  • Data: 2017-06-15 02:39:04
    Temat: Re: NTG ale może...
    Od: g...@s...invalid (Adam Wysocki) szukaj wiadomości tego autora

    J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A nie ma jakiegos mechanizmu, ze moze wyrzucic, a w razie potrzeby
    > zaladuje na nowo z pliku biblioteki ?

    Pod DOSem były nakładki... :)

    Są różne mechanizmy zarządzania pamięcią. Najbliższy temu, o czym mówisz,
    jest dlopen. Otwierasz bibliotekę przez dlopen, pobierasz symbol przez
    dlsym, używasz, a potem zwalniasz bibliotekę przez dlclose, tylko program
    musi być specjalnie napisany w ten sposób, żeby korzystał z tych funkcji.
    Decyzja o tym, kiedy wymieść bibliotekę z pamięci, nie jest podejmowana
    przez system (który wie, ile ma pamięci), tylko przez program (który wie,
    kiedy używa biblioteki).

    Jeśli program jest po prostu zlinkowany z bibliotekami dzielonymi, to przy
    jego starcie i tak musi się odbyć relokacja, żeby wszystkie biblioteki
    dostały swoje adresy w pamięci procesu. Nie wiem nic o mechanizmie, który
    miałby zwalniać część pamięci kodu i na nowo relokować (co najwyżej
    właśnie swap, czyli wywalanie części pamięci do pliku i podstawianie, jak
    przyjdzie page fault, bo nie można odwołać się do strony, której nie ma).

    W ogólności mechanizm mapowania plików w pamięci (mmap) jest.

    --
    [ Email: a@b a=grp b=chmurka.net ]
    [ Web: http://www.chmurka.net/ ]