  • 1. Data: 2013-09-17 17:28:43
    Temat: ograniczenia H81
    Od: "mappl" <n...@m...pl>

    Z dostępnych w necie informacji wynika, że chipset H81 obsługuje jedynie
    sześć linii PCI Express. Czy to oznacza, że złącze x16 działa zaledwie w
    trybie x4?

  • 2. Data: 2013-09-19 14:49:52
    Temat: Re: ograniczenia H81
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 17-09-2013 o 17:28 mappl napisał na pl.comp.pecet:

    > Z dostępnych w necie informacji wynika, że chipset H81 obsługuje jedynie
    > sześć linii PCI Express. Czy to oznacza, że złącze x16 działa zaledwie w
    > trybie x4?

    Chipset H81 obsługuje 6 linii PCI Express 2.0 i nie wydaje mi się aby
    jakiś producent zastosował tutaj złącze x16. Zresztą - po co? Cały podział
    zależy od twórczości producenta płyty głównej i przeważnie max to x4.
    Może chodziło o kontroler x16 PCI Express 3.0, które to linie również
    można dzielić, ale nie znajduje się on w mostku południowym.

    Wygląda to tak:
    http://www.intel.pl/content/www/pl/pl/intelligent-sy
    stems/shark-bay/4th-generation-core-q87-chipset-ibd.
    html

    WiesłaW
    Opera Mail

  • 3. Data: 2013-09-20 21:43:46
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    Użytkownik "mappl" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
    >Z dostępnych w necie informacji wynika, że chipset H81 obsługuje jedynie
    >sześć linii PCI Express.

    Nie 6 linii, tylko maksymalnie 6 gniazd PCI Express może znaleźć się na
    płytach z H81.

    > Czy to oznacza, że złącze x16 działa zaledwie w trybie x4?

    J/w. Ma standardowe x16. Ale nawet gdyby miał tylko x4 to biorąc pod uwagę
    że do tych płyt będą wstawiane GPU raczej low- lub medium-class, więc nie
    będzie to mieć wpływu na wydajność.

  • 4. Data: 2013-09-20 22:39:47
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 20-09-2013 o 21:43 maX napisał na pl.comp.pecet:

    > Nie 6 linii, tylko maksymalnie 6 gniazd PCI Express może znaleźć się na
    > płytach z H81.

    Odsyłam do specyfikacji
    http://ark.intel.com/pl/products/75016/Intel-DH82H81
    -PCH

    --
    WiesłaW
    Opera Mail

  • 5. Data: 2013-09-21 00:07:46
    Od: "maX" <a...@i...pl>

    > Odsyłam do specyfikacji
    > http://ark.intel.com/pl/products/75016/Intel-DH82H81
    -PCH

    I w tejże specyfikacji pisze:
    "Obsługiwana liczba konfiguracji portu PCI Express procesora 1x16"
    Zresztą wystarczy popatrzeć na parametry dowolnej płyty na H81 - wszędzie
    pisze że port graficzny jest x16. A skąd te 6 linii? W linku który sam
    wcześniej podałes pisze "6 to 8 PCIe x1" (6 jest dla H81, 8 dla pozostałych
    chipsetów). Zresztą to oczywiste - skoro x16 miały juz płyty główne sprzed
    prawie 10 lat, to trudno żeby się teraz nagle cofać w rozwoju.

  • 6. Data: 2013-09-21 02:12:12
    Od: "Santana" <s...@i...pl>

    Użytkownik "maX" napisał w wiadomości grup

    > Odsyłam do specyfikacji
    > http://ark.intel.com/pl/products/75016/Intel-DH82H81
    -PCH

    >I w tejże specyfikacji pisze

    Jest napisane :P

  • 7. Data: 2013-09-21 18:46:39
    Od: WiesłaW <n...@u...poczta.onet.pl>

    Dnia 21-09-2013 o 00:07 maX napisał na pl.comp.pecet:

> [...]
    > dla pozostałych chipsetów). Zresztą to oczywiste - skoro x16 miały juz
    > płyty główne sprzed prawie 10 lat, to trudno żeby się teraz nagle cofać

    Interfejs PCI-E procesora 4gen posiada 16 linii i jest trzeciej generacji.
    Jest następcą AGP i obsługuje karty graficzne.
    Linie te można podzielić na max trzy porty x16 (fizyczne). Elektrycznie
    prócz 1x16 jeszcze 2x8 lub 1x8 i 2x4. Liczba konfiguracji zależy od
    rodzaju chipsetu. H81 to jedynie 1x16 i obsługa PCIe 2gen.

    Interfejs PCI-E chipsetu H81 posiada 6 linii PCI-E i jest Generacji 2.
    Jest następcą gniazd rozszerzeń PCI. Również i te linie można dzielić w
    konfiguracjach x1, x2, x4 (elektrycznie). Przeważnie jednak producenci
    płyt głównych dostarczają jedno, dwa gniazda PCIe x1 i czasami z tego
    samego interfejsu gniazda PCI.

    Jak nietrudno policzyć płyta z chipsetem H81 może mieć maksymalnie oprócz
    16 linii PCIe Graphics procesora jeszcze 6 linii PCIe chipsetu, czyli 22
    linie (ścieżki) i 7 portów PCI Express.

    Wszystko to, jest w linkach, które podałem. Jak więc ma się to do Twojego
    twierdzenia:

    ?

    --
    WiesłaW