  • Data: 2012-09-02 21:09:58
    Temat: Re: NEX-5R vs NX1000
    Od: PK <k...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 2012-09-02, crazy bejbi <t...@n...ma> wrote:
    > Czasem zastanawiam się, skąd się biorą tacy zaślepieni prostacy. Chyba,

    Ja jestem z Warszawy. Dzień dobry :).

    > że porównują jakość wizjera i kadrowanie z własną komórką która ma np.
    > 10 lat i pod kątem nic na niej nie widać.

    Nie mówimy o jakości obrazu tylko wygodzie użytkowania w specyficznych
    zastosowaniach.

    > Ja wymieniałem noszenie dużego Nikona na małego Olympusa XZ-1 i teraz
    > idąc na wyprawę w góry mam go na szyi cały czas. Waży tyle co nic - na

    No i brawo, bo to bardzo dobry aparat.

    > tyle, że nie czuję, że to noszę, a mogę zdjęcia robić w dowolnym
    > momencie. Oczywiście - niektórzy wolą zatrzymać się, zdjąć plecak i
    > wyjąć wielką lustrzankę i przyłożyć ją sobie do nosa. Ten olumpys to
    > prawie jak małpa, tylko, że ma:

    Ja noszę lustrzankę w pokrowcu przymocowanym do pasa biodrowego.
    Na szyi niczego nie noszę, bo mnie to denerwuje (nawet do identyfikatora
    w pracy nie mogę się przekonać).

    Do chodzenia "na lekko" chcę kupić lekki i tani kompakt, żebym nie
    musiał o niego bardzo dbać (na pewno XZ-1 się nie załąpuje).

    > 1. dobrą matrycę
    > 2. dobre szkło (niewymienne)
    > 3. dobry ekran
    > 4. robi rawy.

    Ale nie ma wizjera. Robiłeś nim zdjęcia w słoneczny dzień zimą lub
    na lodowcu?

    > Stabilność, to hm... ale nie sądzę, żeby udało mi się poruszyć zdjęcie
    > robione na np. 1/1000 sekundy ... w każdym razie - sorry, ale ja nie
    > umiem. Szczególnie, że ogniskowa będzie wynosiła przy tym np. 20 mm ?

    A przy 0.1s?

    pozdrawiam,
    PK