    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: NIE, tak długo, jak obowiązują prawa fizyki.
    Date: Sun, 25 Jul 2010 00:38:51 +0200

    W dniu 2010-07-24 00:48, R2r pisze:

    > Ale daj sobie na wstrzymanie. O jakiej manipulacji piszesz?

    Napisałem Ci przynajmniej dwa razy.

    > Próbuję Ci
    > uświadomić, że nie tylko nadmierna prędkość jest problemem na drodze, że
    > również zbyt duże ograniczenia stwarzają niebezpieczeństwo.

    LOL - najwyraźniej zaczynasz dryfować, by obronić swe marne teorie o
    zasypianiu z powodu ograniczeń i wzroście niebezpieczeństwa z tego
    tytułu. Dziwnym trafem jakoś nie chcesz się wytłumaczyć z użycia
    tego wypadku jako argumentu w tej materii - to jest między innymi ta
    manipulacja. Najwyraźniej sobie musisz uświadomić parę rzeczy, a
    przy okazji zrozumieć...

    > Ty za to wiesz...

    Bazarówka? Typowe.

    > Prędkość 70 km /h osobowego Seata Cordoby i ciężarowej Scanii zderzenie
    > czołowe - efekt na zdjeciach, które znajdziesz gdy wpiszesz w Google
    > hasło "Seat vs Scania" (uprzedzam, że zdjęcia drastyczne!). Czym się by
    > różniły, gdyby prędkości podwyższyć do 90 lub 100 km/h? Niczym. Ofiar
    > tyle samo.

    Kolejny przykład, który świadczy o Twoim dość płytkim podejściem
    i zrozumieniem zagadnienia - brnij dalej...

    > Zgadzam się. Skutki zderzenia przy prędkościach pojazdów rzędu 40 km/h
    > będą (nawet zdecydowanie) łagodniejsze niż przy 70 km/h. Nie masz chyba
    > jednak zamiaru walczyć o ograniczenie prędkości poruszania się pojazdów
    > do owych 40 km/h wszędzie?

    Kolejna manipulacja - mowa była (o czym sam pisałeś) o ograniczeniach
    do 50-70, a nie do 40 - brnij dalej...

    > Jeżeli wszystkie argumenty przeczące Twoim będziesz nazywał
    > manipulacjami a nie dostrzeżesz w nich istoty rzeczy, polegającej na
    > tym, że zmniejszanie prędkości nie jest jedynym i niekoniecznie słusznym
    > rozwiązaniem problemu ale rodzi kolejne poważne problemy to niestety
    > Twoje działania nie osiągną celu. Ludzie nadal ginąć w wypadkach
    > drogowych będą.

    Brnij dalej w swych imaginacjach. Póki co żaden z Twoich argumentów
    o negatywnych skutkach ograniczenia prędkości nie został racjonalnie
    uzasadniony oraz udowodniony - ja mam za sobą statystyki. To mi
    wystarczy. Będziesz musiał poszukać lepszych argumentów niż opowieści
    z mchu i paproci, że ograniczenia prędkości powodują usypanie
    kierowców i wzrost niebezpieczeństwa na drogach.