  • 141. Data: 2019-01-05 21:19:31
    Temat: Re: [OT] Re: Najsilniejsze źródlo światła o rozmiarze żarówki w sensownej cenie
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan RoMan Mandziejewicz napisał:

    > Dwumlask to był pomysł niejakiego Jana B., masowo produkującego
    > "książki" składające się z wydruku plików dołączanych do
    > kompilatorów i bardzo małej ilości treści własnej.
    > Powszechnie znany z używania w przykładach "I am Jan B.".

    Przez długie lata zmagał się z chorobą i po prostu potrzebował
    pieniędzy na terapię. Wydawnictwa chętnie brały właśnie takie
    produkcje, więc on ich szybko dostarczał w znaczących ilościach.

    Ja go znam (mniej powszechnie) również od lepszej strony, między
    innymi bardziej własnotreściwyej literatury. Ponadto stworzył
    kilka krótkich zdań mocno nasyconych ągonkami, które do dzisiaj
    można czytać (lub pisać) na pl.test.

    Jarek

    --
    Wy mnie znacie może z dobrej strony, ale jeszcze mnie poznacie i ze
    złej strony. Nie myślcie sobie, że nie umiem być zły! Ja potrafię

  • 142. Data: 2019-01-05 22:25:29
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Grzegorz Krukowski napisał:

    > Zresztą Akram jest dla mnie przykładem całkiem często spotykanej
    > postawy: co zastałem w momencie: urodzenia/opuszczenia szkoły/dowolnie
    > zdefiniowanego momentu nie ma prawa się zmienić; taka sztywność
    > umysłowa (ale nie jest to ocena; raczej wskazanie niechęci do zmian).

    Kiedyś szukałem w słowniku słowa "ekspirować". Chodzi o czasownik, który
    jest używany w odniesieniu do wiadomości przechowywanych przez serwery
    NNTP. Postrzegałem to jako neologizm i brzydką kalkę z angielskiego,
    którą być może da się zastąpić lepszym słowem. Niekoniecznie rodzimym,
    ale bardziej zadomowionym. I tu niespodzianka -- słowniki słowo znają,
    choć opatrują je etykietą... "archaizm".

    Z tym plafonem jest podobnie. Dla jednych archaizm (bo kto dziś ma potrzebę
    rozprawiania o jakichś sufitowych malowidłach?), dla innych neologizm.

    Jarek

    --
    I w podziele tak się zwinę:
    Jemu oddam Podstolinę,

  • 143. Data: 2019-01-06 01:21:30
    Od: "HF5BS" <h...@...pl>

    wiadomości news:1270486374$20190105210315@squadack.com...
    > W czasach, gdy ,,mysz" trafiała do słowników w tym kontekście, to był
    > zdecydowanie stołokulotoczny.

    A temu nie przeczę - sam jeszcze chyba kilka takich mam, choć niektóre
    pewnie stołokuloNIEtoczne, bo nałapały sy...zabrudzeń znaczy się i kulka się
    po wałkach ślizga.

    A pamięta ktoś "kota", czyli (nie wiem, jak to szpanersko-snobistycznie
    napisać, wiec zrobię to normalnie) trackballa? Jedyna rzecz, która pozwalała
    mi nie zepsuć precyzyjnego ustawienia kursora, jak musiałem np, rysować
    prostą linię. Albowiem, osobno się kręciło kulą i klikało bez jej dotykania
    potem, w którym to tradycyjny małs potrafił w szczególnie niepożądanym
    momencie zadrżeć i kursor uciekał w niwecz, albo sie przypadkowo klikało
    coś, bardzo niepożądanego.

    --
    Łapy, łapy, cztery łapy,
    A na łapach pies kudłaty.

  • 144. Data: 2019-01-06 11:35:52
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

    W dniu 06.01.2019 o 01:21, HF5BS pisze:
> [...]
    > szczególnie niepożądanym momencie zadrżeć i kursor uciekał w niwecz,
    > albo sie przypadkowo klikało coś, bardzo niepożądanego.

    Pamiętam, miałem wobuloskop i zamiast myszy używałem. Od razu tak
    doradzili w firmie w której kupiłem, że mysz się nie nadaje w warunkach
    warsztatowych bo zbiera kulka brudy ze stołu.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 145. Data: 2019-01-06 11:37:33
    Od: Cezary Grądys <c...@w...onet.pl>

> [...]
    > ale bardziej zadomowionym. I tu niespodzianka -- słowniki słowo znają,
    > choć opatrują je etykietą... "archaizm".

    Jak w Zurcie pracowałem, to walczyli z pisaniem: "Zwrot bez naprawy,
    części wyekspirowane" ;) Ale wszyscy tak pisali.

    --
    Cezary Grądys
    c...@w...onet.pl

  • 146. Data: 2019-01-06 12:23:40
    Od: Mateusz Viste <m...@n...pamietam>

    On Sat, 05 Jan 2019 22:25:29 +0100, Jarosław Sokołowski wrote:
> [...]
    > ale bardziej zadomowionym. I tu niespodzianka -- słowniki słowo znają,
    > choć opatrują je etykietą... "archaizm".

    Archaizm, bo to słowo zaciągnięte z francuskiego, w czasach kiedy
    znajomość tego języka była oznaką obycia i wykształcenia.

    Mateusz

  • 147. Data: 2019-01-06 13:03:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 6 Jan 2019 11:37:33 +0100, Cezary Grądys napisał(a):

    > Jak w Zurcie pracowałem, to walczyli z pisaniem: "Zwrot bez naprawy,
    > części wyekspirowane" ;) Ale wszyscy tak pisali.

    I co to znaczylo - zuzyte ze starosci, czy znikly z magazynu i nie da
    sie naprawic ?

    J.

  • 148. Data: 2019-01-06 14:08:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Cezary Grądys napisał:

    > Jak w Zurcie pracowałem, to walczyli z pisaniem: "Zwrot bez naprawy,
    > części wyekspirowane" ;) Ale wszyscy tak pisali.

    Podstawy do walki mieli. W tym słownikowym ekspirowaniu chodziło o jakieś
    weksle czy inne papiery finansowe. Mają swój termin, a po tym terminie stają
    się makulaturą. Tak więc w myśl tej definicji szansę na wyekspirowanie ma
    śmietana w barze mlecznym, ale nie pentoda w zurcie.

    --
    Jarek

  • 149. Data: 2019-01-06 14:11:00
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > I co to znaczylo - zuzyte ze starosci, czy znikly z magazynu i nie da
    > sie naprawic ?

    No, tak długo leżały na magazynie, że widać było, że niepotrzebne. No to,
    hmm... jak to ująć, wyekspirowały (potem mogły się pojawić na Wolumenie).

    --
    Jarek

  • 150. Data: 2019-01-06 14:12:32
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Mateusz Viste napisał:

    > Archaizm, bo to słowo zaciągnięte z francuskiego, w czasach kiedy
    > znajomość tego języka była oznaką obycia i wykształcenia.

    Jednak inne słowa, w tym samym czasie zaciągnięte z francuskiego, archaizmami
    się nie stały.

    --
    Jarek