eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[PRESS] Dzisiejszy wypadek pod Kutnem.Re: NIE, tak długo, jak obowiązują prawa fizyki.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
    From: " Michał" <m...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: NIE, tak długo, jak obowiązują prawa fizyki.
    Date: Fri, 23 Jul 2010 10:34:13 +0000 (UTC)
    Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
    Lines: 56
    Message-ID: <i2br75$rj5$1@inews.gazeta.pl>
    References: <i2a80o$7bc$1@news.agh.edu.pl> <4...@n...onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: localhost
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: inews.gazeta.pl 1279881253 28261 172.20.26.243 (23 Jul 2010 10:34:13 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Fri, 23 Jul 2010 10:34:13 +0000 (UTC)
    X-User: mttj
    X-Forwarded-For: 83.29.231.146
    X-Remote-IP: localhost
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2298922
    [ ukryj nagłówki ]

    J. <j...@i...pl> napisał(a):

    > > Tragedia pod Kutnem, 4 osoby zginęły, piąta przewieziona do szpitala,
    > link:
    > > http://motoryzacja.interia.pl/news/,1509433
    > >
    > > Myślicie, że jest jakieś auto osobowe które w takim zderzeniu z
    > > tirolotem, nie spowodowałoby, że ten wypadek byłby tak tragiczny w
    > skutkach?
    >
    > Niestety nie. Zawsze mniejszy pojazd i jego pasażerowie odczują poważniej
    > skutki kolizji z pojazdem o zdecydowanie większej masie. W tym przypadku
    > sprawę pogarszała obecność przyczepy z łódką, o masie mniej więcej równej
    > masie osobówki.
    > Przy dużej prędkości [czyli typowej na drodze] jakieś tam zalety
    > konstrukcyjne danego auta traca sporo na znaczeniu, bo niezależnie do
    > konstrukcji strefy zgniotu itp. moga miec ograniczone rozmiary. Tym samym
    > przyspieszenia działajace na nieszczęsne ofiary kolizji są ogromne, czego
    > nawet pasy z napinaczami, poduszki itp. wynalazki nie skompensują,
    problemem
    > stają się uszkodzenia narządów wewnętrznych. Oddziały urazów
    wielonarządowych
    > w klinikach są dla pacjentów ściągnietych z dróg...
    > Pare krótkich prawd:
    > "prędkość zabija" -wynika z II zasady dynamiki; dlatego auta na zderzenie
    > czołowe testuje sie do 50+km/h w spotkaniu z masywna sztywna przeszkodą,
    nie
    > da sie więcej ze wzgledu na przeciążenia, których ciało ludzkie i tak nie
    > wytrzyma; policzcie sobie przyspieszenie w krotnosciach g przy zatrzymaniu
    > auta na drodze 1 m z prędkości wyjściowej 60, 90, 120 i 150km/h
    > "mniejszy [lżejszy] ucierpi w kolizji bardziej" -III + II zasada dynamiki;
    w
    > zderzeniu na oba pojazdy działa tak sama siła [III z.d.], więc ten w tirze
    o
    > wadze 20 ton najwyżej sie poobija, ci w osobówce wagi 1.5 tony z ładunkiem
    > zostana starci na miazgę [II z.d.]
    > Pozdrawiam
    > -J.
    >

    Niestety bzdury.

    Człowiek wytrzyma całkiem dużo, a tu auto puściło i się zgniotło.

    3 punktowe pasy to fakt trochę mało, ale jak są dobrze dociągnięte,
    w starych mercach dociągało elektrycznie jak radar wykrył że kolizja
    będzie, w starych reno odpalały jeszcze 2 napinacze/pas.
    To sporo da.

    +to że jak już osobówka waży ze 2 tony to już wchodzi w tira.


    pozdrawiam.

    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: