-
Data: 2010-07-23 09:33:12
Temat: Re: NIE, tak długo, jak obowiązują prawa fizyki.
Od: "J." <j...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]> Tragedia pod Kutnem, 4 osoby zginÄĹy, piÄ ta przewieziona do szpitala,
link:
> http://motoryzacja.interia.pl/news/,1509433
>
> MyĹlicie, Ĺźe jest jakieĹ auto osobowe ktĂłre w takim zderzeniu z
> tirolotem, nie spowodowaĹoby, Ĺźe ten wypadek byĹby tak tragiczny w
skutkach?
Niestety nie. Zawsze mniejszy pojazd i jego pasażerowie odczują poważniej
skutki kolizji z pojazdem o zdecydowanie większej masie. W tym przypadku
sprawę pogarszała obecność przyczepy z łódką, o masie mniej więcej równej
masie osobówki.
Przy dużej prędkości [czyli typowej na drodze] jakieś tam zalety
konstrukcyjne danego auta traca sporo na znaczeniu, bo niezależnie do
konstrukcji strefy zgniotu itp. moga miec ograniczone rozmiary. Tym samym
przyspieszenia działajace na nieszczęsne ofiary kolizji są ogromne, czego
nawet pasy z napinaczami, poduszki itp. wynalazki nie skompensują, problemem
stają się uszkodzenia narządów wewnętrznych. Oddziały urazów wielonarządowych
w klinikach są dla pacjentów ściągnietych z dróg...
Pare krótkich prawd:
"prędkość zabija" -wynika z II zasady dynamiki; dlatego auta na zderzenie
czołowe testuje sie do 50+km/h w spotkaniu z masywna sztywna przeszkodą, nie
da sie więcej ze wzgledu na przeciążenia, których ciało ludzkie i tak nie
wytrzyma; policzcie sobie przyspieszenie w krotnosciach g przy zatrzymaniu
auta na drodze 1 m z prędkości wyjściowej 60, 90, 120 i 150km/h
"mniejszy [lżejszy] ucierpi w kolizji bardziej" -III + II zasada dynamiki; w
zderzeniu na oba pojazdy działa tak sama siła [III z.d.], więc ten w tirze o
wadze 20 ton najwyżej sie poobija, ci w osobówce wagi 1.5 tony z ładunkiem
zostana starci na miazgę [II z.d.]
Pozdrawiam
-J.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
Następne wpisy z tego wątku
- 23.07.10 09:46 R2r
- 23.07.10 11:39 Olek
- 23.07.10 12:23 Massai
- 23.07.10 12:25 Massai
- 23.07.10 12:31 Gabriel 'wilk
- 23.07.10 12:34 Michał
- 23.07.10 12:51 R2r
- 23.07.10 13:06 kamil
- 23.07.10 13:14 Massai
- 23.07.10 13:23 R2r
- 23.07.10 13:28 Cavallino
- 23.07.10 13:45 Artur Maśląg
- 23.07.10 13:50 Gabriel 'wilk
- 23.07.10 14:00 R2r
- 23.07.10 13:58 Artur Maśląg
Najnowsze wątki z tej grupy
- Szybcy i wściekli
- elektrycznie
- Jebane kurwa, kurwy.
- Coraz mniej ludzi robi prawo jazdy
- Akumulator Hyundai
- zbrojone wężyki hamulcowe
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- Czy skrzynie biegów lubią hamowanie silnikiem?
- pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- Polskie sądy są bardzo wyrozumiałe...
- Spalinki trujom
- Prątkowcowcy, morda w kubeł :]
- Baterie litowe takie bezpieczne
- nie leci płyn hamulcowy ze stalowego przewodu
- SAMOCHODY BĘDĄ CORAZ DROŻSZE. PRZEMYSŁ MA PROBLEM. POTRZEBUJEMY ZMIANY I GOSPODARCZE ZERO #40
Najnowsze wątki
- 2024-11-16 Łódź => Frontend Engineer (Three.js) <=
- 2024-11-16 Warszawa => Expert Recruiter 360 <=
- 2024-11-16 Żerniki => Starszy specjalista ds. księgowości/ Samodzielny księgo
- 2024-11-16 Pruszków => Team Leader (PHP+React) <=
- 2024-11-16 Warszawa => Senior Cloud Consultant (AWS) <=
- 2024-11-16 Warszawa => Sitecore Developer <=
- 2024-11-16 Akta sprawy Kajetan Poznański
- 2024-11-16 Warszawa => OpenText ECM Specialist <=
- 2024-11-16 Warszawa => Account Manager - Sprzedaż Usług Rekrutacyjnych <=
- 2024-11-16 Warszawa => Account Manager - Usługi rekrutacyjne <=
- 2024-11-15 Google Play
- 2024-11-15 Szybcy i wściekli
- 2024-11-16 Opis produktu z Aliexpress
- 2024-11-15 No proszę, a śmialiście się z hindusów.
- 2024-11-14 Zewnętrzne napięcie referencyjne LM385 1,2V -> 100mV dla ICL7106, Metex M-3800