eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody"Myto za przejazd drogami krajowymi także dla aut osobowych z przyczepą" › Re: "Myto za przejazd drogami krajowymi także dla aut osobowych z przyczepą"
    From: "pavellz" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: "Myto za przejazd drogami krajowymi także dla aut osobowych z
    przyczepą"
    Date: Sat, 9 Apr 2011 21:48:09 +0200

    > Konkurencyjności? Czego? KM vs samochód osobowy? To dwa rózne
    > środki transportu. Człowiek myślący racjonalnie wybiera to co
    > wygodniejsze i ekonomicznie uzasadnione. To wygodniejsze to
    > nie jest kwestia "fotela" i klimy.

    Oczywiście, zależy od kryterium. W moim wypadku to czas przejazdu.
    Niestety przejazd autem w moim wypadku oznacza codzienną
    oszczędność 40 minut, zaś notoryczne spóźnienia do pracy z racji
    na usterki na linii kolejowej - utratę pracy i dochodów.
    Dodam, że mieszkając pod Warszawą poruszałem się 11-letnim matizem,
    który ani razu mnie nie zawiódł, w przeciwieństwie do PKP, gdzie np. przez
    lekki
    opad śniegu trasę Ursus - Piastów pokonałem w 1,5 godziny. :)

    > Ciekawe skąd masz takie informacje, które delikatnie nazwałbym
    > nieprecyzyjnymi. Druga linia jest w budowie i musi być uruchomiona
    > w 2013. W przeciwnym wypadku trzeba będzie zwrócić/stracić środki z EU.

    Na chwilę obecną jest problem (być może coś drgnęło) z pozwoleniami na
    budowę
    stacji, które to wydaje wojewoda. Jest problem z ewidencją działek, co
    oznacza
    możliwość opóźnień w budowie linii. Zagrożenie koniecznością zwrotu środków
    zawsze istnieje.

    > Naprawdę? To ja poproszę o jakieś konkretne materiały potwierdzające
    > Twoje opowieści, ponieważ o niczym takim nie słyszałem, a komunikacja
    > aglomeracyjna się rozwija. Rozwija się właśnie dzięki dogadaniu
    > się z samorządami.

    Ok, źle się wyraziłem. Póki co niczego się nie wycina, niemniej co roku
    toczone
    są burzliwe dyskusje, które tylko pokazują chwiejność tego rozwiązania.
    O zagrożeniu biletu na pociągi podmiejskie mówi się co i raz.
    Oto zeszłoroczna dyskusja:
    http://www.rynek-kolejowy.pl/18277/Podwarszawskie_gm
    iny_montuja_koalicje_na_rozmowy_z_ZTM.htm

    > Ja tam korzystam/korzystałem/będę
    > korzystać z KM (w tym explicite z tego co wymieniłeś ) i jakoś do głowy mi
    > nie przychodzi sprzedaż samochodu. Berlin można uznać za przykład
    > dobrze zorganizowanej komunikacji aglomeracyjnej, ale z tego nie
    > wynika, że w Warszawie z niej korzystać nie można itd.

    Zależy gdzie mieszkasz. Proponuję wycieczkę na Zieloną Białołękę, północnego
    Piastowa, Marysina Wawerskiego. Jest tego trochę.
    W przypadku ZB miasto jest zupełnie ślepe na potrzeby osiedla, które mówi
    się,
    że niebawem osiągnie wielkość Tarchomina. Snuje się co prawda jakieś
    bardzo mgliste plany budowy linii tramwajowej, czasem nawet metra,
    a dziwnym trafem kumulacja pomysłów następuje w trakcie kampanii
    przedwyborczej, zaś ich weryfikacja natychmiast po wyborach. :)

    A posiadanie auta - w niektórych miastach po prostu nie ma zupełnie sensu.
    Zdziwiłbyś się ilu Londyńczyków czy Berlińczyków po prostu nie kupuje auta,
    bo poza generowaniem kosztów w domowym budżecie, nie przynoszą one
    dodatkowej korzyści.

    Pzdr
    Paweł