-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!not-for-mail
From: " Michał" <m...@g...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: NIE, tak długo, jak obowiązują prawa fizyki.
Date: Fri, 23 Jul 2010 10:34:13 +0000 (UTC)
Organization: "Portal Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl"
Lines: 56
Message-ID: <i2br75$rj5$1@inews.gazeta.pl>
References: <i2a80o$7bc$1@news.agh.edu.pl> <4...@n...onet.pl>
NNTP-Posting-Host: localhost
Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: inews.gazeta.pl 1279881253 28261 172.20.26.243 (23 Jul 2010 10:34:13 GMT)
X-Complaints-To: u...@a...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 23 Jul 2010 10:34:13 +0000 (UTC)
X-User: mttj
X-Forwarded-For: 83.29.231.146
X-Remote-IP: localhost
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2298922
[ ukryj nagłówki ]J. <j...@i...pl> napisał(a):
> > Tragedia pod Kutnem, 4 osoby zginÄĹy, piÄ ta przewieziona do szpitala,
> link:
> > http://motoryzacja.interia.pl/news/,1509433
> >
> > MyĹlicie, Ĺźe jest jakieĹ auto osobowe ktĂłre w takim zderzeniu z
> > tirolotem, nie spowodowaĹoby, Ĺźe ten wypadek byĹby tak tragiczny w
> skutkach?
>
> Niestety nie. Zawsze mniejszy pojazd i jego pasażerowie odczują poważniej
> skutki kolizji z pojazdem o zdecydowanie większej masie. W tym przypadku
> sprawę pogarszała obecność przyczepy z łódką, o masie mniej więcej równej
> masie osobówki.
> Przy dużej prędkości [czyli typowej na drodze] jakieś tam zalety
> konstrukcyjne danego auta traca sporo na znaczeniu, bo niezależnie do
> konstrukcji strefy zgniotu itp. moga miec ograniczone rozmiary. Tym samym
> przyspieszenia działajace na nieszczęsne ofiary kolizji są ogromne, czego
> nawet pasy z napinaczami, poduszki itp. wynalazki nie skompensują,
problemem
> stają się uszkodzenia narządów wewnętrznych. Oddziały urazów
wielonarządowych
> w klinikach są dla pacjentów ściągnietych z dróg...
> Pare krótkich prawd:
> "prędkość zabija" -wynika z II zasady dynamiki; dlatego auta na zderzenie
> czołowe testuje sie do 50+km/h w spotkaniu z masywna sztywna przeszkodą,
nie
> da sie więcej ze wzgledu na przeciążenia, których ciało ludzkie i tak nie
> wytrzyma; policzcie sobie przyspieszenie w krotnosciach g przy zatrzymaniu
> auta na drodze 1 m z prędkości wyjściowej 60, 90, 120 i 150km/h
> "mniejszy [lżejszy] ucierpi w kolizji bardziej" -III + II zasada dynamiki;
w
> zderzeniu na oba pojazdy działa tak sama siła [III z.d.], więc ten w tirze
o
> wadze 20 ton najwyżej sie poobija, ci w osobówce wagi 1.5 tony z ładunkiem
> zostana starci na miazgę [II z.d.]
> Pozdrawiam
> -J.
>
Niestety bzdury.
Człowiek wytrzyma całkiem dużo, a tu auto puściło i się zgniotło.
3 punktowe pasy to fakt trochę mało, ale jak są dobrze dociągnięte,
w starych mercach dociągało elektrycznie jak radar wykrył że kolizja
będzie, w starych reno odpalały jeszcze 2 napinacze/pas.
To sporo da.
+to że jak już osobówka waży ze 2 tony to już wchodzi w tira.
pozdrawiam.
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
Następne wpisy z tego wątku
- 23.07.10 12:51 R2r
- 23.07.10 13:06 kamil
- 23.07.10 13:14 Massai
- 23.07.10 13:23 R2r
- 23.07.10 13:28 Cavallino
- 23.07.10 13:45 Artur Maśląg
- 23.07.10 13:50 Gabriel 'wilk
- 23.07.10 14:00 R2r
- 23.07.10 13:58 Artur Maśląg
- 23.07.10 14:03 R2r
- 23.07.10 14:35 Artur Maśląg
- 23.07.10 14:52 R2r
- 23.07.10 15:21 Artur\(m\)
- 23.07.10 16:07 Gabriel 'wilk
- 23.07.10 16:13 kamil
Najnowsze wątki z tej grupy
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
Najnowsze wątki
- 2024-11-24 Czy Sejm RP zahamuje proceder zabijania dla organów?
- 2024-11-24 Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- 2024-11-22 OC - podwyżka
- 2024-11-22 wyszedł z domu bez buta
- 2024-11-22 Bieda hud.
- 2024-11-24 DS1813-10 się psuje
- 2024-11-23 Białystok => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-11-23 Szczecin => QA Engineer <=
- 2024-11-23 Warszawa => SEO Specialist (15-20h tygodniowo) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Kierownik Działu Spedycji Międzynarodowej <=
- 2024-11-22 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2024-11-22 Warszawa => DevOps Specialist <=
- 2024-11-22 Kraków => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-22 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=