-
61. Data: 2019-04-15 23:21:37
Temat: Re: Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa norma
Od: Marcin N <m...@o...pl>
W dniu 2019-04-15 o 21:17, J.F. pisze:
> Użytkownik "Zenek Kapelinder" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:7edf3307-92a1-4fc4-b871-6c3380dedd6c@go
oglegroups.com...
>> Jak nie jest mierzalny jak jest. Wytworzenie kilowatogodziny w
>> samochodzie kosztuje mniej wiecej tyle co litr paliwa.
>
> Wytworzenie 1kWh kosztuje tyle co 180-400 g paliwa, bo takie sa dane dla
> silnikow.
>
> Tylko ze swiatla maja 100W, a silnik spala w granicach 0.8-40 l/h, wiec
> te swiatla sa praktycznie niemierzalne.
Ależ jest bardzo prosto mierzalne:
średnio rocznie Polak przejeżdża 8 tys km;
prąd pobierany przez zwykłe światła: około 140W (2x55W + 2x5W +
oświetlenie wewnątrz);
średnia prędkość: 30 km/h
Po wymnożeniu wychodzi ponad 37 kWh rocznie, czyli niecałe 200 zł rocznie.
W tym są też jazdy po zmroku, ale myślę, że można założyć 50% jazdy za
dnia więc stówka rocznie - tyle kosztuje świecenie. Do tego częściej
przepalające się żarówki i dużo szybciej matowiejące klosze.
--
MN
-
62. Data: 2019-04-15 23:35:01
Temat: Re: Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa norma
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Chodzi o kilowatogodzine pradu jaka wytwarza alternator a nie jednostkowe zuzycie
paliwa na kilowatogodzine mocy mechanicznej. Sa takie dane jakie podajesz. Silniki
okretowe maja najmniej gramow na kilowata na godzine a male samochodowe dwa razy
wiecej. Do tego dochodzi niska sprawnosc alternatora na poziomie 50%. Spokojnie
mozna przyjac ze wytworzenie w samochodzie kilowatogodziny pradu kosztuje litr
paliwa. To nie jest bardzo duzo. Ale chyba w Austrtii zrezygnowano z jazdy na
swiatlach w dzien bo u uzytkownika 1% to niewiele ale w skali panstwa sa to wymierne
i nie niezauwazalne pieniadze.
-
63. Data: 2019-04-16 00:21:56
Temat: Re: Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa norma
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Mon, 15 Apr 2019 14:35:01 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
napisał(a):
> Chodzi o kilowatogodzine pradu jaka wytwarza alternator
> a nie jednostkowe zuzycie paliwa na kilowatogodzine mocy mechanicznej.
>Sa takie dane jakie podajesz. Silniki okretowe maja najmniej gramow
>na kilowata na godzine a male samochodowe dwa razy wiecej.
W dobrym punkcie pracy nie jest tak zle, ale nie zawsze jest dobry
punkt pracy.
>Do tego dochodzi niska sprawnosc alternatora na poziomie 50%.
>Spokojnie mozna przyjac ze wytworzenie w samochodzie
>kilowatogodziny pradu kosztuje litr paliwa. To nie jest bardzo duzo.
Mam komputer, ktory na postoju pokazuje 0.8 do 1.2 l/h (troche
skacze), a po zapaleniu swiatel ... jakos nie rosnie o 0.1 l.
I dlatego nazywam niemierzalne.
> Ale chyba w Austrtii zrezygnowano z jazdy na swiatlach w dzien bo u
> uzytkownika 1% to niewiele ale w skali panstwa sa to wymierne i nie
> niezauwazalne pieniadze.
W skali panstwa to raczej tez sa niezauwazalne pieniadze, bo jesli
auto pali powiedzmy 7 litrow, to myslisz, ze ktos zauwazy ze nagle
skoczylo do 7.05 ?
Z tysiecy powodow moglo wzrosnac zuzycie paliw w skali kraju o 1%.
Ale najwazniejsze - to nie jest strata, tylko zysk dla budzetu.
Bo gdzie wplywaja podatki ?
Zaden minister finansow by z tego nie zrezygnowal, gdyby zauwazyl :-)
Tam sprawa byla inna - przez ~20 lat im ilosc wypadkow spadala.
Wprowadzili swiatla ... i spadla znacznie mniej niz poprzednio.
I uzasadnij to teraz :-)
Cos tam mowili, ze mniej wypadkow wsrod samochodow, ale wiecej u
rowerzystow i pieszych ...
J.
-
64. Data: 2019-04-16 00:24:42
Temat: Re: Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa norma
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Mon, 15 Apr 2019 23:21:37 +0200, Marcin N napisał(a):
> W dniu 2019-04-15 o 21:17, J.F. pisze:
>> Tylko ze swiatla maja 100W, a silnik spala w granicach 0.8-40 l/h, wiec
>> te swiatla sa praktycznie niemierzalne.
>
> Ależ jest bardzo prosto mierzalne:
> średnio rocznie Polak przejeżdża 8 tys km;
> prąd pobierany przez zwykłe światła: około 140W (2x55W + 2x5W +
> oświetlenie wewnątrz);
Ja mam ksenony :-)
> średnia prędkość: 30 km/h
Milem na mysli - przejedz sobie trase ze swialami i bez, i zmierz ile
wiecej ze swiatlami pali :-)
J.
-
65. Data: 2019-04-16 00:28:46
Temat: Re: Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa norma
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
Z ciekawosci Cie sprawdzilem. Pan Internet uprzejmie donosi ze przecietnie samochod w
Polsce przejezdza cirka jebalt dwa razy tyle co napisales.
-
66. Data: 2019-04-16 00:40:27
Temat: Re: Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa norma
Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
W dniu 2019-04-15 o 23:35, Zenek Kapelinder pisze:
> Chodzi o kilowatogodzine pradu jaka wytwarza alternator a nie jednostkowe zuzycie
paliwa na kilowatogodzine mocy mechanicznej. Sa takie dane jakie podajesz. Silniki
okretowe maja najmniej gramow na kilowata na godzine a male samochodowe dwa razy
wiecej. Do tego dochodzi niska sprawnosc alternatora na poziomie 50%. Spokojnie
mozna przyjac ze wytworzenie w samochodzie kilowatogodziny pradu kosztuje litr
paliwa. To nie jest bardzo duzo. Ale chyba w Austrtii zrezygnowano z jazdy na
swiatlach w dzien bo u uzytkownika 1% to niewiele ale w skali panstwa sa to wymierne
i nie niezauwazalne pieniadze.
>
Dlatego mam LEDy, pomimo że jeżdżę dieslem. To prąd minimalny celem
zaspokojenia potrzeb prawa. Zenuś, może jednak skorzystasz kiedyś ze
ZBIORKOMU czy roweru, zamiast produkować bezsensowne posty. Jak kogoś
stać na zakup samochodu i produkowanie prądu na oświetlenie, to jego
prywatna sprawa, prawda? Jak będzie mądry to sobie hulajnogą podjedzie,
nie, nie na prąd, zwykłą. Bijesz pianę bezsęsu. Zupełnie jak jakiś
PiSior, który nie rozumie demokracji :)
--
LordBluzg(R)
<<<Pasek Grozy>>>
SZCZĘŚLIWE ŚWINIE I KROWY BĘDĄ GŁOSOWAĆ NA PIS.
-
67. Data: 2019-04-16 00:42:29
Temat: Re: Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa norma
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
W skali panstwa jest to zauwazalne. Panstwo musi zabezpieczyc zagraniczne pieniadze
zeby rope kupic. Jesli dla Ciebie nie jest zauwazalane to nic nie stoi na
przeszkodzie zebys zamiast stu litrow kupowal 99 a piec zlotych co zostanie dal mnie.
Jak niezauwazalne to nie zauwazysz. Zebys sie nie bujal z niezauwazalna kasa od razu
skumuluj i daj mi za caly rok.
-
68. Data: 2019-04-16 00:51:05
Temat: Re: Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa norma
Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>
pizdziak z polityki to ty czy twoj madrzejszy brat?
-
69. Data: 2019-04-16 00:53:47
Temat: Re: Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa norma
Od: kk <k...@o...pl.invalid>
On 2019-04-15 23:06, s...@g...com wrote:
>>>>
>>>> Problem widoczności dotyczy pieszych i rowerzystów a nie samochodów.
>>>
>>> Tak, ale to juz jest w podpunkcie:
>>> "wg drugich nie pomoglo"
>>>
>>> Tak czy siak powaznych (pozanewsowych) statystyk/badan na ten temat nie bylo.
>>>
>>
>> Jesteś pewien?
>>
>> http://niusy.pl/@scholar.google.pl/a6q
>
> Tak. Przejrzyj z laski swojej i przyjdz z czyms co nie jest oparte:
> -na niczym
> -na dadrl.pl
> -na statystyce polskiej policji.
>
> Bo w oparciu o powyzsze juz tu bylo dyskutowane i nie ma sensu odgrzewac flejma.
>
O co Ci chodzi?
-
70. Data: 2019-04-16 00:56:47
Temat: Re: Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa norma
Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
W dniu 2019-04-16 o 00:42, Zenek Kapelinder pisze:
> W skali panstwa jest to zauwazalne. Panstwo musi zabezpieczyc zagraniczne pieniadze
zeby rope kupic.
Państwo kupuje ropę? Gdzie cie ten piorun jebnoł? W muzg raczej nie, bo
go niemasz :]
> Jesli dla Ciebie nie jest zauwazalane to nic nie stoi na przeszkodzie zebys zamiast
stu litrow kupowal 99 a piec zlotych co zostanie dal mnie. Jak niezauwazalne to nie
zauwazysz. Zebys sie nie bujal z niezauwazalna kasa od razu skumuluj i daj mi za caly
rok.
>
Ty kurwo PiSowska/nienażarta/egocentryku zjebany prawicowo. Zamiast
zaproponować jakieś WOŚP czy datek na (uwaga) URATOWANE embriony DEBILI
dla PiS, to chcesz zakurwiać na swoje pedofilskie/katolickie zboczenia,
datki kasę od darczyńcy? Ochuj? :>
--
LordBluzg(R)
<<<Pasek Grozy>>>
SZCZĘŚLIWE ŚWINIE I KROWY BĘDĄ GŁOSOWAĆ NA PIS.