  • 1. Data: 2013-09-16 20:21:44
    Temat: NAS domowy
    Od: Oli <O...@a...com>

    Dla sieci prywatnej 3 komputerów chcę zainstalować dysk sieciowy NAS.

    W internecie znalazłem pochlebne oceny dla Synology i QNAP
    Skłaniam się do wersji QNAP TS-212
    Jaka jest wasza opinie o tym modelu

    Dysków nie mam w rezerwie więc muszą kupić
    Dysk 2TB WD RED WD_WD20EFRX lub
    Dysk 2TB Seagate NAS SEA_ST2000VN000 lub
    Dysk 2TB Seagate 2TB HDD ST2000DM001
    Co byście wybrali ?

    Czy do do tego dysku NAS jest konieczny UPS?. Czy może się uszkodzić w przypadku
    zaniku prądu

    Rok temu była tu dyskusja o TS-212. Zamierzał kupić PK. Kupiłeś?

    Ma ktoś doświadczenia eksploatacyjne z używania TS-212 lub wcześniejszych modeli 211
    lub 210

  • 2. Data: 2013-09-16 20:28:30
    Temat: Re: NAS domowy
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Oli napisał:
> [...]
    >
    > Rok temu była tu dyskusja o TS-212. Zamierzał kupić PK. Kupiłeś?
    >
    > Ma ktoś doświadczenia eksploatacyjne z używania TS-212 lub

    Ja wybrałem tanio Zyxel NSA310 + 2TB WD RED.
    Tylko NAS + serwer mediow do streamowania do urzadzen DLNA.
    Dziala bezproblemowo. Zero zwiech (po wylaczeniu serwera FTP).
    Inne dodatkow euslugi tez nieaktywne. Ale ja go kupowalem w tym wlasnie
    jednym celu: ciagly backup + DLNA.
    Rzadko dzialam bezposrednio na plikach bezposrednio na NAS - w sensie
    odczyt tak, zapis nie (ale przewaznie lokalnie na PC zapis i odczyt)

    Podpięty oczywiscie pod UPS (razem z PC-tem).
    Chodzi 24/7/365. Kilka razy dziennie synchro plików z PC GoodSync-em.

    QNAP i Synology - tez o nich myslalem, ale wybralem rozwiazanie bardziej
    Econo :)

  • 3. Data: 2013-09-16 21:11:41
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2013-09-16 20:21, Oli pisze:
    > Dysków nie mam w rezerwie więc muszą kupić
    > Dysk 2TB WD RED WD_WD20EFRX lub
    > Dysk 2TB Seagate NAS SEA_ST2000VN000 lub
    > Dysk 2TB Seagate 2TB HDD ST2000DM001
    > Co byście wybrali ?

    ST wymieniałem masowo (ST31000528AS), na szczęście zawsze na gwarancji.
    W BlackArmor 440 nie wytrzymywały dwóch lat.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 4. Data: 2013-09-16 21:36:40
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 16/09/2013 19:21, Oli wrote:
> [...]
    >
    > Rok temu była tu dyskusja o TS-212. Zamierzał kupić PK. Kupiłeś?
    >
    > Ma ktoś doświadczenia eksploatacyjne z używania TS-212 lub wcześniejszych

    A ja, tak jak kolega powyzej, tez mam Zyxel 310. Ekonomiczne rozwiazanie,
    gdybys zmienil zdanie i mial jakies pytania...
    Potrafi troche zamulic przy budowaniu / odswiezaniu bazy danych Polkast'a,
    procesor na 100% przez 2 - 3 dni. Poza tym, chodzi od wiosny bez przerwy.

  • 5. Data: 2013-09-16 21:39:30
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik 2late napisał:

> [...]
    > Potrafi troche zamulic przy budowaniu / odswiezaniu bazy danych
    > Polkast'a, procesor na 100% przez 2 - 3 dni. Poza tym, chodzi od wiosny

    Zalozmy fanklub ;)

    Ale fakt, jak sie za duzo mediow wrzuci to zamula zanim poindeksuje.

  • 6. Data: 2013-09-16 22:11:12
    Od: p0li <p...@t...net>

    T->Dnia 2013-09-16 21:39:30 niejaki Mr. Misio napisał:

    > Zalozmy fanklub ;)
    >
    > Ale fakt, jak sie za duzo mediow wrzuci to zamula zanim poindeksuje.

    miałem linksysa nas-200 + 2x 1,5TB
    latało to w sumie z 6 lat (na początku z dyskami 2x 750GB)
    dzuo plików - samych książek koło 30 tys
    szału prędkości nie było - ale działał praktycznie bezawaryjnie
    latałoby do tej pory pewnie - ale zmieniłem nas-a na netgeara bo chciałem
    szyfrowanego ftp postawić a linksys tego nie miał

    ps - jakby co to jest do wzięcia ;)

    --
    P0zdrawiam
    p0li p0li(at)poczta.onet.pl

  • 7. Data: 2013-09-16 22:57:18
    Od: Chris <x...@x...com>

> [...]
    > Dla sieci prywatnej 3 komputerów chcę zainstalować dysk sieciowy NAS.
    >
    > W internecie znalazłem pochlebne oceny dla Synology i QNAP

    Mam jaki domowy TS-112 i spisuje się bardzo dobrze, menu czytelne,
    szybkość działania bardzo dobra poza tym nie wiem co pisać po prostu
    klasa sama w sobie. Co do wyboru Qnap czy Synology to ta sama klasa
    sprzętu więc wybór zostaje miedzy systemem który się bardziej podoba,
    nowy w Qnapie wygląda bardzo podobnie więc żuć monetą :)

    ps. w firmowych kompach jako magazyn mam zarówno Qnapa (4-bay) jaki i
    Synology (8-bay) i nie wiedzę różnicy w działaniu ale chodzą w 90% jako
    magazyny danych.

    > Dysków nie mam w rezerwie więc muszą kupić
    > Dysk 2TB WD RED WD_WD20EFRX

    Same WD RED, wcześniej miałem zakupione z Qnapem 4-bay Seagate ale
    poszły do zwrotu bo się coś gryzły i wariowały z WD nie ma problemu i są
    zalecane przez Qnapa.

    > Czy do do tego dysku NAS jest konieczny UPS?. Czy może się uszkodzić w
    > przypadku zaniku prądu

    Dysk raczej nie powinien się uszkodzić za to rozjedzie się raid jak byś
    miał :)

    Na stronie qnapa masz demo, logujesz się i łazisz jak po własnym więc
    możesz potestować.

  • 8. Data: 2013-09-16 23:03:43
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik p0li napisał:

> [...]
    > latałoby do tej pory pewnie - ale zmieniłem nas-a na netgeara bo chciałem
    > szyfrowanego ftp postawić a linksys tego nie miał

    Tez go mialem, ale grzal sie i warczal ;)
    PRzynajmniej w porownaniu do nsa310 :)

  • 9. Data: 2013-09-16 23:46:22
    Od: 2late <d...@w...pl>

    On 16/09/2013 20:39, Mr. Misio wrote:

    > Zalozmy fanklub ;)

    I nie wiem czy to przypadkiem Ty mnie nie namowiles, tu na grupie. :)
    Nie chce mi sie teraz przeczesywac archiwum.

  • 10. Data: 2013-09-16 23:55:03
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik 2late napisał:

    > I nie wiem czy to przypadkiem Ty mnie nie namowiles, tu na grupie. :)
    > Nie chce mi sie teraz przeczesywac archiwum.

    Czas jest plus minus jakby wtedy co namawialem ;)

    Bo to calkiem zacny i tani nasik :)