  • Data: 2022-07-26 13:03:52
    Temat: Re: Na przejściach
    Od: pueblo <n...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witaj Akarm, 26 lip 2022 w
    news:62df9787$0$455$65785112@news.neostrada.pl napisałeś/aś:

> [...]

    20210000450/U/D202

    > Skoro dwóch ludzi ma przeciwne zdania, to jeden z nich z całą
    > pewnością jest kretynem.
    > Ja twierdzę, że piesi zawsze mieli pierwszeństwo na przejściu i na
    > chodniku.

    1a. Pieszy znajdujący się na przejściu dla pieszych ma pierwszeństwo
    przed pojazdem. Pieszy wchodzący na przejście dla pieszych ma
    pierwszeństwo przed pojazdem, z wyłączeniem tramwaju.

    Tylko z tego pkt. to ma wynikać? Że na chodniku - stojąc przed
    przejściem, czy jeszcze wcześniej?
    Kolejny raz biurokracja poległa w regulowaniu rzeczywistości.
    Przydałoby się rozporządzenie defniujące, kiedy pieszy jest wchodzący,
    a kiedy stojący przed przejściem. Jakieś układy stóp, rąk, nóg, głowy.
    A wystarczy tylko, że jedna ze stron - pieszy albo kierowca - zachowa
    zdrowy rozsądek, to nikomu nigy nic się nie stanie. Raz jeden sobie
    chwile poczeka, raz drugi. Zamiast tego jest jak jest - czyli głupio.
    Ostatnio widzałem sytuację - dwie panie urządziły sobie pogawędkę przy
    krawędzi przejścia. No i samochód się zatrzymał, żeby je przepuścić.
    Oczywiście nie weszły na pasy, bo nie miały zamiaru, nawet nie
    zauważyły całej sytuacji.