  • 21. Data: 2011-03-09 20:07:30
    Temat: Re: Mysz laserowa - czy może być niebezpieczna dla oczu?
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "sofu" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:il8gl2$c61$1@node2.news.atman.pl...

    > Robicie sobie jaja, a problem istnieje.

    To ty sobie robisz jaja, robię zakupy regularnie, w różnych sklepach i
    powiem Ci jedno. Ani razu nie dostałem laserem po oczach. Więc rady mam
    dwie - nie kupuj luster (tak - te i owszem mogą odbić promień w kierunku
    klienta)i nie wsadzaj łba w czytnik kasy. A jak robisz zakupy w jakimś
    dziwnym sklepie gdzie kasjerki wszystko nabijają ręcznym czytnikiem i świecą
    ludziom po oczach, to zmień sklep.

    Może mi wyjaśnisz w jaki sposób promień lasera zabudowanego po drugiej
    stronie kasy trafia w twoje oko? Bo nawet w Biedronkach gdzie czytnik jest
    umieszczony pod ladą jakoś nigdy mi się nie zdarzyło załapać na promień
    lasera. Jedyne co mi przychodzi do głowy, to jakiś twój dziwny nawyk
    zaglądania tam gdzie nie trzeba.

  • 22. Data: 2011-03-09 20:49:42
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 09 Mar 2011 20:59:41 +0100, Waldemar Krzok wrote:
    >Na dzień dobry przeczytaj sobie normę IEC EN 60825-1. Tak dla informacji:
    >stalowe płyty na czołgi można również kroić światłem słonecznym.

    Naprawde mozna ? To sie chyba zle skupia, bedzie szeroka plama i
    zmienna na glebokosci.

    J.

  • 23. Data: 2011-03-09 20:57:10
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 9 Mar 2011 19:24:34 +0100, sofu wrote:
    >Kasjerki na kasach siedzą pod takim kątem, że im laser nie świeci w oczy,
    >chyba że sie od czegos bezpośednio odbije.
    >Ja wielokrotnie nadziałem sie na promień lasera z klasy i nie było to
    >przyjemne.

    Ale co - serwisujesz ? Przeciez to tak zrobione zeby po klientach tez
    nie swiecic.

    >A raz jakoś pod paskudnym kontem laser zaświecił mi w oko tak że miałem
    >wrażenie silnego bólu i chwilowe porażenie wzroku.
    >Zauważcie, że na kążdym nawet najmniejszym laserze są nalepki ostrzegajace,
    >aby na niego nie patrzeć bo jest to niebezpieczne dla wzroku.

    bo musza byc.

    >Zobaczcie np.wasze CD czy tego tam nie ma? Światło lasera zachowuje się
    >inaczej niż te pochodżace z żarówki.
    >Onego czasu były popularne małe wskażniki laserowe w formie breloczków
    >zailane bateriami zegarkowy.
    >Promień z takiego lasera był widoczny na budynkach w odległości około
    >kilometra (czerwona plamka). Świecenie nimi po oczach było zabronione.
    >To laserami się tnie np. stalowe płyty na czołgi

    Ale nie takimi jak w breloczkach. Nie ta moc, tylko z pare milionow
    mocniejsze. Breloczek z tego wszystkiego najgorszy, a jakos nie
    slychac o zakazie tak niebezpiecznej broni.
    Kasa jednak ta wiazka przemiata i do oka moze trafic drobny ulamek.
    W CD wiazka jest skupiana przez soczewke i juz po paru mm staje sie
    mocno rozbiezna, a po nastepnych gestosc mocy znow spada.

    J.

  • 24. Data: 2011-03-09 20:59:50
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    J. F. wrote:

    > Naprawde mozna ? To sie chyba zle skupia, bedzie szeroka plama i
    > zmienna na glebokosci.

    Oczywiście monochromatyczne światło lepiej się skupia, ale słońce można
    skupić wystarczająco dobrze, by blachę ciąć.

    Waldek

  • 25. Data: 2011-03-09 21:03:22
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    J. F. wrote:

    > Ale nie takimi jak w breloczkach. Nie ta moc, tylko z pare milionow
    > mocniejsze. Breloczek z tego wszystkiego najgorszy, a jakos nie
    > slychac o zakazie tak niebezpiecznej broni.

    Breloczki mogą być zakazane. Ale nie dlatego, że są niebezpieczne dla oka,
    ale dlatego, że idioci świecą breloczkami pilotom i kierowcom w oczy.
    Normalnie nie jest to niezdrowe, ale jednak oślepia.

    Waldek

  • 26. Data: 2011-03-09 21:05:28
    Od: "Dariusz K. Ładziak" <d...@n...pl>

    Użytkownik Waldemar Krzok napisał:

    > Na dzień dobry przeczytaj sobie normę IEC EN 60825-1. Tak dla informacji:
    > stalowe płyty na czołgi można również kroić światłem słonecznym.

    Ale lepiej tym strasznym DHMO się je kroi. A ten okropny związek
    chemiczny jest wszędzie...

    --
    Darek

  • 27. Data: 2011-03-09 21:15:02
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Wed, 09 Mar 2011 21:59:50 +0100, Waldemar Krzok wrote:

    >Oczywiście monochromatyczne światło lepiej się skupia, ale słońce można
    >skupić wystarczająco dobrze, by blachę ciąć.

    ale laser daje tez rownolegla wiazke, a Slonce ma jednak spore
    wymiary. Co prawda w ognisku bedzie spora temperatura, ale trzeba
    bedzie tez spore zwierciadlo lub soczewke, z ktorego wyjdzie mocno
    zbiezna wiazka - a wiec bedzie klopot przebic sie przez gruba plyte.

    W kazdym badz razie jakbys mial dzialajacy przyklad ze to potrafi
    przetopic pare cm stali to jestem ciekaw.

    J.

  • 28. Data: 2011-03-09 21:20:06
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Waldemar Krzok napisał:

    > Oczywiście monochromatyczne światło lepiej się skupia, ale słońce można
    > skupić wystarczająco dobrze, by blachę ciąć.

    http://www.youtube.com/watch?v=z0_nuvPKIi8&feature=p
    layer_embedded

    Mam wrażenie, że Francuzi jakoś szczególnie się w tym lubują. W latach
    siedemdziesiątych zrobili ścianę z luster wysokości kilkudziesięciu
    metrów. Niezłe piekło tym można zrobić.

    Jarek

    --
    Jedzie Wojtuś popod lasem, po twardym dukcie.
    Wiezie se do domu laser, czyta instrukcję.

  • 29. Data: 2011-03-09 21:23:00
    Od: Czarek <c...@n...fm>

    W dniu 09-03-2011 22:15, J.F. napisał/a:
    > W kazdym badz razie jakbys mial dzialajacy przyklad ze to potrafi
    > przetopic pare cm stali to jestem ciekaw.

    5 sekund szukania:
    http://www.joemonster.org/filmy/12023/Topienie_stali
    _sloncem
    Pozostałe przykłady - > www.google.pl

    --
    Cz.

  • 30. Data: 2011-03-09 21:24:49
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Waldemar Krzok napisał:

    > Breloczki mogą być zakazane. Ale nie dlatego, że są niebezpieczne dla oka,
    > ale dlatego, że idioci świecą breloczkami pilotom i kierowcom w oczy.
    > Normalnie nie jest to niezdrowe, ale jednak oślepia.

    Gdyby zakazali, to by była ogromna strata. Koty uwielbiają uganiać się
    za laserową plamką. Potrafia na dwa metry skakać do góry po ścianach.

    Jarek

    --
    A słońce wysoko, wysoko świeci pilotom w oczy
    Ogrzewa niestrudzenie zimne niebieskie przestrzenie