  • 11. Data: 2013-09-17 08:04:04
    Temat: Re: NAS domowy
    Od: ZS <a...@w...pl>

    > A ja, tak jak kolega powyzej, tez mam Zyxel 310. Ekonomiczne
    > rozwiazanie, gdybys zmienil zdanie i mial jakies pytania...
    > Potrafi troche zamulic przy budowaniu / odswiezaniu bazy danych
    > Polkast'a, procesor na 100% przez 2 - 3 dni. Poza tym, chodzi od wiosny
    > bez przerwy.
    A jakie transfery na nich macie? Ja chciałem na TPlink 1043 założyć taki
    nas i okazało się że 2-3Mb/s max idzie i jak backup 100GB chciałem
    zrobić to kilka dni wyszło chyba bo małe pliki zdjęcia i szłoooo.
    Przydałby się NAS ale żeby szło choć pełną prędkością sieci a najlepien
    z 1000Mbit kartą.

  • 12. Data: 2013-09-17 09:04:27
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 17/09/2013 07:04, ZS wrote:

> [...]
    > NAS ale żeby szło choć pełną prędkością sieci a najlepien z 1000Mbit kartą.

    No transfery to masakra. Jak juz cos kopiuje po sieci, to przez interface
    www zyxela z pominieciem windows. To sie jednak nazywa media serwer i jako
    taki po steamingu chodzi dobrze.

  • 13. Data: 2013-09-17 14:36:50
    Od: ZS <a...@w...pl>

    W dniu 2013-09-17 09:04, 2late pisze:
    > k juz cos kopiuje po sieci, to przez interface www zyxela z pominieciem
    > windows. To sie jednak nazywa media serwer i jako taki po steamingu
    > chodzi dobrze.
    To jak wrzucasz film to jaką prędkością idzie? Widzę że tam 1000Mbit
    karta więc teoretycznie max dysku powinno iść

  • 14. Data: 2013-09-17 15:06:40
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik ZS napisał:
    > To jak wrzucasz film to jaką prędkością idzie? Widzę że tam 1000Mbit
    > karta więc teoretycznie max dysku powinno iść

    jak pamietam dobrze, to u mnie 10-12 MB/s leci, a wlasciwie lecialo, gdy
    kiedys jeszcze patrzylem na cyferki, potem zapomnialem, bo ogolnie to
    smiga. Chyba, ze cos pomylilem. Teraz nie mam jak sprawdzic. Moge pozniej.

  • 15. Data: 2013-09-17 18:13:12
    Od: Oli <O...@a...com>

    Serdecznie dziękuję wszystkim którzy zechcieli odpowiedzieć na mój post.

    Propozycja, Mr.Misio i 2late, Zyxel NAS 310 jest bardzo tania i dużo może. Na obecnie
    moje potrzeby to w sam
    raz. Ale sprzętu nie wymienia się co roku, a sprzęt dziś kupiony po roku, dwóch lub
    trzech jest przestarzały.
    Jak kupowało się HD 250 GB to ja kupiłem 500 GB i oczywiście aktualnie jest za mało,
    jak kupowało się 2 GB
    RAMu ja kupiłem 8 GB i też już jest za mało. Projektowany NAS ma także służyć jeszcze
    niedokładnie
    sprecyzowanej rozbudowie systemu komputerowemu. Na początku będzie służył głównie do
    backupów. A propos,jakie
    używacie programy do backupu?

    Dziękuję Chris za porównanie Synology i QNAP ( że obydwa dobre). Ze źródeł
    'szeptanej propagandy' mam tez
    pozytywną opinię o QNAPie TS-210. Mnie osobiście podoba się TS-212. Jeżeli więc nie
    pojawi się jakaś
    niespodziewana okoliczność to do końca września sfinalizuję zakup tego NASa

    Andrzej W. i Chris zwrócili uwagę na zawodność Segate ST (a w internecie też
    pojawiają się negatywne opinie o
    tych HD). Wprawdzie QNAP na swoje stronie poleca Seagate jako kompatibilny z TS-212
    ale nie oznacza to, że są
    wytrzymałe. Wybiorę więc 2TB WD RED WD20EFRX, który jest polecany przez QNAPa oraz w
    kilku innych miejscach.

    Jeszcze raz dziękuje i pozdrawiam

    --
    Oli

  • 16. Data: 2013-09-17 19:25:39
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Oli napisał:
> [...]
    > są wytrzymałe. Wybiorę więc 2TB WD RED WD20EFRX, który jest polecany
    > przez QNAPa oraz w kilku innych miejscach.

    Daj znac co wybierzesz :) Bo wiesz, moj nsa310 ma juz roczek, i mysle o
    kupieniu drugiego, ale nie musi to byc nsa301 tez :)

  • 17. Data: 2013-09-18 00:10:28
    Od: BQB <a...@a...spamowy.com.invalid>

    W dniu 2013-09-17 15:06, Mr. Misio pisze:

    > jak pamietam dobrze, to u mnie 10-12 MB/s leci, a wlasciwie lecialo, gdy
    > kiedys jeszcze patrzylem na cyferki, potem zapomnialem, bo ogolnie to
    > smiga. Chyba, ze cos pomylilem. Teraz nie mam jak sprawdzic. Moge pozniej.

    Aby szybko szło, to trzeba przez FTP wysyłać, a nie kopiować przez
    windows przez udział sieciowy.

  • 18. Data: 2013-09-18 00:21:13
    Od: BartekK <s...@d...org>

    W dniu 2013-09-18 00:10, BQB pisze:

    > Aby szybko szło, to trzeba przez FTP wysyłać, a nie kopiować przez
    > windows przez udział sieciowy.
    Na "prawdziwych" nasach (np netgear readynas duo/ultra), które mają
    kawałek prawdziwego procesora - bez problemu po windowsowym otoczeniu
    sieciowym (samba/smb) leci praktycznie zawsze >50MB/s, a często ponad
    65MB/s (sieć 1Gbit).

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173

  • 19. Data: 2013-09-18 01:51:40
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik BQB napisał:

    > Aby szybko szło, to trzeba przez FTP wysyłać, a nie kopiować przez
    > windows przez udział sieciowy.

    10 MB to tak 80Mb - mnie zadowala ;)

  • 20. Data: 2013-09-18 02:16:00
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 17/09/2013 13:36, ZS wrote:

    > To jak wrzucasz film to jaką prędkością idzie? Widzę że tam 1000Mbit
    > karta więc teoretycznie max dysku powinno iść

    http://img837.imageshack.us/img837/5729/zutz.jpg

    Mam po drodze stary router 100MBps ktory robi za switch ale kiedys
    probowalem bezposrednio z komputera na NAS i tez szlo bardzo wolno.