    From: Jacek_P <L...@c...edu.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Na Majke...
    Date: Sat, 6 Mar 2010 14:10:52 +0000 (UTC)

    kamil napisal:
    > Trafilem na grupe dyskusyjna, czy swiateczna kolacje z 50-letnimi wasatymi
    > wujkami narzekajacymi jak "za komuny bylo lepiej"?

    Trafiles na grupe dyskusyjne, gdzie masz do czynienia z ludzmi, ktorzy
    nie sa reprezentatywni dla spoleczenstwa. Wlasnie dlatego, ze jest
    to grupa dyskusyjna, a nie mecz pilkarski ogladany w pubie.

    > Byla oglupiala do cna,
    > skoro uwazala ze sterczenie trzy dni na mrozie za mebloscianka jest
    > normalnoscia.

    A ktos tak twierdzi/twierdzil? Warunki ekonomiczne byly ciezsze i trzeba
    bylo sie wykazac duza zaradnoscia, aby przezyc na jakim takim poziomie.
    Ekonomiczny filtr selekcyjny wymuszal odpowiednia adaptacje. Stalo sie
    w takiej kolejce nie dlatego, ze sie uwazalo to za normalne, ale dlatego,
    ze chcialo sie te mebloscianke posiadac.

    Obecnie taka zaradnosc wymagana jest, aby solidnie sie dorobic. Do zwyklej
    wegetacji juz potrzebna nie jest. Stad wiekszosc spoleczenstwa ponizej
    trzydziestki akceptuje wegetacje i traktuje ja jako cos normalnego.
    Dla mnie szczegolnie szokujaca jest kompletna nieodpornosc mlodszego
    pokolenia na propagande polityczno-reklamowa. Lykaja wszystko bez
    jakiejkolwiek krytycznej refeksji i nie pamietaja, ze ta sama propaganda
    tydzien wczesniej potrafila glosic cos zupelnie przeciwnego.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek