  • Data: 2020-04-02 13:28:52
    Temat: Re: NTG Wirus Niemcy z najwiekszą ilością zmarłych
    Od: ddddddddddddd <d...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Hello ddddddddddddd,
    >
    > Thursday, April 2, 2020, 8:08:00 AM, you wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Ma się tak, że gdy się oleje sprawę i spóźni z ostrą reakcją o dwa
    > tygodnie, to masz 12% śmiertelności - jak we Włoszech obecnie.
    > Śmiertelność przy grypie <0.1%

    być może

    > Niemcy nie zlekceważyli koronawirusa i mają śmiertelność na poziomie
    > 1.2% - 10x niższym niż Włosi.

    nie znam poziomu śmiertelności we Włoszech w poprzednich latach, bo
    chyba tylko do tego możemy porównywać dane. Jeśli 10% czy nawet 90%
    chorych na covid zmarło, ale ogólna śmiertelność nie wzrosła, to
    oznacza, że panika jest całkowicie nieuzasadniona.
    Jestem też pewny, że ze względu na wprowadzone restrykcje i panikę,
    umieralność w tym roku musi być wyższa, nawet jeśli sam wirus nie jest
    bardziej zabójczy od innych (choćby przepełnione ze względu na panikę
    szpitale, stres związany z 'posiadaniem' zabójczej ogólnoświatowej
    choroby, problemy z leczeniem innych dolegliwości czy za chwilę stres
    związany z utratą pracy)

    >Panują nad chorobą dzięki temu, że
    > ,,panikowali"

    -odizolowanie tylko grup ryzyka mogłoby być znacznie korzystniejsze
    - IMO 'niepanikowanie' zmniejszyłoby liczbę ofiar śmiertelnych (jestem
    sobie w stanie wyobrazić osoby które rok temu przeszły by to w domu, a w
    tym roku z dokładnie tymi samymi objawami trafiłyby do szpitala- bo ze
    względu na panikę odczuwają to dużo gorzej)
    - patrząc na to jak używane są maseczki czy rękawiczki, śmiem wątpić w
    ich skuteczność (co mi po rękawiczkach, jeśli jaram w nich szluga i
    zmieniam raz dziennie)
    - dlaczego wzbudza się dodatkową panikę poprzez pokazywanie zestawienia
    osób przebadanych pod kątem wirusa do osób śmiertelnych (jeśli to tylko
    ci przebadani i tylko ci co mają wirusa a nie, że są chorzy), a nie
    przypadków śmiertelnych do wyleczonych
    - jaki sens ma porównanie ilu ludzi umarło na tą chorobę w danych
    krajach, jeśli nie wiemy ilu umierało w tych krajach bez tej choroby?

    Nie mówię, że izolacja nie ma sensu, być może ktoś ma dostęp do lepszych
    danych niż ja i przeanalizował to, a nie tylko ma w tym jakiś cel lub
    chroni swój tyłek (bo jak nie podejmie kroków takich jak wmówiono
    społeczeństwu że oczekuje, to straci stołek)

    Lukasz