  • 51. Data: 2019-04-15 16:20:25
    Temat: Re: Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa norma
    Od: s...@g...com

    W dniu niedziela, 14 kwietnia 2019 12:00:00 UTC-5 użytkownik Budzik napisał:
    > Użytkownik Zenek Kapelinder 4...@g...com ...

    > ROTFL
    > Wiesz ze nie pytałem czy tobie indywidualnie pomaga tylko jak wypadają w
    > tym temacie statystyki...

    W temacie statystyki to chyba widzialem tylko dwie zajawki z Polski.
    Jedna to artykul publikowany przez komende gdzie jakas kobita napisala ze pomaga ale
    zadnych zrodel nie dala.

    Drugi to artykul gdzie jakies zrodla byly (do statystyk policyjnych) ale tak slaby ze
    nawet tu na grupie nikt go nie potraktowal powaznie.

    A tytejsze grupowe dywagacje skonczyly sie na tym ze wg jednych cos tam pomoglo, wg
    drugich nie pomoglo.
    I obie strony w sumie racje mialy. W efekcie moje zdanie jest takie ze nie pomoglo.

    Dodam ze gdyby zrobic to z glowa to pewnie by pomoglo bardziej, znaczy sie swiatla
    dzienne powinny swiecic rowniez na boki i powinny byc zamocowane wyzej niz aktualnie.

    Ale i wtedy roznica taka ze w praktyce niemierzalna.

    Austryjacy sie wycofali. Niemcy wogole nie wprowadzili nakazu.

    Pozytek z tego nakazu dla mnie jest jeden: Moge wygodnie i precyzyjnie powiedziec czy
    ktos ma odrobine myslenia krytycznego przez zapytanie sie o zdanie na temat
    swiecenia.

  • 52. Data: 2019-04-15 16:43:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.04.2019 o 13:59, Budzik pisze:
    > Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > Chyba minimum dyche

    Bujać to my, nie nas:P

    https://www.autocentrum.pl/spalanie/fiat/ducato/

    Shrek

  • 53. Data: 2019-04-15 20:56:16
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-04-15 16:16, J.F. wrote:
    > Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...
    trzeba-jezdzic-na-swiatlach-przez-cala-dobe?category
    Name=twoj-samochod

    > Jednoczesnie to jest ta sama Europa, w ktorej sa obowiazkowe swiatla do
    > jazdy dziennej.
    >
    > Ale prawde mowiac - one maja troche wiecej sensu ... a moze raczej
    > troche mniej wad ...

    Uruchomiłem ostatnio w Seicento :-)

  • 54. Data: 2019-04-15 20:58:25
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-04-15 16:20, s...@g...com wrote:

> [...]
    dzienne powinny swiecic rowniez na boki i powinny byc zamocowane wyzej niz aktualnie.

    Problem widoczności dotyczy pieszych i rowerzystów a nie samochodów.

  • 55. Data: 2019-04-15 20:59:02
    Od: Zenek Kapelinder <4...@g...com>

    Jak nie jest mierzalny jak jest. Wytworzenie kilowatogodziny w samochodzie kosztuje
    mniej wiecej tyle co litr paliwa.

  • 56. Data: 2019-04-15 21:17:26
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    oglegroups.com...
    >Jak nie jest mierzalny jak jest. Wytworzenie kilowatogodziny w
    >samochodzie kosztuje mniej wiecej tyle co litr paliwa.

    Wytworzenie 1kWh kosztuje tyle co 180-400 g paliwa, bo takie sa dane
    dla silnikow.

    Tylko ze swiatla maja 100W, a silnik spala w granicach 0.8-40 l/h,
    wiec te swiatla sa praktycznie niemierzalne.

    J.

  • 57. Data: 2019-04-15 21:39:27
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 15.04.2019 o 21:17, J.F. pisze:

    > Wytworzenie 1kWh kosztuje tyle co 180-400 g paliwa, bo takie sa dane dla
    > silnikow.

    Chyba zbyt optymistycznie. Tesla "pali" 20kWh na setkę więc wychodziłoby
    3,8 do 8 litra jakby ją zasilać generatorem wożonym w bagażniku - ze
    wskazaniem na poniżej 3,8 bo w końcu mógłby pracować w oprymalnym
    punkcie pracy;)

    > Tylko ze swiatla maja 100W, a silnik spala w granicach 0.8-40 l/h, wiec
    > te swiatla sa praktycznie niemierzalne.

    A to już racja.

    Shrek

  • 58. Data: 2019-04-15 21:40:50
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 15 kwietnia 2019 13:58:33 UTC-5 użytkownik kk napisał:

> [...]
    aktualnie.

    > Problem widoczności dotyczy pieszych i rowerzystów a nie samochodów.

    Tak, ale to juz jest w podpunkcie:
    "wg drugich nie pomoglo"

    Tak czy siak powaznych (pozanewsowych) statystyk/badan na ten temat nie bylo.

  • 59. Data: 2019-04-15 22:05:42
    Od: kk <k...@o...pl.invalid>

    On 2019-04-15 21:40, s...@g...com wrote:

> [...]
    > "wg drugich nie pomoglo"
    >
    > Tak czy siak powaznych (pozanewsowych) statystyk/badan na ten temat nie bylo.

    Jesteś pewien?

    http://niusy.pl/@scholar.google.pl/a6q

  • 60. Data: 2019-04-15 23:06:20
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 15 kwietnia 2019 15:05:50 UTC-5 użytkownik kk napisał:

> [...]
    pomoglo, wg drugich nie pomoglo.

    swiatla dzienne powinny swiecic rowniez na boki i powinny byc zamocowane wyzej niz

    Tak. Przejrzyj z laski swojej i przyjdz z czyms co nie jest oparte:
    -na niczym
    -na dadrl.pl
    -na statystyce polskiej policji.

    Bo w oparciu o powyzsze juz tu bylo dyskutowane i nie ma sensu odgrzewac flejma.