  • 21. Data: 2009-09-29 07:09:05
    Temat: Re: Nagrywanie filmów przez Canon EOS 7D
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Matt wrote:

    > Akurat mała wielkość przeważnie jest zaletą.

    :) :) :)

    no i od tej pory wiem, że na 100% nie masz pojęcia i opowiadasz jakieś
    głupoty
    mała powierzchnia naświetlania jest efektem ubocznym słowa koszty
    czy to na kliszy czy to w cyfrze

    nie sil się - serio...

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 22. Data: 2009-09-29 07:55:11
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Matt pisze:

    > No tak, wyszło lepiej niż w kompakcie, ale koleś dokupił sprzętu do tego
    > aparatu za drugie tyle co korpus kosztuje. Albo więcej - mikrofon (750$),
    > kabel (20$), uchwyt na ramię (1500$) i statyw (1400$), osłona na obiektyw
    > chroniąca przed odblaskami (800$),
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^

    A to jakaś wersja z kryształami Svarowskiego ??? ;)

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 23. Data: 2009-09-29 08:15:22
    Od: "Matt " <m...@W...gazeta.pl>

    zkruk [Lodz] <z...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > głupoty
    > mała powierzchnia naświetlania jest efektem ubocznym słowa koszty

    Podziwiam Twoje zdjęcia, powaga. Ale filmowanie to zupełnie inna sprawa. Małe
    wymiary sensora, a dokładniej lepiej trzech sensorów (RGB), to zaleta, bo:
    - pozwala zrobić mniejszy i lżejszy obiektyw
    - obiektyw jest przy tej samej wadze i wymiarach jaśniejszy
    - obiektyw może mieć większą krotność, np. 20x, 30x, i światło np. f/2.0
    - obiektyw daje większą GO już przy dużej przysłonie, np. f/1.4. Dzięki temu
    więcej mieści się w polu ostrości, co daje dobry efekt na filmie.

    Przy dużym sensorze tego nie da rady zrobić. Przy filmowaniu mała głębia
    ostrości (np. przy sensorze 24x36mm i f/1.4 tylko parę centymetrów jest ostre)
    nie jest zaletą, bo ostre są wtedy tylko oczy obiektu i wygląda to na ekranie
    dziwnie. Takie zniekształcenie bym powiedział tak silne, jak użycie rybiego
    oka. Zgodzę się, że jest to sposób wyrazu, ale żeby dla takiego jednego myka
    rezygnować ze wszystkich zalet kamer, to przesada. Nie nazwałbym też tego
    zaletą, bo jak spojrzysz tutaj na filmy kręcone półprofesjonalną kamerą HD
    (akurat Sony, ale może być też Canon czy inna:
    http://vimeo.com/channels/v1u#745950 ), którą możesz kupić już za 2999$, to
    zauważysz, że lustrzanką z opcją filmów nie da rady takich nakręcić w ogóle,
    nigdy. Choćbyś założył najlepsze obiektywy za parę tys. dolarów. Po prostu się
    nie da. Dlatego kamery są zbudowane inaczej niż aparaty.

    Więc skoro ja się silę, to Canon do tej pory też się silił, bo jego kamery HD
    też mają sensory o przekątnej w okolicach 1/3 cala.

    Maciej

  • 24. Data: 2009-09-29 08:16:27
    Od: "Matt " <m...@W...gazeta.pl>

    Paweł W. <p...@p...onet.pl> napisał(a):

    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^
    >
    > A to jakaś wersja z kryształami Svarowskiego ??? ;)

    Nie, akurat tyle sobie życzą za tą osłonę. Inne zestawy osłon ten producent ma
    droższe, nawet 1500$.

    Maciej

  • 25. Data: 2009-09-29 09:17:31
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Matt wrote:

> [...]
    >
    > Więc skoro ja się silę, to Canon do tej pory też się silił, bo jego
    > kamery HD też mają sensory o przekątnej w okolicach 1/3 cala.

    masz rację do produkcji gniotów z wakacji prawdziwa kamera kinowa HD też sie
    nie nadaje :)

    ale do zdjęć też lepiej sie nadaje kompakt.

    generalnie jednak o prawdziwym filmeinie masz pojęcia.

    hint operatorzy szukają kamer z jak największymi przetwornikami w
    akceptowalnej cenie.

  • 26. Data: 2009-09-29 09:19:01
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    Matt wrote:
    > zkruk [Lodz] <z...@g...pl> napisał(a):

    > Podziwiam Twoje zdjęcia, powaga.

    dziękuję

    > Ale filmowanie to zupełnie inna sprawa.

    wiem - mam z filmem dużo do czynienia

> [...]
    > - obiektyw daje większą GO już przy dużej przysłonie, np. f/1.4.
    > Dzięki temu więcej mieści się w polu ostrości, co daje dobry efekt na

    wszystko to zalety kamer kompaktowych - tak samo jak w przypadku aparatów
    kompaktowych
    liczy się mała waga, mały rozmiar itp
    liczy się brak myślenia, brak wpływu na obraz...

    w produkcjach filmowych mało kto uzywa zooma, nikt AF, auto ekspozycji
    5d to narzędzie dla filmowca - nie dla amatora
    choć na pewno ze swoimi specyficznymi ograniczeniami

> [...]
    > obiektu i wygląda to na ekranie dziwnie. Takie zniekształcenie bym
    > powiedział tak silne, jak użycie rybiego oka.

    dawno się tak nie uśmiałem
    tego zniekształcenia ostatnio wszyscy chca używać
    w świecie reklamy, filmu, w poważnych produkcjach (Slum Dog też był kręcony
    5dmkII częściowo - pewnie nasza Polska produkcja taneczna też była kręcona
    5dmkII)

> [...]
    > wszystkich zalet kamer, to przesada. Nie nazwałbym też tego zaletą,
    > bo jak spojrzysz tutaj na filmy kręcone półprofesjonalną kamerą HD

    pomyliłeś półki
    semi pro jest tutaj:
    http://www.sony.pl/biz/view/ShowProductCategory.acti
    on?site=biz_en_PL&category=HDCAMCamcorders

    a tutaj masz ceny
    http://www.dsvideo.tv/search.php?producttype=2&class
    ification=Sony%20HDCAM&condition=NEW

    > (akurat Sony, ale może być też Canon czy inna:
    > http://vimeo.com/channels/v1u#745950 ), którą możesz kupić już za
    > 2999$, to zauważysz, że lustrzanką z opcją filmów nie da rady takich
    > nakręcić w ogóle, nigdy.

    nigdy nie mów nigdy :)

    ostatnio kamerzysta zbladł gdy wyjął swoją kamerę a ja obok filmowałem 5d
    co prawda miał tylko XH A1 ale wg Twojej kategori jest to już semi pro
    niby w ciemnościach ten Canon jest super ach i och (na pewno lepszy o 1.5 ev
    od sony HVR-V1)
    a gdy on włączył kamere widział białe punkty w postaci żarówek i reszta
    czarna
    ja widziałem wszystko - i już na iso 3200, f2.8

    zobacz jaką sieke robi sony o której wspomniałeś
    http://produktdbimages0.slashcam.de/camcorder-tester
    gebnisse_testbilder_testbild_12_lux_19.jpg
    i już nic więcej z tej kamery nie wyciagniesz...
    a teraz popatrz sobie na nocne ujęcia z 5d...

    > Choćbyś założył najlepsze obiektywy za parę
    > tys. dolarów. Po prostu się nie da. Dlatego kamery są zbudowane
    > inaczej niż aparaty.

    piszesz o kamerach czy kamerkach kompaktowych?
    w kamerach obiektywy kosztują więcej niż parę tysięcy dolarów...

    > Więc skoro ja się silę, to Canon do tej pory też się silił, bo jego
    > kamery HD też mają sensory o przekątnej w okolicach 1/3 cala.

    a sony w podanych linkach daje 2/3" ciekawe dlaczego?
    pewnie są gorsi...
    i to wciąż nie są pro kamery... :)
    bo kamery pro mają .... uwaga... obraz 35mm - ciekawe dlaczego? :>

    to teraz mi jeszcze odpowiedz na pytanie dlaczego te "niby-profi" kamery
    mają przepustowość danych 25 MBit/s a 5dmkII 37 MBit/s

    ogólnie dyskusja nie ma sensu - Ty piszesz o kamerkach kompaktowych jakich
    używają videokręcioły ślubne

    5d to narzędzie dużo, dużo lepsze...

    zresztą - już w PL jest jeden ślubokręt który pracuje na 5d
    w hameryce czy w europie wielu, wielu więcej...

    BTW1: te nocne ujęcia z tej kamerki - co ulice filmuje - Ty te figury
    geometryczne nazywasz bokehem?
    czy w kamerze za 15k nikt nie może dać przesłony 8 listkowej??

    BTW2: wiesz dlaczego kamery ARRI kosztują 100-200k$ ??

    BTW3: popatrz sobie tutaj:
    http://www.cinema5d.com/viewtopic.php?f=12&t=1200&si
    d=0993321c96887c1fad2f9ee2364ce2b0

    ja wracam do pracy :)
    nie odbieraj tego jako atak - po prostu kompletnie się z Tobą nie zgadzam...

    --
    pozdrawiam - Zbigniew Kruk

  • 27. Data: 2009-09-29 10:11:03
    Od: "Matt " <m...@W...gazeta.pl>

    zkruk [Lodz] <z...@g...pl> napisał(a):
> [...]
    > czarna
    > ja widziałem wszystko - i już na iso 3200, f2.8

    Na pewno zaraz po kręceniu pobiegł sprzedać swój złom i kupił 5d ;-) Już to widzę

    Maciej

  • 28. Data: 2009-09-29 10:28:14
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Matt napisał(a):

    > Na pewno zaraz po kręceniu pobiegł sprzedać swój złom i kupił 5d ;-) Już to widzę

    Ludzie się aż tak szybko do nowego nie przekonują.
    To musi potrwać (a produkt - dojrzeć).

    --
    Mirek

  • 29. Data: 2009-09-29 10:48:41
    Od: "Matt " <m...@W...gazeta.pl>

    John Smith <u...@e...net> napisał(a):
    > idzę
    >
    > Ludzie się aż tak szybko do nowego nie przekonują.
    > To musi potrwać (a produkt - dojrzeć).

    Z pewnością, bo na razie z 5D II taka kamera jak z butów rękawiczki

    Maciej

  • 30. Data: 2009-09-29 11:06:22
    Od: John Smith <u...@e...net>

    Matt napisał(a):

    > Z pewnością, bo na razie z 5D II taka kamera jak z butów rękawiczki

    5D MkII jaki jest każdy widzi.
    Jeden potrafi wykorzystać to co on daje w zakresie wideo, innemu
    profesjonalna kamera też nie pomoże.

    Masz lepszy pomysł, na upowszechnienie (czytaj: obniżkę kosztów)
    technologii porządnego video?
    Owszem ten system video musi dojrzeć, ale pomysł, żeby oprzeć go o
    rozpowszechniony system foto (tu: bagnet EF) z marketingowego punktu
    widzenia jest IMO trafiony.

    Najpierw pełna automatyka, potem manual.
    Najpierw wbudowany mikrofon, potem stopka na zewnętrzny.
    Najpierw istniejące L-ki, potem dedykowane szkła wideo (z cichym AF-em,
    wygodną dźwignią manualnego ostrzenia i płynnie przymykaną przysłoną).

    Pozdrawiam,
    --
    Mirek