    From: J.F. <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Mysz laserowa - czy może być niebezpieczna dla oczu?
    Date: Wed, 09 Mar 2011 22:15:02 +0100

    On Wed, 09 Mar 2011 21:59:50 +0100, Waldemar Krzok wrote:

    >Oczywiście monochromatyczne światło lepiej się skupia, ale słońce można
    >skupić wystarczająco dobrze, by blachę ciąć.

    ale laser daje tez rownolegla wiazke, a Slonce ma jednak spore
    wymiary. Co prawda w ognisku bedzie spora temperatura, ale trzeba
    bedzie tez spore zwierciadlo lub soczewke, z ktorego wyjdzie mocno
    zbiezna wiazka - a wiec bedzie klopot przebic sie przez gruba plyte.

    W kazdym badz razie jakbys mial dzialajacy przyklad ze to potrafi
    przetopic pare cm stali to jestem ciekaw.

    J.