eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNabicie klimy, cenaRe: Nabicie klimy, cena
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.chmurka.net!.POSTED.aagv141.neoplu
    s.adsl.tpnet.pl!not-for-mail
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Nabicie klimy, cena
    Date: Tue, 4 Jul 2023 17:57:42 +0200
    Organization: news.chmurka.net
    Message-ID: <3...@4...net>
    References: <u7mnm5$2icof$1@dont-email.me> <o...@l...harvard.local>
    <u7oecu$2r6gs$1@dont-email.me> <g...@m...org>
    <u7ucun$3mjdi$1@dont-email.me> <o...@l...harvard.local>
    <u80ii7$es0$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <o...@l...harvard.local>
    <u8168s$q52$1$Janusz@news.chmurka.net>
    <o...@l...harvard.local>
    <1jfb1udsh9ify$.w5disp7n468s.dlg@40tude.net>
    <o...@l...harvard.local>
    NNTP-Posting-Host: aagv141.neoplus.adsl.tpnet.pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jfoxwr";
    posting-host="aagv141.neoplus.adsl.tpnet.pl:83.4.177.141";
    logging-data="32735";
    mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1
    Cancel-Lock: sha1:tJqhMd6ZWHn9kN6ZzoqE90krhtI=
    sha256:+CNN1BDVOfVDwgzlBfE170kOoBDxMKZDT+Kq/Qf3QcI=
    sha1:/c3idMx2tBAKHW+NKdn5Cjf/1A0=
    sha256:adQ2G5cAUeecyxq6t7nID0Y2C3iEcS8jCtLxA9gI+oc=
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2714879
    [ ukryj nagłówki ]

    On Tue, 04 Jul 2023 17:18:14 +0200, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    > W dniu .07.2023 o 16:48 J.F <j...@p...onet.pl> pisze:
    >> On Tue, 04 Jul 2023 16:01:29 +0200, Tomasz Gorbaczuk wrote:

    >>> Po pięciu latach jak sprężarka dziadowska to może słabiej klima
    >>> chłodzić.
    >>> Nowe auta mają z tego powodu więcej czynnika nabite i jak w klimie
    >>> niegrzebane to działają na fabrycznym spokojnie 10-15 lat.
    >>
    >> czas potwierdzam, ale
    >> ... gdzie ten czynnik jest?
    >> Bo powinien sie skroplic po stronie wysokiego cisnienia,
    >> i w sumie bez znaczenia, czy jest go tam duzo, czy mało.
    >
    > Od ilości czynnika zależy ile ciepła jesteśmy wstanie oddać do otoczenia w
    > skraplaczu.
    > Przed sprężarką czynnik jest pod niskim ciśnieniem, sprężarka poprzez
    > sprężanie gazu go podgrzewa i pcha w stronę skraplacza. Jak w obiegu nie
    > ma odpowiedniej ilości czynnika chłodniczego to ciśnienie przed sprężarką
    > będzie niższe, sprężarka podczas sprężania podgrzeje czynnik do niższej
    > temp. i cały proces oddawania ciepła będzie gorszy.

    Hm, jak sprezarka ma duzą wydajnosc, to zrobi niskie cisnienie jeszcze
    nizszym, wiec cos mi sie tu nie zgadza :-)
    A nadmiar czynnika sie skropli po stronie wysokiej, przed zaworem
    rozpręznym.
    Owszem, jakby ten zawór odkrecic, to by klima mocniej chłodziła
    (o ile sprężarka wyrobi). A jak zakrecic, to bedzie jak piszesz -
    cisnienie spadnie i obnizy wydajnosc spręzarki.
    Ale czy przy odkreceniu trzeba wiecej czynnika?
    Przy zmiennej wydajnosci sprężarki, zakładając, ze cisnienia robocze
    mamy takie same, objetosci układu takie same ... to chyba tylko
    czynnik szybciej krąży, nie trzeba go więcej.

    > Po rozprzężeniu
    > (przechłodzonej cieczy)

    Przechłodzonej?

    > w zaworze rozprężnym czynnik chłodniczy będzie
    > miał wyższą temp. i w parowniku pochłonie mniej ciepła z otoczenia.

    Hm, niższe cisnienie niskie ... mam wrazenie, ze temperatury po
    sprężarce nie zmieni. A jesli zmieni, to spadnie.
    Latwiej bedzie skroplić, może niszsza temperatura cieczy.

    To przy parowaniu bedzie nizsza temperatura gazu, szczególnie, jeśli w
    nizsze cisnienie paruje.

    Klopoty sie IMHO zrobią, jak cisnienia wysokiego zabraknie na
    skroplenie ...

    >> No chyba, ze slaba sprezarka nie jest w stanie odpompować
    >> strony niskiego cisnienia odpowiednio, a mała ilosc czynnika
    >> powoduje za małe cisnienie wysokie i sie czynnik słabo skrapla ...
    >
    > mniej więcej :-)
    >
    >
    >>> Jak ktoś dobija co rok/dwa bo "klima słabiej chłodzi" to ma nieszczelny
    >>> układ i wymaga naprawy.
    >>
    >> Fabrycznie dobry :-)
    >
    > Kilka raz miałem przypadek w nowych autach, że mi klima przestawała
    > działać na południu Hiszpanii.
    > Z 10-12 lat temu nawet pisałem tu o tym na grupie.
    > Dopiero po latach zrozumiałem z czego to wynika.
    > Nowe auta mają więcej czynnika właśnie z powodu tego, że klima w aucie tak
    > jak pisze Janusz nie do końca jest szczelna.
    > Aby klient nie zawracał serwisowi dupy na gwarancji (Kia 7lat) to
    > producenci dają 20-30% czynnika więcej niż potrzeba. W efekcie czego jak
    > auto znajdzie się w skrajanych warunkach (+40 st. duża wilgotność) to
    > dochodzi do zamrożenia parownika do tego stopnia, że nie przepływa przez
    > niego powietrze do kabiny. W efekcie tego klima zamarza i "nie działa". W
    > takim wypadku wystarczy 10-15 min postoju ze zgaszonym silnikiem i auto
    > odzyskuję klimę, zostawiając pod sobą sporą kałużę wody.

    zamarzniecie jest jak najbardziej mozliwe, ale czy winna jest duża
    ilość czynnika?
    Wydajnosc chlodzenia od tego zaworu rozpręznego zależy, i od cisnienia
    niskiego - im nizsze, tym IMHO mocniej chłodzi ...

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: