    From: "Ergie" <e...@s...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: NW pic na wodę.
    Date: Wed, 17 Oct 2012 15:12:28 +0200

    Użytkownik "Artur Maśląg" napisał w wiadomości grup

    > Przykro mi - w konkretnych sytuacjach jak najbardziej tak jest. Dwie
    > osoby pracują, mają dzieci, nie ma prywatnych opiekunek, babć itd.

    Bo? Gdzie jest takie miejsce że nikt niezależnie od ceny nie chce się podjąć
    opieki nad dzieckiem?

    > Jeszcze raz napiszę, że fakt, że inni mogą realizować to na inne
    > sposoby (z racji innej sytuacji) niczego nie zmienia w zakresie
    > konieczności dla innej grupy.

    Nie "konieczności" a _wyboru_. Konieczność byłaby np. w przypadku życia na
    (prawie) bezludnej wyspie, gdzie nikt nie chciałby się podjąć opieki
    niezależnie od ceny.

    > Jakie górnolotne? Prawo, które nas chroni i jednocześnie nakłada pewne
    > obowiązki.

    Pokaż mi obowiązek _osobistego_ odwożenia dziecka do przedszkola w drodze do
    pracy.

    > Kodeks drogowy znasz? Widzisz tam podobne zapisy?

    ???

    > Odpada ze względów ekonomicznych oraz późniejszej możliwości
    > zatrudnienia.

    Czyli jednak wybór a nie konieczność.

    Nie ma rodziny, rodzina przedstawia innym model przekonań itd.

    > Nie mogę.

    Bo? Mieszkasz na bez;ludnej wyspie, czy jak?

    > Nie może. Jedyną osobą może być np. żona.

    O czyli jednak wybór.

    > Jak widzisz dla wielu to konieczność, by normalnie pójść do pracy.

    Nie, nie konieczność a _wybór_.

    > Idąc tym tropem to napiszę, że to zdaje nie podlega dyskusji w bardzo
    > wielu wypadkach, by nie rzecz, że w większości rodzin, które mają
    > dzieci, pracują we dwoje i nie mają "babć" czy też nie są
    > zainteresowane przerzucaniem tego obowiązku (konieczności) na
    > osoby trzecie.

    Czyli wybór - nie przerzucania obowiązku na osoby trzecie.

    Powtórzę jeszcze raz sam też odwożę dziecko, więc rozumiem Twoje argumenty,
    ale to był mój wybór to ja nie chciałem płacić opiekunce, sąsiadce,
    taksówkarzowi i.t.d. To ja _wybrałem_ że wygodniej/taniej/szybciej
    (niepotrzebne skreślić) jest mi zawieźć dziecko osobiście, ale to był
    _wybór_.

    Pozdrawiam
    Ergie