  • Data: 2017-06-14 16:34:28
    Temat: Re: NTG ale może...
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu środa, 14 czerwca 2017 16:28:31 UTC+2 użytkownik Adam Wysocki napisał:

    > W sumie dopóki swap jest szybki i jest go wystarczająco dużo, to nie ma
    > dramatu, chociaż oczywiście swap jest (powinien być) tylko awaryjny.
    >
    > Moje doświadczenie z brakiem swapa jest takie, że jeśli nie ma mniej
    > więcej >= 768MB RAMu, to zawsze prędzej czy później wejdzie OOM Killer.
    > Chociaż oczywiście zależy co się robi, mówię "średnio", przy przeciętnym
    > używaniu.

    Ze swapem jest o tyle ciekawie ze moze umozliwic wogole dzialanie systemu :)
    Mialem kiedys urządzenie bazujące na linuxie.
    No i tam ramu bylo 64MB. Jak system wstal to dobre 40-50MB bylo zjedzone.
    I bez swapa dzialanie bylo w kratke i relatywnie powolne. No bo ani na bufory/cache
    miejsca nie bylo ani programy nie rozwijały skrzydeł bo nie było jak.

    Starczylo zrobic w pliku na karcie swapa, podłaczyć i dosyć szybko to co niepotrzebne
    było wymiatane na karte. I tam sie kisiło bo w praktyce nie było wykorzystywane.
    System dostawał kopa i calosc dzialala sprawnie mimo ze ten swap nie byl tak naprawde
    zbytnio przemiatany.

    Ale to wyjątkowy przypadek jest.

    Zazwyczaj jak mi ramu zabraknie jak w terrarie pod linuxem gram (3GB ram zjedzone na
    code/data) i swap sie zacznie wykorzystywać to zazwyczaj nawet do konsoli tekstowej
    nie zdążę przełączyć i trzeba dać shutdown z guzika (4sekundy) bo linux wogole nie
    reaguje na nowe bodźce tylko wesoło próbuje terrariowy universe animować...