  • Data: 2010-03-07 09:00:42
    Temat: Re: Na Majke...
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    kamil pisze:
    > Trafilem na grupe dyskusyjna, czy swiateczna kolacje z 50-letnimi
    > wasatymi wujkami narzekajacymi jak "za komuny bylo lepiej"? Byla
    > oglupiala do cna, skoro uwazala ze sterczenie trzy dni na mrozie za
    > mebloscianka jest normalnoscia.

    Lat nie mam nawet czterdziestu, wąsa nigdy mieć nie zamierzam, ale co do
    jednego masz rację - wypowiedzi ludzi urodzonych w komunie często są
    ''nie wprost'' i wymagają specyficznej, myślącej interpretacji.

    W komunie jak i w każdym ustroju jest określona, zachowująca się czasem
    wręcz kretyńsko, większość i myśląca mniejszość. I jak każdy ustrój, ten
    miał swoje wady i zalety. Zalet wyjątkowo mało, ale do nich należało np.
    odgórne, masowe odchamianie za pomocą mediów. Niestety, zgodnie z tym co
    należało przewidzieć, mało skuteczne, bo to właśnie przedstawiciele owej
    populacji są dziś głównym odbiorcą medialnej papki.

    Jednakże chcąc posłuchać lub oglądnąć dziś coś wartościowego rodzimej
    produkcji muszę zaczerpnąć z owego mało chlubnego okresu historii.
    Współcześnie też coś tam powstaje, ale znacznie, znacznie mniej.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl