoczny, tylko
    > światłoimpulsoświecąco... a, dobra, fotoelektryczny,

    W czasach, gdy ,,mysz" trafiała do słowników w tym kontekście, to był
    zdecydowanie stołokulotoczny.