eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaNajsilniejsze źródlo światła o rozmiarze żarówki w sensownej cenie › Re: [OT] Re: Najsilniejsze źródlo światła o rozmiarze żarówki w sensownej cenie
    From: "HF5BS" <h...@...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: [OT] Re: Najsilniejsze źródlo światła o rozmiarze żarówki w
    sensownej cenie
    Date: Sat, 5 Jan 2019 20:10:01 +0100
    <5c2cbcf4$0$511$65785112@news.neostrada.pl>
    <5c2cc432$0$494$65785112@news.neostrada.pl>
    <5c2e62dc$0$482$65785112@news.neostrada.pl>
    <q0loql$oie$1@node2.news.atman.pl>
    <5c2e70c3$0$496$65785112@news.neostrada.pl>
    <5c2e7bce$0$31099$65785112@news.neostrada.pl>
    <5c2e8233$0$478$65785112@news.neostrada.pl>
    <c05n0gyn8as7.15kj3qk9jswof$.dlg@40tude.net>
    <5c2e9945$0$492$65785112@news.neostrada.pl>
    <mb3rskwk1j9q.16yox69cfdayo$.dlg@40tude.net>
    <4726867953$20190104232109@squadack.com>

    wiadomości news:4726867953$20190104232109@squadack.com...

    > Manipulator stołokulotoczny. Którym wykonywał dwumlask (gimbaza nie
    > zrozumie).

    Z dawnych czasów... Bodajże w Bajtku - "terminator terminologiczny".
    Czytałem list jednego faceta, którego cisnęło, aby zamiast "drukarka" było
    "printer", bo...
    KRÓCEJ

    Klik, jak bardzo obcym słowem jest, to jednak naśladuje dźwięk i pewnie
    dlatego się przyjął. Zaś ja, jakoś próbowałem usłyszeć "mlaskanie" przy
    duszeniu przycisków mychy, ale słyszałem tylko klik... Albo nic, jak się
    przy przełączniku pokombinowało (co nie przeszkadzało, jak ktoś umiał, aby
    nadal on działał).
    Mysz/myszka, w sumie i po polsku przypomina to sympatyczne, acz
    niekoniecznie pożyteczne, malutkie zwierzątko (nie zapominajmy jednak, że
    jest to żywe stworzenie, które m.in. odczuwa zmysły fizyczne, oraz
    psychiczne i umysłowe szczegóły swojej egzystencji, czyli cierpi, jak mu
    źle). Więc znów nie widzę powodu, aby w sklepie kupować małsa, czy majsa
    (mouse/mice). W ogóle kombinowanie NA SIŁĘ, aby wyrazy obce zastępować
    (zwłaszcza wymyślanymi na kolanie) rodzimymi, jest działaniem na szkodę
    języka. Naturalne jest od wielu wieków, że języki się przenikają, mieszają,
    nawet powstają nowe wyrazy, wchodzą do innych języków (jak choćby nasz
    ogórek w niemieckim... to polonizm, chyba, że prof. Miodek się myli).
    A tak w ogóle, to maj majs nie jest stołokulotoczny, tylko
    światłoimpulsoświecąco... a, dobra, fotoelektryczny, czy jak mu tam... A w
    lapie jest gładzik.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.