eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyNURDRe: NURD
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin2!goblin.stu.neva.r
    u!aioe.org!eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!reader01.eternal-
    september.org!.POSTED!not-for-mail
    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: NURD
    Date: Sun, 12 May 2019 11:31:12 -0500
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 2
    Message-ID: <qb9ho0$2q0$2@dont-email.me>
    References: <e...@g...com>
    <qavaho$bso$1@dont-email.me> <5cd32fbd$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <qb15dr$k43$1@dont-email.me> <5cd452f9$0$519$65785112@news.neostrada.pl>
    <qb1na4$7ng$1@dont-email.me> <5cd46cb9$0$518$65785112@news.neostrada.pl>
    <qb2k9k$9av$1@dont-email.me> <5cd503a1$0$523$65785112@news.neostrada.pl>
    <qb3t4u$ecu$1@dont-email.me>
    <5cd5b7ac$0$17346$65785112@news.neostrada.pl>
    <qb98q6$eq3$1@dont-email.me> <5cd8351e$0$534$65785112@news.neostrada.pl>
    Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="UTF-8"; reply-type=response
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sun, 12 May 2019 16:30:57 -0000 (UTC)
    Injection-Info: reader02.eternal-september.org;
    posting-host="80e3d02b4fae917f83b8155830c9f390"; logging-data="2880";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX1/ZiktMEGFSEJhH2T3tulWT"
    Cancel-Lock: sha1:gQHNvO9bpdC85nxBuYubmS0RdV0=
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8117.416
    In-Reply-To: <5cd8351e$0$534$65785112@news.neostrada.pl>
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8117.416
    Importance: Normal
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2656334
    [ ukryj nagłówki ]

    "Shrek" <...@w...pl> wrote in message
    news:5cd8351e$0$534$65785112@news.neostrada.pl...
    > W dniu 12.05.2019 o 15:58, Pszemol pisze:
    >
    >>> Możesz kombinować dowoli, ale statystycznie więcej samnochodów przy tej
    >>> samej populpulacji znaczy, że jest więcej kierowców i mniej pieszych na
    >>> ulicach. Fizycznie mniej.
    >>
    >> Tak myślą ludzie ze słabą wyobraźnią :-P
    >
    > Ale tu nie chodzi o wyobraźnię, a o rzeczywistość.

    Zgadzam się - o rzeczywistość której nie byłeś świadkiem, więc
    musisz użyć wyobraźni.

    Nie wiem czemu oponujesz wyobraźnię do rzeczywistości.
    Nie myślisz przypadkiem o fantazji lub fikcji zamiast wyobraźni?

    >>> Ale ja nic nie analizuje ststystycznie (ty to proponujesz), tylko
    >>> twierdzę, że wbrew zaklęciom więcej samochodów przy tej samej populacji
    >>> znaczy fizycznie mniej pieszych na ulicach.
    >>>
    >>>> Gdybyś analizował każdego człowieka z osobna to byłaby inna rozmowa.
    >
    > Nie - jest taka sama. Jak podliczysz wszystkich to dodatkowi piesi nie
    > wezmą się z nikąd. Skoro ktoś jest wewnątrz samochodu to nie ma go w tym
    > czasie na zewnątrz i statystyka tego nie zmieni. A jeśli próbujesz to
    > statystyką zmienić, to znaczy, że źle ją stosujesz.

    W tym samym czasie nie - ale na drugi dzień może być pieszym, jak
    jego auto będzie w warsztacie, lub uzna że pogoda ładna - przejdę się.

    >>> Pytam bo nie odpowiedziałeś.
    >>
    >> No trudno abym odpowiedział na pytanie zadane wcześniej W TEJ SAMEJ
    >> WYPOWIEDZI której przecież jeszcze nie wysłałeś i pytasz drugi raz o to
    >> samo :-)
    >
    > A teraz co spowodowało, ze nie odpowiedziałeś? ;)

    Bo nie lubię się powtarzać.
    Tu miałeś odpowiedź na pytanie skąd pomysł normalizować do
    ilości samochodów na drogach:
    "Wystarczy zastanowić się ile byłoby wypadków
    na pasach gdyby nie było samochodów."

    Zrozum, że aby doszło do wypadku pieszego z samochodem
    to musisz mieć samochód i pieszego. Mniej samochodów =>
    mniej szans na kolizję, więcej samochodoów => więcej szans
    na kolizję. Porównaj wiejskie drogi po których pomyka auto
    5 razy na dzień i większość użytkowników drogi to piesi, psy
    i kury... Dokładnie tak samo jak w relacji mniej pieszych =>
    mniej szans na kolizję z samochodem. Porównaj do sytuacji
    na autostradzie daleko od zabudowań miejskich gdzie masz
    zero szans na kolizję z pieszym, zwłaszcza gdy autostrada jest
    ogrodzona z obu stron lub są ściany tłumiące hałas w terenach
    zabudowanych. Do tanga trzeba dwojga... teraz rozumiesz?

    >>>>> Albo pieszych, albo przejść, albo zmienić definicję wypadku, albo...
    >>>>
    >>>> No właśnie...
    >>>
    >>> Więc trzymajmy się konkretów i nie kombinujmy.
    >>
    >> To co nazywasz "kombinacją" to właśnie rozmowa o konkretach.
    >> A że tego nie lubisz bo Ci nie pasuje no to nazywasz "kombinacją".
    >
    > Konkret jest taki, że trend się zatrzymał na linii poziomej. Teraz
    > kombinując można z tego wyciągnąć wniosek, że liczba wypadków się zwiększa
    > lub zmniejsza - zależy co chcesz osiągnąć - tylko po co się oszukiwać?

    Pomyśl tak... masz basen pełen wody z dziurką, mały wyciek...
    Obserwujesz mikroskopiny spadek poziomu wody każdego dnia...
    Teraz, psuje Ci się termostat w grzejniku wody w basenie i grzałka
    grzeje jak szalona - ekspansja termiczna wody powoduje, że
    poziom wody opada teraz wolniej lub przestał opadać wcale...
    Ty pokazujesz wszystkim dane poziomu wody i twierdzisz, że
    "trend się zatrzymał na linii poziomej". Ja próbuję Ci otworzyć
    oczy że brak Ci wyobraźni bo może być wiele czynników
    MASKUJĄCYCH trend, który się w przypadku basenu z wodą
    nie zmienił. To samo może być w przypadku pieszych na pasach.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: