  • 31. Data: 2012-10-17 15:12:28
    Temat: Re: NW pic na wodę.
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup

    > Przykro mi - w konkretnych sytuacjach jak najbardziej tak jest. Dwie
    > osoby pracują, mają dzieci, nie ma prywatnych opiekunek, babć itd.

    Bo? Gdzie jest takie miejsce że nikt niezależnie od ceny nie chce się podjąć
    opieki nad dzieckiem?

    > Jeszcze raz napiszę, że fakt, że inni mogą realizować to na inne
    > sposoby (z racji innej sytuacji) niczego nie zmienia w zakresie
    > konieczności dla innej grupy.

    Nie "konieczności" a _wyboru_. Konieczność byłaby np. w przypadku życia na
    (prawie) bezludnej wyspie, gdzie nikt nie chciałby się podjąć opieki
    niezależnie od ceny.

    > Jakie górnolotne? Prawo, które nas chroni i jednocześnie nakłada pewne
    > obowiązki.

    Pokaż mi obowiązek _osobistego_ odwożenia dziecka do przedszkola w drodze do
    pracy.

    > Kodeks drogowy znasz? Widzisz tam podobne zapisy?

    ???

    > Odpada ze względów ekonomicznych oraz późniejszej możliwości
    > zatrudnienia.

    Czyli jednak wybór a nie konieczność.

    Nie ma rodziny, rodzina przedstawia innym model przekonań itd.

    > Nie mogę.

    Bo? Mieszkasz na bez;ludnej wyspie, czy jak?

    > Nie może. Jedyną osobą może być np. żona.

    O czyli jednak wybór.

    > Jak widzisz dla wielu to konieczność, by normalnie pójść do pracy.

    Nie, nie konieczność a _wybór_.

    > Idąc tym tropem to napiszę, że to zdaje nie podlega dyskusji w bardzo
    > wielu wypadkach, by nie rzecz, że w większości rodzin, które mają
    > dzieci, pracują we dwoje i nie mają "babć" czy też nie są
    > zainteresowane przerzucaniem tego obowiązku (konieczności) na
    > osoby trzecie.

    Czyli wybór - nie przerzucania obowiązku na osoby trzecie.

    Powtórzę jeszcze raz sam też odwożę dziecko, więc rozumiem Twoje argumenty,
    ale to był mój wybór to ja nie chciałem płacić opiekunce, sąsiadce,
    taksówkarzowi i.t.d. To ja _wybrałem_ że wygodniej/taniej/szybciej
    (niepotrzebne skreślić) jest mi zawieźć dziecko osobiście, ale to był
    _wybór_.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 32. Data: 2012-10-17 17:17:12
    Od: Artur Maśląg <f...@p...com>

    W dniu 2012-10-17 15:12, Ergie pisze:

    > Bo? Gdzie jest takie miejsce że nikt niezależnie od ceny nie chce się
    > podjąć opieki nad dzieckiem?

    Przepraszam że zapytam - Ty tak na poważnie? W twoim mniemaniu to
    zatrudnienie najtańszej opiekunki to jest wybór? Litości...
    Zresztą spróbuj - zobaczymy kiedy uznasz, że poniżej pewnej kwoty
    jest to niemożliwe, be dziecku zagwarantować to, do czego jesteś
    zobowiązany.

    > Pokaż mi obowiązek _osobistego_ odwożenia dziecka do przedszkola w
    ^^^^^^^^^^^^^^
    > drodze do pracy.
    ^^^^^^^^^^^^^^^

    Już pytałem:
    <cite>
    Kodeks drogowy znasz? Widzisz tam podobne zapisy?
    </cite>

    Nie odpowiedziałeś. Tak, z racji obowiązku "zaspokajania potrzeb
    rodziny" odwożenie dzieci przeze mnie w tym roku do przedszkola
    jest życiowo uzasadnione i niestety jest to konieczne, bym mógł
    pracować. Tak, w drodze do pracy.

    > Czyli jednak wybór a nie konieczność.

    Konieczność, która wynika z aktualnej sytuacji oraz uwarunkowań.
    Wyborem było co najwyżej pójście obojga rodziców do pracy, by
    umożliwić dziecku (i rodzinie oczywiście) normalne życie.
    Z tego się rodzą konsekwencje, których efektem jest konieczność
    "dostarczania" dziecka do przedszkola "po drodze" do pracy.

    > Bo? Mieszkasz na bez;ludnej wyspie, czy jak?

    Normalnie. Nie ma kogoś takiego.

    > O czyli jednak wybór.

    Nie, konieczność. Żona woziła w zeszłym roku - teraz to mój obowiązek
    z racji posiadania rodziny.

    > Nie, nie konieczność a _wybór_.

    ROTFL - masz rację, mogłem z pracy zrezygnować i dzieckiem się
    zająć w domu. Wtedy odpada kwestia "drogi do pracy".

    > Czyli wybór - nie przerzucania obowiązku na osoby trzecie.

    Że słucham? A co ja mam do osób trzecich w zakresie _wyboru_?
    To są moje dzieci i mam w stosunku do nich pewne obowiązki, które
    niestety skutkują koniecznością ich realizacji.

> [...]
    > sąsiadce, taksówkarzowi i.t.d. To ja _wybrałem_ że
    > wygodniej/taniej/szybciej (niepotrzebne skreślić) jest mi zawieźć

    Idąc tym tropem okazuje się, że odwiezienia dziecka stało się jednak
    koniecznością, ponieważ jest "życiowo uzasadnione". Wybrałeś jakiś
    "model" życia, który w Twoim mniemaniu (i Twoim możliwościach) spełnia
    efektywnie obowiązki związane z posiadaniem rodziny i teraz musisz
    ponosić jego konsekwencje. W dniu wypadku nie było wyboru "opiekunka",
    "taksówkarz", "sąsiadka" itd., tylko konieczność odwiezienia dziecka do
    przedszkola.

    Prawo (oraz jego intencje) ma być dla ludzi, a nie ludzie dla prawa.

  • 33. Data: 2012-10-17 19:46:26
    Od: "Cavallino" <c...@k...pl>

    Użytkownik "4CX250" <t...@p...ornet.pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > wcześnie, bo ten przystanek jest drugi za pętlą i kierowca chce mieć zapas
    > na korki w mieście. Więc dzieciak musi to uwzględnić i wyjść jeszcze
    > wcześniej z domu. Nieraz bywało tak, że wracał do domu zamoczony lub
    > zmarznięty bo tylko smród z autobusu powąchał i musiałem go zawieźć do
    > szkoły. Raz drugi trzeci się to przytrafi to masz dosyć chorowania
    > dzieciaka i zaczynasz kombinować. Od jakiegoś czasu wsiada więc ze mną i
    > ja zamiast prosto do pracy 5 minut drogi, jadę dookoła miasta do szkoły,
    > zostawiam go pod szkołą i dopiero do pracy.

    A kto Ci kazał go wysłać do szkoły na drugim końcu miasta?
    I co to ma obchodzić ubezpieczyciela i dlaczego?

  • 34. Data: 2012-10-18 10:31:24
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

> [...]
    > Zresztą spróbuj - zobaczymy kiedy uznasz, że poniżej pewnej kwoty
    > jest to niemożliwe, be dziecku zagwarantować to, do czego jesteś

    Nie zrozumiałeś. "Niezależnie od ceny" oznacza że proponujesz milion i nikt
    się nie zgłasza.

    [ciach]

    > Już pytałem:
    > <cite>
    > Kodeks drogowy znasz? Widzisz tam podobne zapisy?
    > </cite>

    > Nie odpowiedziałeś.

    Pokaż mi w tym kodeksie gdzie to jest napisane. Bo to że masz obowiązek
    zapewnić opiekę to jasne, ale nie ma przepisu który nakazywał by tę opiekę
    zapewnić przez całą dobę osobiście ani też takiego który nakazywałby
    zapewnić opiekę przez odwożenie dziecka do przedszkola. To w jaki sposób tę
    opiekę dziecku zapewnisz to Twój _wybór_.

    > Tak, z racji obowiązku "zaspokajania potrzeb
    > rodziny" odwożenie dzieci przeze mnie w tym roku do przedszkola
    > jest życiowo uzasadnione i niestety jest to konieczne, bym mógł
    > pracować. Tak, w drodze do pracy.

    ROTFL. Podałem Ci definicję ze słownika a Ty ciągle swoje. Ja naprawdę
    rozumiem Twój _wybór_ jak już pisałem sam też tak _wybrałem_ i odwożę
    dziecko do przedszkola, ale to jest _wybór_ nie _konieczność_.

    [ciach]

> [...]
    > Z tego się rodzą konsekwencje, których efektem jest konieczność
    > "dostarczania" dziecka do przedszkola "po drodze" do pracy.

    I znowu to samo. Wybrałeś (lub wybraliście) taki sposób zapewnienia dziecku
    opieki. Ok, ale nie nazywaj tego _koniecznością_.

    > Normalnie. Nie ma kogoś takiego.

    Rozumiem, że proponowałeś 10000 zł za odwiezienie dziecka do przedszkola i
    nikt się nie zgłosił :-)

    > Nie, konieczność. Żona woziła w zeszłym roku - teraz to mój obowiązek
    > z racji posiadania rodziny.

    Masz obowiązek zapewnić dziecku opiekę a to jak to zrobisz to Twój (albo
    Wasz) _wybór_.

    > ROTFL - masz rację, mogłem z pracy zrezygnować i dzieckiem się
    > zająć w domu. Wtedy odpada kwestia "drogi do pracy".

    Już pisałem masz obowiązek zapewnić opiekę to jak to zrobisz to Twój
    _wybór_.

    > Że słucham? A co ja mam do osób trzecich w zakresie _wyboru_?
    > To są moje dzieci i mam w stosunku do nich pewne obowiązki, które
    > niestety skutkują koniecznością ich realizacji.

    _Koniecznie_ musisz zapewnić dziecku opiekę, ale wcale nie musisz tego robić
    _osobiście_ a to jak to zrobisz to Twój _wybór_.

> [...]
    > ponosić jego konsekwencje. W dniu wypadku nie było wyboru "opiekunka",
    > "taksówkarz", "sąsiadka" itd., tylko konieczność odwiezienia dziecka do

    Rozumiem, żadna sąsiadka nie zgodziła się zostać z dzieckiem nawet za 1000
    zł za godzinę, a wszystkie taksówki były zajęte, ale nawet wtedy pozostaje
    jeszcze wiele możliwości do _wyboru_.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 35. Data: 2012-10-18 11:21:26
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

    W dniu 2012-10-18 10:31, Ergie pisze:
    > Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup
    a.pl...

    > Nie zrozumiałeś."Niezależnie od ceny" oznacza że proponujesz milion i
    > nikt się nie zgłasza.

    Nie zaproponuję, ponieważ nie mam miliona, czyli nie mam wyboru.

    [...]

  • 36. Data: 2012-10-18 12:31:56
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup

    > Nie zaproponuję, ponieważ nie mam miliona, czyli nie mam wyboru.

    A za ile próbowałeś, że wiesz, że się nie da?

    Rozumiem że wyszłoby drożej niż samodzielne odwożenie dziecka do przedszkola
    czyli dokonałeś _wyboru_ kierując się przesłankami ekonomicznymi, ale nijak
    nie jest to _konieczność_.

    Pozdrawiam
    Ergie

  • 37. Data: 2012-10-18 14:25:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 18 Oct 2012, Artur Maśląg wrote:

    [...]
    > Nie zaproponuję, ponieważ nie mam miliona, czyli nie mam wyboru.
    >
    > [...]

    Ja w sprawie formalnej - niepotrzebnie wrzucasz nieistotne kryteria
    (chodzi o "niezależnie od ceny"). Nieistotne, bo o nim *nie* myślałeś.
    W efekcie odchodzicie od meritum.

    pzdr, Gotfryd

  • 38. Data: 2012-10-18 14:43:48
    Od: Artur Maśląg <n...@w...pl>

> [...]
    >
    > Ja w sprawie formalnej - niepotrzebnie wrzucasz nieistotne kryteria
    > (chodzi o "niezależnie od ceny"). Nieistotne, bo o nim *nie* myślałeś.

    Coś mi się wydaje, że wysłałeś to pod zły adres.

  • 39. Data: 2012-10-18 15:54:13
    Od: Jakub Witkowski <j...@d...z.sygnatury>

    W dniu 2012-10-17 10:15, Ergie pisze:

    > Nijak nie potrafię uzasadnić konieczności odwożenia dziecka do przedszkola by móc
    pójść do pracy.

    Wobec tego, co Twoim zdaniem mógł mieć ustawodawca na myśli, pisząc o przypadkach
    "gdy droga ta
    została przerwana, jeżeli przerwa była życiowo uzasadniona i jej czas nie przekraczał
    granic potrzeby" ?

    Tak przykładowo?

    Co by było, Twoim zdaniem, bardziej "życiowo uzasadnione", niż podwiezienie dziecka
    do szkoły w drodze do pracy? Zwłaszcze jeśli sie nadkłada w tym celu zaledwie 300 m?
    Bo jak dla mnie, to sytuacja nadaje wręcz za przykład do komentarza ustawy...

  • 40. Data: 2012-10-18 16:49:11
    Od: "Ergie" <e...@s...pl>

    Użytkownik "Jakub Witkowski" napisał w wiadomości grup

> [...]
    > przypadkach "gdy droga ta
    > została przerwana, jeżeli przerwa była życiowo uzasadniona i jej czas nie

    Dokładnie to co piszesz niżej.

> [...]
    > zaledwie 300 m?
    > Bo jak dla mnie, to sytuacja nadaje wręcz za przykład do komentarza

    Ależ ja nie dyskutuję z tym przypadkiem. Już nawet podawałem interpretację
    pani od ubezpieczeń. Nadłożenie 300m jest "po drodze" jechanie 15km w
    przeciwnym kierunku nie jest po drodze.

    Ja nie dyskutuję z tym, że ustawodawca zakłada możliwość odwożenia dziecka
    (i robienia innych rzeczy). Dyskutuję z wnioskowaniem Artura, że z tego że
    ma obowiązek opieki nad dziećmi wynika konieczność odwożenia ich do
    przedszkola, a z tej tzw. "konieczności" wynika (w jakiś cudowny nieznany mi
    sposób) że przedszkole mieszczące się 15 km w przeciwnym kierunku nagle jest
    "po drodze".

    Pozdrawiam
    Ergie