-
71. Data: 2019-04-16 00:57:31
Temat: Re: Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa norma
Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
W dniu 2019-04-16 o 00:51, Zenek Kapelinder pisze:
Jak zwykle jesteś debilem :)
--
LordBluzg(R)
<<<Pasek Grozy>>>
SZCZĘŚLIWE ŚWINIE I KROWY BĘDĄ GŁOSOWAĆ NA PIS.
-
72. Data: 2019-04-16 01:36:05
Temat: Re: Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa norma
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Tue, 16 Apr 2019 00:56:47 +0200, LordBluzg(R) napisał(a):
> W dniu 2019-04-16 o 00:42, Zenek Kapelinder pisze:
>> W skali panstwa jest to zauwazalne. Panstwo musi zabezpieczyc zagraniczne
pieniadze zeby rope kupic.
>
> Państwo kupuje ropę? Gdzie cie ten piorun jebnoł? W muzg raczej nie, bo
> go niemasz :]
Zalezy jak spojrzec - jesli szeroko - to panstwo, wraz z obywatelami
musi te rope kupic.
Jesli wasko - to Panstwo/rzad tylko w socjalizmie kupuje samo.
Jesli po nas ... a Orlen to jaka firma ?
A jak Pawlak podpisywal umowe gazowa, to w czyim imieniu ?
A czemu umowe PGNiG i Energinet musieli dokonczyc w koncu
Szydlo i premier Danii ?
https://pl.wikipedia.org/wiki/Baltic_Pipe
Tak czy inaczej - Austria na razie eksport ma, i na rope ja stac,
nawet jak bedzie 1% wiecej :-)
J.
-
73. Data: 2019-04-16 01:40:07
Temat: Re: Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa norma
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Dnia Mon, 15 Apr 2019 15:42:29 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
napisał(a):
> W skali panstwa jest to zauwazalne. Panstwo musi zabezpieczyc
> zagraniczne pieniadze zeby rope kupic. Jesli dla Ciebie nie jest
> zauwazalane to nic nie stoi na przeszkodzie zebys zamiast stu
> litrow kupowal 99 a piec zlotych co zostanie dal mnie.
Moge ci dac tyle, ile zauwazam, czyli zero :-P
Ale jak przygotujesz eksperyment w ktorym da sie zmierzyc ile te
zarowki nas paliwa kosztuja, to dam Ci za rok z gory :-)
J.
-
74. Data: 2019-04-16 07:23:26
Temat: Re: Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa norma
Od: ddddddddddddd <d...@f...pl>
W dniu 15.04.2019 o 05:59, Budzik pisze:
>
>>
>> Zyskuje się na sprawności. Silnik nie musi napędzać bezpośrednio kół
>> ale może ładować baterie silnika elektrycznego, które są buforem
>> pozwalających optymalizować zakres pracy silnika spalinowego.
>>
> mowisz ze dodanie kolejnego elelemtu który nie ma sprawnosci 100% podnosi
> sprawnosc całego układu?
> Hmm...
jeśli w danym zakresie obrotów zastąpimy coś o sprawności 30% na coś o
sprawności 80% to lepiej być powinno...
> Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale przeciez hybryda nie działa tak, ze
> spalinowy silnik ładuje tylko aku, on takze napedza koła...
większość (wyjątkiem jest chyba BMW i3 range extender czy jakoś tak)
>
>> Ponadto silnik spalinowy w hybrydzie jest znacznie prostszy, mniej
>> wysilony (np. 1.5 w Yarisie ma 74 KM), mniej awaryjny.
>>
> Czyli doszlismy do wniosku ze wysilanie silników i obudowywanie ich
> dziesiatkami dodatkowych czesci nie ma sensu? Wow... :)
>
>> Mnie to zachęca. Postanowiłem, że następny mój samochód to będzie
>> hybryda. Nie zamierzam Was na siłę przekonywać.
a mnie zachęca przyspieszenie, ale na dzień dzisiejszy niewiele hybryd
ma sensowne (lepsze niż 100-konny diesel), przynajmniej na papierze, bo
nie jeździłem
>>
> Na siłe to nie. Ale ja cały czas szukam merytorycznych argumentów.
ja dla siebie znalazłem, ale to bardzo specyficzne warunki, zaczynając
od tego, że dużą część moich tras mogę pokonać taką hybrydą tylko (lub
prawie tylko) na prądzie..
--
Pozdrawiam
Lukasz
-
75. Data: 2019-04-16 08:10:39
Temat: Re: Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa norma
Od: Miroo <b...@b...brak.i.juz>
W dniu 2019-04-15 o 06:59, Budzik pisze:
> mowisz ze dodanie kolejnego elelemtu który nie ma sprawnosci 100% podnosi
> sprawnosc całego układu?
https://pl.wikipedia.org/wiki/Cykl_Atkinsona
Pozdrawiam
-
76. Data: 2019-04-16 08:55:52
Temat: Re: Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa norma
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Budzik" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:XnsAA32438D46277budzik61pocztaonetpl@12
7.0.0.1...
>> Zyskuje się na sprawności. Silnik nie musi napędzać bezpośrednio
>> kół
>> ale może ładować baterie silnika elektrycznego, które są buforem
>> pozwalających optymalizować zakres pracy silnika spalinowego.
>
>mowisz ze dodanie kolejnego elelemtu który nie ma sprawnosci 100%
>podnosi
>sprawnosc całego układu?
>Hmm...
Moze dzialac, jesli sprawnosc silnika spalinowego w zlych warunkach
jest kiepska.
A jest.
>Nie wiem czy dobrze rozumiem, ale przeciez hybryda nie działa tak, ze
>spalinowy silnik ładuje tylko aku, on takze napedza koła...
A to akurat roznie moze byc, w szczegolnosci wieksze obciazenie
silnika spalinowego moze znaczaco podniesc jego sprawnosc
>> Ponadto silnik spalinowy w hybrydzie jest znacznie prostszy, mniej
>> wysilony (np. 1.5 w Yarisie ma 74 KM), mniej awaryjny.
>
>Czyli doszlismy do wniosku ze wysilanie silników i obudowywanie ich
>dziesiatkami dodatkowych czesci nie ma sensu? Wow... :)
Ale troche tak - 70KM spokojnie starczy na jazde 150km/h i jeszcze
sprawne wyprzedzanie ... jak elektryczny dorzuci kolejne 50KM.
J.
-
77. Data: 2019-04-16 12:59:57
Temat: Re: Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa norma
Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...
>>Czyli doszlismy do wniosku ze wysilanie silników i obudowywanie ich
>>dziesiatkami dodatkowych czesci nie ma sensu? Wow... :)
>
> Ale troche tak - 70KM spokojnie starczy na jazde 150km/h i jeszcze
> sprawne wyprzedzanie ... jak elektryczny dorzuci kolejne 50KM.
Wow tyczylo się tego, ze to jest jasny wniosek dla kazdego kto troche zna
sie na samochodach.
Nie bez powodu sporo kierowców twierdzi ze trwałe, bezawaryjne samochody
skonczyły się gdzies w latach 2006-2012.
--
Pozdrawia... Budzik
b_ud_zi_k_6_1 na poczta kropka onet kropka pl (adres antyspamowy, usuń także "_")
"Kpić z filozofii to filozofować naprawdę."
Blaise Pascal
-
78. Data: 2019-04-16 13:23:56
Temat: Re: Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa norma
Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Shrek" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:q92mlf$oqm$...@n...news.atman.pl...
W dniu 15.04.2019 o 21:17, J.F. pisze:
>> Wytworzenie 1kWh kosztuje tyle co 180-400 g paliwa, bo takie sa
>> dane dla silnikow.
>Chyba zbyt optymistycznie.
Tak podaja, tylko ze te dolne granice to duze okretowe diesle.
>Tesla "pali" 20kWh na setkę więc wychodziłoby 3,8 do 8 litra jakby ją
>zasilać generatorem wożonym w bagażniku - ze wskazaniem na poniżej
>3,8 bo w końcu mógłby pracować w oprymalnym punkcie pracy;)
I jakby taki byl wbudowany, to by problem zasiegu przestal byc istotny
Ale sie kloci z filozofia
https://spidersweb.pl/autoblog/nowe-bmw-i3-traci-ran
ge-extender/
https://www.auto-swiat.pl/testy/testy-nowych-samocho
dow/test-bmw-i3-sprawdzamy-czy-dojedzie-nad-morze/p6
fdpj7
J.
-
79. Data: 2019-04-16 16:55:40
Temat: Re: Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa norma
Od: Marcin N <m...@o...pl>
W dniu 2019-04-16 o 00:28, Zenek Kapelinder pisze:
> Z ciekawosci Cie sprawdzilem. Pan Internet uprzejmie donosi ze przecietnie samochod
w Polsce przejezdza cirka jebalt dwa razy tyle co napisales.
8 tys km rocznie podawali dopiero co w radio. To były jakieś oficjalne
dane. Ufam im, ale oczywiście jestem otwarty na argumenty.
--
MN
-
80. Data: 2019-04-16 16:58:05
Temat: Re: Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa norma
Od: Marcin N <m...@o...pl>
W dniu 2019-04-16 o 01:40, J.F. pisze:
> Dnia Mon, 15 Apr 2019 15:42:29 -0700 (PDT), Zenek Kapelinder
> napisał(a):
>
>> W skali panstwa jest to zauwazalne. Panstwo musi zabezpieczyc
>> zagraniczne pieniadze zeby rope kupic. Jesli dla Ciebie nie jest
>> zauwazalane to nic nie stoi na przeszkodzie zebys zamiast stu
>> litrow kupowal 99 a piec zlotych co zostanie dal mnie.
>
> Moge ci dac tyle, ile zauwazam, czyli zero :-P
>
> Ale jak przygotujesz eksperyment w ktorym da sie zmierzyc ile te
> zarowki nas paliwa kosztuja, to dam Ci za rok z gory :-)
Policzyłem wyżej. Około 100 zł rocznie średnio na samochód.
Jesteś winny stówę Zenkowi.
--
MN