-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.PO
STED!not-for-mail
From: "pavellz" <p...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: "Myto za przejazd drogami krajowymi także dla aut osobowych z
przyczepą"
Date: Sat, 9 Apr 2011 21:48:09 +0200
Organization: http://onet.pl
Lines: 68
Message-ID: <inqd5n$38r$1@news.onet.pl>
References: <ing25g$75p$1@mx1.internetia.pl> <inhng2$6dg$1@usenet.news.interia.pl>
<inig6t$ge6$1@news.onet.pl> <inl40d$gte$1@inews.gazeta.pl>
<innm11$ip5$1@news.onet.pl> <innog0$2fq$2@inews.gazeta.pl>
NNTP-Posting-Host: nat-pra1-138.aster.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=response
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1302378487 3355 178.73.63.138 (9 Apr 2011 19:48:07 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Sat, 9 Apr 2011 19:48:07 +0000 (UTC)
In-Reply-To: <innog0$2fq$2@inews.gazeta.pl>
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Windows Mail 6.0.6002.18197
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.0.6002.18263
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2361361
[ ukryj nagłówki ]>> Ale do konkurencyjności to jeszcze lata świetlne...
>
> Konkurencyjności? Czego? KM vs samochód osobowy? To dwa rózne
> środki transportu. Człowiek myślący racjonalnie wybiera to co
> wygodniejsze i ekonomicznie uzasadnione. To wygodniejsze to
> nie jest kwestia "fotela" i klimy.
Oczywiście, zależy od kryterium. W moim wypadku to czas przejazdu.
Niestety przejazd autem w moim wypadku oznacza codzienną
oszczędność 40 minut, zaś notoryczne spóźnienia do pracy z racji
na usterki na linii kolejowej - utratę pracy i dochodów.
Dodam, że mieszkając pod Warszawą poruszałem się 11-letnim matizem,
który ani razu mnie nie zawiódł, w przeciwieństwie do PKP, gdzie np. przez
lekki
opad śniegu trasę Ursus - Piastów pokonałem w 1,5 godziny. :)
> Ciekawe skąd masz takie informacje, które delikatnie nazwałbym
> nieprecyzyjnymi. Druga linia jest w budowie i musi być uruchomiona
> w 2013. W przeciwnym wypadku trzeba będzie zwrócić/stracić środki z EU.
Na chwilę obecną jest problem (być może coś drgnęło) z pozwoleniami na
budowę
stacji, które to wydaje wojewoda. Jest problem z ewidencją działek, co
oznacza
możliwość opóźnień w budowie linii. Zagrożenie koniecznością zwrotu środków
zawsze istnieje.
>> Póki co, coraz częściej mówi się o likwidacji wspólnych biletów na KM,
>> ponieważ nie można się dogadać z samorządami nt. finansowania, a co za
>> tym idzie
>> powoli demontuje się to, co można było nazwać zalążkiem kolei
>> aglomeracyjnej.
>
> Naprawdę? To ja poproszę o jakieś konkretne materiały potwierdzające
> Twoje opowieści, ponieważ o niczym takim nie słyszałem, a komunikacja
> aglomeracyjna się rozwija. Rozwija się właśnie dzięki dogadaniu
> się z samorządami.
Ok, źle się wyraziłem. Póki co niczego się nie wycina, niemniej co roku
toczone
są burzliwe dyskusje, które tylko pokazują chwiejność tego rozwiązania.
O zagrożeniu biletu na pociągi podmiejskie mówi się co i raz.
Oto zeszłoroczna dyskusja:
http://www.rynek-kolejowy.pl/18277/Podwarszawskie_gm
iny_montuja_koalicje_na_rozmowy_z_ZTM.htm
> Ja tam korzystam/korzystałem/będę
> korzystać z KM (w tym explicite z tego co wymieniłeś ) i jakoś do głowy mi
> nie przychodzi sprzedaż samochodu. Berlin można uznać za przykład
> dobrze zorganizowanej komunikacji aglomeracyjnej, ale z tego nie
> wynika, że w Warszawie z niej korzystać nie można itd.
Zależy gdzie mieszkasz. Proponuję wycieczkę na Zieloną Białołękę, północnego
Piastowa, Marysina Wawerskiego. Jest tego trochę.
W przypadku ZB miasto jest zupełnie ślepe na potrzeby osiedla, które mówi
się,
że niebawem osiągnie wielkość Tarchomina. Snuje się co prawda jakieś
bardzo mgliste plany budowy linii tramwajowej, czasem nawet metra,
a dziwnym trafem kumulacja pomysłów następuje w trakcie kampanii
przedwyborczej, zaś ich weryfikacja natychmiast po wyborach. :)
A posiadanie auta - w niektórych miastach po prostu nie ma zupełnie sensu.
Zdziwiłbyś się ilu Londyńczyków czy Berlińczyków po prostu nie kupuje auta,
bo poza generowaniem kosztów w domowym budżecie, nie przynoszą one
dodatkowej korzyści.
Pzdr
Paweł
Następne wpisy z tego wątku
- 09.04.11 22:52 Artur Maśląg
- 10.04.11 11:26 pavellz
- 21.04.11 20:36 Inead
- 22.04.11 10:27 Jakub Witkowski
- 22.04.11 10:41 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- A co mnie to koooorwa obchodzi?
- Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- SAMOCHODY ELEKTRYCZNE: EKOLOGICZNA HIPOKRYZJA CZY EKONOMICZNA GŁUPOTA? | GOSPODARCZE ZERO #21
- Baterie litowe, takie bezpieczne :(
- ładny dzień na cabrio
- chcę od życia czegoś więcej
- zajebał w mur
- Skandal, Emil Rau parkuje pod hipermarketem bez biletu
- o mały włos
- Szuru na uniwersytecie jagielońskim
- skup katalizatorów
- Polska to nadal złodziejski kraj?
- Motodziennik #281 Tesla z VANEM? A Volkswagen inwestuje w silniki spalinowe.
- Jest tu jeszcze CWANIAK?
Najnowsze wątki
- 2024-06-27 Re: Prywatny parking? Pierwsze 10 minut bezplatnie
- 2024-06-27 A co mnie to koooorwa obchodzi?
- 2024-06-28 nawigacja satelitarna
- 2024-06-28 SmartLife/Tuya i osuszanie -- mordowanie z zimną krwią...
- 2024-06-27 położyłem kafelki
- 2024-06-28 Łódź => International Freight Forwarder <=
- 2024-06-28 Łódź => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-06-28 Gdańsk => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-06-28 Sopot => Team Leader E-Commerce for Foreign Markets <=
- 2024-06-28 Warszawa => Senior React Native Developer <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=
- 2024-06-28 Warszawa => Software .Net Developer <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=
- 2024-06-28 Warszawa => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-06-28 Warszawa => Frontend Developer (React) <=