    Subject: Re: Najbliższa przyszłość motoryzacji - nowa norma
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>
    Date: Tue, 16 Apr 2019 00:40:27 +0200

    > Chodzi o kilowatogodzine pradu jaka wytwarza alternator a nie jednostkowe zuzycie
    paliwa na kilowatogodzine mocy mechanicznej. Sa takie dane jakie podajesz. Silniki
    okretowe maja najmniej gramow na kilowata na godzine a male samochodowe dwa razy
    wiecej. Do tego dochodzi niska sprawnosc alternatora na poziomie 50%. Spokojnie
    mozna przyjac ze wytworzenie w samochodzie kilowatogodziny pradu kosztuje litr
    paliwa. To nie jest bardzo duzo. Ale chyba w Austrtii zrezygnowano z jazdy na
    swiatlach w dzien bo u uzytkownika 1% to niewiele ale w skali panstwa sa to wymierne
    i nie niezauwazalne pieniadze.

    Dlatego mam LEDy, pomimo że jeżdżę dieslem. To prąd minimalny celem
    zaspokojenia potrzeb prawa. Zenuś, może jednak skorzystasz kiedyś ze
    ZBIORKOMU czy roweru, zamiast produkować bezsensowne posty. Jak kogoś
    stać na zakup samochodu i produkowanie prądu na oświetlenie, to jego
    prywatna sprawa, prawda? Jak będzie mądry to sobie hulajnogą podjedzie,
    nie, nie na prąd, zwykłą. Bijesz pianę bezsęsu. Zupełnie jak jakiś
    PiSior, który nie rozumie demokracji :)

    --
    LordBluzg(R)
    <<<Pasek Grozy>>>