eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNabicie klimy, cenaRe: Nabicie klimy, cena
  • Data: 2023-07-04 17:18:14
    Temat: Re: Nabicie klimy, cena
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu .07.2023 o 16:48 J.F <j...@p...onet.pl> pisze:

    > On Tue, 04 Jul 2023 16:01:29 +0200, Tomasz Gorbaczuk wrote:
    >> Norma to jest ubytek max 10-15% czynnika na rok.
    >> To jest taka sama norma "dupochron" jak ubytek 1l oleju na 1000km,
    >> który w
    >> niektórych silnikach wg producenta jest normą.
    >
    > Pewnie masz racje.
    >
    >> Po pięciu latach jak sprężarka dziadowska to może słabiej klima
    >> chłodzić.
    >> Nowe auta mają z tego powodu więcej czynnika nabite i jak w klimie
    >> niegrzebane to działają na fabrycznym spokojnie 10-15 lat.
    >
    > czas potwierdzam, ale
    > ... gdzie ten czynnik jest?
    > Bo powinien sie skroplic po stronie wysokiego cisnienia,
    > i w sumie bez znaczenia, czy jest go tam duzo, czy mało.

    Od ilości czynnika zależy ile ciepła jesteśmy wstanie oddać do otoczenia w
    skraplaczu.
    Przed sprężarką czynnik jest pod niskim ciśnieniem, sprężarka poprzez
    sprężanie gazu go podgrzewa i pcha w stronę skraplacza. Jak w obiegu nie
    ma odpowiedniej ilości czynnika chłodniczego to ciśnienie przed sprężarką
    będzie niższe, sprężarka podczas sprężania podgrzeje czynnik do niższej
    temp. i cały proces oddawania ciepła będzie gorszy. Po rozprzężeniu
    (przechłodzonej cieczy) w zaworze rozprężnym czynnik chłodniczy będzie
    miał wyższą temp. i w parowniku pochłonie mniej ciepła z otoczenia.



    > No chyba, ze slaba sprezarka nie jest w stanie odpompować
    > strony niskiego cisnienia odpowiednio, a mała ilosc czynnika
    > powoduje za małe cisnienie wysokie i sie czynnik słabo skrapla ...

    mniej więcej :-)


    >> Jak ktoś dobija co rok/dwa bo "klima słabiej chłodzi" to ma nieszczelny
    >> układ i wymaga naprawy.
    >
    > Fabrycznie dobry :-)

    Kilka raz miałem przypadek w nowych autach, że mi klima przestawała
    działać na południu Hiszpanii.
    Z 10-12 lat temu nawet pisałem tu o tym na grupie.
    Dopiero po latach zrozumiałem z czego to wynika.
    Nowe auta mają więcej czynnika właśnie z powodu tego, że klima w aucie tak
    jak pisze Janusz nie do końca jest szczelna.
    Aby klient nie zawracał serwisowi dupy na gwarancji (Kia 7lat) to
    producenci dają 20-30% czynnika więcej niż potrzeba. W efekcie czego jak
    auto znajdzie się w skrajanych warunkach (+40 st. duża wilgotność) to
    dochodzi do zamrożenia parownika do tego stopnia, że nie przepływa przez
    niego powietrze do kabiny. W efekcie tego klima zamarza i "nie działa". W
    takim wypadku wystarczy 10-15 min postoju ze zgaszonym silnikiem i auto
    odzyskuję klimę, zostawiając pod sobą sporą kałużę wody.

    TG


    --
    Używam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: