eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[PRESS] Dzisiejszy wypadek pod Kutnem.Re: NIE, tak długo, jak obowiązują prawa fizyki.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: Artur Maśląg <f...@p...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: NIE, tak długo, jak obowiązują prawa fizyki.
    Date: Sun, 25 Jul 2010 00:38:51 +0200
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 90
    Message-ID: <i2fq2u$8dg$1@inews.gazeta.pl>
    References: <i2a80o$7bc$1@news.agh.edu.pl> <4...@n...onet.pl>
    <4c4948d3$0$19172$65785112@news.neostrada.pl> <i2br2v$ep0$1@news.onet.pl>
    <4c497bb9$0$19171$65785112@news.neostrada.pl>
    <i2bvjd$e79$1@inews.gazeta.pl>
    <4c498524$0$17094$65785112@news.neostrada.pl>
    <i2c2dd$os1$1@inews.gazeta.pl>
    <4c4990a8$0$2591$65785112@news.neostrada.pl>
    <i2c8pa$ioc$1@inews.gazeta.pl>
    <4c4a1c42$0$17091$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: public-gprs133658.centertel.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1280011167 8624 79.162.117.91 (24 Jul 2010 22:39:27 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Sat, 24 Jul 2010 22:39:27 +0000 (UTC)
    X-User: futrzak1966
    In-Reply-To: <4c4a1c42$0$17091$65785112@news.neostrada.pl>
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows; U; Windows NT 5.1; pl; rv:1.9.1.11) Gecko/20100711
    Thunderbird/3.0.6
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2299157
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2010-07-24 00:48, R2r pisze:
    > W dniu 2010-07-23 16:24, Artur Maśląg pisze:
    >> W dniu 2010-07-23 14:52, R2r pisze:
    >>> W dniu 2010-07-23 14:35, Artur Maśląg pisze:
    >>>> W dniu 2010-07-23 14:03, R2r pisze:
    >>>>> W dniu 2010-07-23 13:45, Artur Maśląg pisze:
    >>>>>> Zapomniałeś zdaje się o kwestii zasadniczej - jeśli chodzi o ilość,
    >>>>>> to nie chodzi o same wypadki, tylko o ilość ofiar/poszkodowanych.
    >>>>>> Przy tych 50-70km/h cel zostanie osiągnięty, nawet jak ktoś czasem
    >>>>>> zaśnie...
    >>>>>>
    >>>>> No popatrz. Czterech zabitych w jednym wypadku i piąty walczy o zycie,
    >>>>> gdzie wg kilku świadków samochód jechał właśnie ok 70 km/h.
    >>>>
    >>>> No popatrz - do tego wypadku doszło oczywiście z racji ograniczeń
    >>>> prędkości i oczywiście z tej przyczyny kierowca usnął za kółkiem.
    >>>>
    >>> Na razie to tylko hipoteza ale IMHO bardzo prawdopodobna.
    >>
    >> Rozumiem - teraz już hipotezy służą manipulacji.
    > Ale daj sobie na wstrzymanie. O jakiej manipulacji piszesz?

    Napisałem Ci przynajmniej dwa razy.

    > Próbuję Ci
    > uświadomić, że nie tylko nadmierna prędkość jest problemem na drodze, że
    > również zbyt duże ograniczenia stwarzają niebezpieczeństwo.

    LOL - najwyraźniej zaczynasz dryfować, by obronić swe marne teorie o
    zasypianiu z powodu ograniczeń i wzroście niebezpieczeństwa z tego
    tytułu. Dziwnym trafem jakoś nie chcesz się wytłumaczyć z użycia
    tego wypadku jako argumentu w tej materii - to jest między innymi ta
    manipulacja. Najwyraźniej sobie musisz uświadomić parę rzeczy, a
    przy okazji zrozumieć...
    >>> Jak ograniczysz wszystkim prędkość na takich drogach do 70 to
    niestety
    >>> będzie więcej takich.
    >>
    >> Tego nie wiesz,
    > Ty za to wiesz...

    Bazarówka? Typowe.

    >> a nawet jeśli będzie dochodziło do wypadków, to będą
    >> w skutkach dużo mniej groźne.
    > Prędkość 70 km /h osobowego Seata Cordoby i ciężarowej Scanii zderzenie
    > czołowe - efekt na zdjeciach, które znajdziesz gdy wpiszesz w Google
    > hasło "Seat vs Scania" (uprzedzam, że zdjęcia drastyczne!). Czym się by
    > różniły, gdyby prędkości podwyższyć do 90 lub 100 km/h? Niczym. Ofiar
    > tyle samo.

    Kolejny przykład, który świadczy o Twoim dość płytkim podejściem
    i zrozumieniem zagadnienia - brnij dalej...

    >> Celem ma być ograniczenie nie tylko samych wypadków, ale znaczące
    >> obniżenie skutków takowych.
    > Zgadzam się. Skutki zderzenia przy prędkościach pojazdów rzędu 40 km/h
    > będą (nawet zdecydowanie) łagodniejsze niż przy 70 km/h. Nie masz chyba
    > jednak zamiaru walczyć o ograniczenie prędkości poruszania się pojazdów
    > do owych 40 km/h wszędzie?

    Kolejna manipulacja - mowa była (o czym sam pisałeś) o ograniczeniach
    do 50-70, a nie do 40 - brnij dalej...

    >> Jeżeli statystycznie będzie mniej
    >> ofiar itd. to owszem - cel zostanie osiągnięty. Fizyki i stystyki
    >> nie przeskoczysz, choćbyś w roli argumentów używał dowolnie
    >> dopasowanych wypadków, które by miały potwierdzać Twoje teorie
    >> - przykładem jest właśnie używanie cytowanego wypadku jako
    >> argumentu, że ograniczanie prędkości powoduje pogorszenie
    >> bezpieczeństwa, ponieważ ludzie usypiają za kółkiem.
    >> Po raz kolejny mogę tylko stwierdzić, ze to zwykła manipulacja,
    >> ale z całą pewnością teoria będzie miała sporo zwolenników.
    >>
    >>
    > Jeżeli wszystkie argumenty przeczące Twoim będziesz nazywał
    > manipulacjami a nie dostrzeżesz w nich istoty rzeczy, polegającej na
    > tym, że zmniejszanie prędkości nie jest jedynym i niekoniecznie słusznym
    > rozwiązaniem problemu ale rodzi kolejne poważne problemy to niestety
    > Twoje działania nie osiągną celu. Ludzie nadal ginąć w wypadkach
    > drogowych będą.

    Brnij dalej w swych imaginacjach. Póki co żaden z Twoich argumentów
    o negatywnych skutkach ograniczenia prędkości nie został racjonalnie
    uzasadniony oraz udowodniony - ja mam za sobą statystyki. To mi
    wystarczy. Będziesz musiał poszukać lepszych argumentów niż opowieści
    z mchu i paproci, że ograniczenia prędkości powodują usypanie
    kierowców i wzrost niebezpieczeństwa na drogach.


Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: