eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNabicie klimy, cenaRe: Nabicie klimy, cena
  • Data: 2023-07-04 18:21:12
    Temat: Re: Nabicie klimy, cena
    Od: Janusz <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 4.07.2023 o 17:18, Tomasz Gorbaczuk pisze:
    > W dniu .07.2023 o 16:48 J.F <j...@p...onet.pl> pisze:
    >
    >> On Tue, 04 Jul 2023 16:01:29 +0200, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    >>> Norma to jest ubytek max 10-15% czynnika na rok.
    >>> To jest taka sama norma "dupochron" jak ubytek 1l oleju na 1000km,
    >>> który w
    >>> niektórych silnikach wg producenta jest normą.
    >>
    >> Pewnie masz racje.
    >>
    >>> Po pięciu latach jak sprężarka dziadowska to może słabiej klima
    >>> chłodzić.
    >>> Nowe auta mają z tego powodu więcej czynnika nabite i jak w klimie
    >>> niegrzebane to działają na fabrycznym spokojnie 10-15 lat.
    >>
    >> czas potwierdzam, ale
    >> ... gdzie ten czynnik jest?
    >> Bo powinien sie skroplic po stronie wysokiego cisnienia,
    >> i w sumie bez znaczenia, czy jest go tam duzo, czy mało.
    >
    > Od ilości czynnika zależy ile ciepła jesteśmy wstanie oddać do otoczenia
    > w skraplaczu.
    Nie tylko.

    > Przed sprężarką czynnik jest pod niskim ciśnieniem, sprężarka poprzez
    > sprężanie gazu go podgrzewa i pcha w stronę skraplacza. Jak w obiegu nie
    > ma odpowiedniej ilości czynnika chłodniczego to ciśnienie przed
    > sprężarką będzie niższe, sprężarka podczas sprężania podgrzeje czynnik
    > do niższej temp. i cały proces oddawania ciepła będzie gorszy. Po
    > rozprzężeniu (przechłodzonej cieczy)
    Tam nie ma przechłodzonej cieczy. Czynnik jest cieczą i to wynika z
    ciśnienia i temperatury.

    w zaworze rozprężnym czynnik
    > chłodniczy będzie miał wyższą temp. i w parowniku pochłonie mniej ciepła
    > z otoczenia.
    Odwrotnie, będzie miał mniejszą, dlatego że mniejsza wydajność klimy
    spowoduje że zawór rozprężny będzie jeszcze bardziej dławił aby obniżyć
    temp czynnika i odebrać więcej ciepła z otoczenia, czyli skompensować
    mniejszą wydajność.

    > Kilka raz miałem przypadek w nowych autach, że mi klima przestawała
    > działać na południu Hiszpanii.
    > Z 10-12 lat temu nawet pisałem tu o tym na grupie.
    > Dopiero po latach zrozumiałem z czego to wynika.
    > Nowe auta mają więcej czynnika właśnie z powodu tego, że klima w aucie
    > tak jak pisze Janusz nie do końca jest szczelna.
    > Aby klient nie zawracał serwisowi dupy na gwarancji (Kia 7lat) to
    > producenci dają 20-30% czynnika więcej niż potrzeba.
    Jeśli już to nie aż tyle, raczej dają na styk, ubytek nawet 30% jest
    prawie nieodczuwalny.

    W efekcie czego jak
    > auto znajdzie się w skrajanych warunkach (+40 st. duża wilgotność) to
    > dochodzi do zamrożenia parownika do tego stopnia, że nie przepływa przez
    > niego powietrze do kabiny. W efekcie tego klima zamarza i "nie działa".
    > W takim wypadku wystarczy 10-15 min postoju ze zgaszonym silnikiem i
    > auto odzyskuję klimę, zostawiając pod sobą sporą kałużę wody.

    Nie, to nie nadmiar tylko klima nie wyrabiała w tamtym klimacie i tak
    jak wyżej pisałem zamraża wtedy parownik.

    --
    Janusz

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: