  • Data: 2016-11-22 10:59:53
    Temat: Re: NIK ... na rzecz bezpieczeństwa pieszych i rowerzystów.
    Od: lublex <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 22 listopada 2016 09:53:12 UTC+1 użytkownik Shrek napisał:

    > Abstrahując już od kwestii pierwszeństwa na przejściach, to rzeczywiście
    > część pieszych mnie po prostu przeraża.

    Mnie przeraża też to, że od pewnego czasu obserwuję proces przekonywania
    pieszych i rowerzystów o dodatkowych prawach wynikających z rzekomo
    istniejących przepisów.

    Kiedyś istniał przepis zabraniający rowerzyście wjazdu na przejazd
    bezpośrednio przed samochód, a potem przepis zlikwidowano. Domorośli
    interpretatorzy prawa jako powód zmiany dopatrzyli się jedynie
    niezgodności z Konwencją i doszli do wniosku, że w KAŻDYM przypadku
    wjeżdżający na przejazd rowerzysta ma pierwszeństwo przed nadjeżdżającym
    pojazdem. Najgorsze jest jednak to, że rozpowiadają takie bzdury, narażając
    tych którzy w to uwierzą.
    Identyczne bzdury dotyczą pieszych.
    Po pierwsze, mimo, że przepis o pierwszeństwie osoby zbliżającej się do
    przejścia nie został wprowadzony, to utrwalił się w świadomości projekt.
    Niektórzy dadzą się pokroić, że obowiązuje.
    Po drugie, chodzi o ten nieszczęsny przepis z Rozporządzenia o Znakach
    i sygnałach. Tu już jest tragedia. Wmawia się pieszym, że kierowca musi
    bezwzględnie zwolnić przed przejściem i basta. Żadne argumenty w tym
    przypadku nie działają.
    Moja mama ma 84 lata. Jest osobą sprawną, wykształconą, korzysta z Internetu,
    Facebooka, jest studentem Uniwersytetu Trzeciego Wieku, jeździ po świecie,
    że trudno za nią trafić. Na szczęście już nie prowadzi samochodu. Skaranie
    Boskie z taką mamą jak żartobliwie mówi moja siostra. I co ww. temacie.
    Koleżanki powiedziały więc tak jest. O losie. Ile musiałem się natłumaczyć,
    udowadniać, dawać przykłady prawne, logiczne, zdroworozsądkowe. Dopiero
    pokazałem kilka drastycznych zdjęć tych co na przejściu mieli pierwszeństwo.
    Komentarz był jeden ,,no dobrze będę uważała, tak jak mówisz, ale koleżanki
    się będą ze mnie śmiały :(" Magiel górą.
    To jest niebezpieczne. Propagatorzy takich bzdur powinni iść siedzieć
    z wątkotwórcą na czele.

    pozdr
    lublex