  • Data: 2011-10-04 20:05:04
    Temat: Re: NEX-5N wymiata na Dpreview
    Od: XX YY <f...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale czujesz subteln r nic mi dzy "po co 10 skoro starczy 6" od
    > "optyka i elektronika aparatu nie daj rady z 24mpx"?

    sorry przoczylem ten pasus , warto jednak odpowiedziec gdyz to czesto
    spotykana bezkrytycznie powtarzana bledna opinia.
    Rozdzielczosc dobrej powiedzmy prawidlowo skorygowanej optyki ( juz
    dobre kity ) jest za wysoka dla wspolczesnych matryc .
    Dlatego wprowadza sie filtr AA zaburzajacy rozdzielczosc optyki .
    skutkiem zbyt niskiej rozdzielczosci matryc w stosunku do
    rozdziielczosci optyki jest efekt Moirego. Aby on nie wystapil
    rozdzielczosc matrycy winna byc co najmniej dwa razy wieksza od
    rozdzielczosci optyki.Dzisiaj jeszcze matryce nie osignely na calej
    powierzchni obrazowej tak wysokiej rozdzielczosci.