eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNajbliższa przyszłość motoryzacji - nowa norma › Re: Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa norma
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!feeder.erje.net
    !1.eu.feeder.erje.net!weretis.net!feeder7.news.weretis.net!newsreader4.netcolog
    ne.de!news.netcologne.de!peer02.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer03.
    fr7!futter-mich.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada
    .pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.
    pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa norma
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <5cb1dd24$0$499$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5cb2229d$0$533$65785112@news.neostrada.pl>
    <q8ta2q$l9s$1@node1.news.atman.pl>
    <0...@g...com>
    <X...@1...0.0.1>
    <5cb4835d$0$487$65785112@news.neostrada.pl>
    <7...@g...com>
    <5cb4d922$0$529$65785112@news.neostrada.pl>
    <c...@g...com>
    Date: Tue, 16 Apr 2019 00:21:56 +0200
    Message-ID: <1...@4...net>
    Lines: 40
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 82.143.187.50
    X-Trace: 1555366915 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 477 82.143.187.50:52633
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 2957
    X-Received-Body-CRC: 2902428225
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2654568
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Mon, 15 Apr 2019 14:35:01 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
    napisał(a):
    > Chodzi o kilowatogodzine pradu jaka wytwarza alternator
    > a nie jednostkowe zuzycie paliwa na kilowatogodzine mocy mechanicznej.
    >Sa takie dane jakie podajesz. Silniki okretowe maja najmniej gramow
    >na kilowata na godzine a male samochodowe dwa razy wiecej.

    W dobrym punkcie pracy nie jest tak zle, ale nie zawsze jest dobry
    punkt pracy.

    >Do tego dochodzi niska sprawnosc alternatora na poziomie 50%.
    >Spokojnie mozna przyjac ze wytworzenie w samochodzie
    >kilowatogodziny pradu kosztuje litr paliwa. To nie jest bardzo duzo.

    Mam komputer, ktory na postoju pokazuje 0.8 do 1.2 l/h (troche
    skacze), a po zapaleniu swiatel ... jakos nie rosnie o 0.1 l.
    I dlatego nazywam niemierzalne.

    > Ale chyba w Austrtii zrezygnowano z jazdy na swiatlach w dzien bo u
    > uzytkownika 1% to niewiele ale w skali panstwa sa to wymierne i nie
    > niezauwazalne pieniadze.

    W skali panstwa to raczej tez sa niezauwazalne pieniadze, bo jesli
    auto pali powiedzmy 7 litrow, to myslisz, ze ktos zauwazy ze nagle
    skoczylo do 7.05 ?
    Z tysiecy powodow moglo wzrosnac zuzycie paliw w skali kraju o 1%.

    Ale najwazniejsze - to nie jest strata, tylko zysk dla budzetu.
    Bo gdzie wplywaja podatki ?
    Zaden minister finansow by z tego nie zrezygnowal, gdyby zauwazyl :-)

    Tam sprawa byla inna - przez ~20 lat im ilosc wypadkow spadala.
    Wprowadzili swiatla ... i spadla znacznie mniej niz poprzednio.

    I uzasadnij to teraz :-)

    Cos tam mowili, ze mniej wypadkow wsrod samochodow, ale wiecej u
    rowerzystow i pieszych ...

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: