  • Data: 2022-07-25 22:14:54
    Temat: Re: Na przejściach
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 25.07.2022 12:11, pueblo wrote:
    > Od zawsze mam głębokie przekonanie, że drogi są dla - uwaga -
    > samochodów i w interesie wszystkich jest płynność ruchu po drogach w
    > mieście.
    > Jeśli to było kiedyś założenie, to się chyba zmieniło, żeby nie
    > powiedzieć, że staje na głowie.

    w dzisiejszych czasach wszystko staje na głowie. Ponoć wyszło badanie
    jakiegoś uniwersytetu, zlecone przez coca-cole, i wyszło im że cola
    lepiej nawadnia niż woda. Niedługo będziemy pola podlewać colą, jak w
    "Idiokracja"

    > Jako pieszy wiem, że chodnik jest "mój", a droga jest wrogim
    > terytorium, gdzie muszę uważać, bo nie mam tam szans.
    > Pełno jest ch...wych przejść zasłoniętych, za drzewami no i wiadomo...
    > Idealne byłoby proste rozwiązanie, że przejście bez sygnalizacji ma
    > jakiś czujnik albo przycisk, który zapala jakieś światło, które z
    > daleka ostrzega, że ktoś ma zamiar przejść. Nierealne > Przed każdym przejściem
    powinna być tabliczka "Jeśli ty widzisz
    > samochód, to nie znaczy, że samochód widzi ciebie" Albo na asfalcie
    > wymalowane.
    > A w ogóle uważam, że przejścia tylko ze światłami, a poza nimi mogę
    > przechodzić gdzie chce - na własną odopowiedzialność.

    to chyba się do UK musisz przeprowadzić.
    W Polsce tylko usłyszysz propagandę, że na zachodzie pieszy ma
    pierwszeństwo i wielu w to uwierzyło. A to tylko częściowa prawda, bo np
    w UK tak- ma pierwszeństwo, ale tylko na przejściu - a ich jest bardzo
    mało (większość przejść nie ma wymalowanych pasów, więc nie trzeba
    ustępować), te które są - w najgorszym wypadku mają żółte światło
    ostrzegające kierowcę przed pieszymi, zwykle mają światła aktywowane
    przez pieszego. No i pieszy może przechodzić gdzie chce i kiedy chce
    (np. na czerwonym). Dzięki temu ludzie myślą i wiedzą, że na ulicy może
    znajdować się auto, które ich nie przepuści - bo w 90% przypadków
    przecinają jezdnię nie czekając na światła.. Ale jakby tak było w
    Polsce, to Myjki by poszły z torbami.

    p.s. w mojej wsi zrobili ograniczenie do 20mph, po kilku miesiącach
    poinformowali, że zmieniają z powrotem na 30, bo do 20 i tak się prawie
    nikt nie stosował, a do 30 większość, no i nikt nie lubił tych ograniczeń ;)

    Lukasz