  • Data: 2019-11-17 13:30:35
    Temat: Re: Na "zachodzie" jest inaczej niż się kituje na tej grupie ;)
    Od: Shrek <...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 17.11.2019 o 12:27, nadir pisze:

    > W Niemczech działa to tak(choć wszystkich szczegółów nie znam):
    > - pieszy zbliżający się do przejścia bez sygnalizacji ma pierwszeństwo i
    > kierowca musi go przepuścić
    > - przez przejście z sygnalizacją świetlną pieszy może przechodzić na
    > swoim czerwonym, na własną odpowiedzialność
    > - piesi mogą przechodzić przez przez każdą drogę/ulicę a nawet torowiska
    > tramwajowe i drogi kilkujezdniowe, ale też włażą na własną
    > odpowiedzialność.

    Dokładnie tak jest - czyli jak widzisz "przejścia dla pieszych" w
    rozumieniu "naszych kierowców" (czyli może przejść jak nic nie jedzie)
    są po prostu w każdym punkcie, gdzie pieszemu przyjdzie do głowy przejść,

    > Nie wiem tylko, czy nie ma tu jakiegoś ograniczenia to
    > obszarów zabudowanych?

    Podejrzewam, że wręcz przeciwnie - skoro w mieście jest mało przejść, to
    za miatem nie ma wogóle i łazi się gdzie chce.

    > No i jeszcze jedno co się rzuca w oczy, mimo większej ilości obywateli i
    > pojazdów niż w Polsce, przejść dla pieszych mają zauważalnie mniej.

    Zgadza się, za to piesi łażą gdzie chcą i nikt co do zasady nie ma z tym
    problemu, nie tąbi na nich i nie mandatuje.

    Kiedyś niemiec co był w delegacji putał mnie czy to prawda, że u nas
    pieszych mandatują, czy sobie z niego polacy jaja robią. Powiedziałem,
    że mandatują. Następnego dnia o 3 w nocy odwoziłem go z zamkniętego
    centrum handlowego. Reszta ekipy szła na piechotę do samochodów. Jak ich
    mijaliśmy to policja właśnie wypisywała 11 mandatów za chodzenie o 3 w
    nocy na drodze dojazdowej do zamkniętego centrum handlowego. Pewnie
    sobie pomyślał, że to jednak dziki kraj...

    --
    Shrek